• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • A85

Blir helt snurrig av försäkringskassan, och då har jag ett "vanligt" jobb. :)

Jag har väldigt lite sammandragningar och de flesta är helt smärtfria. Enda gången det gör ont är vid snabba promenader.

• Miss Giggle

Ngn om varit på försäkringskassans genomgång ?
    Har hört att from 2012 får man ta ut 30 gemensamma föräldradagar? Skulle sitta fint tycker jag.
    Annars antar jag att det är samma som tidigare- FP räknas på ink senaste 9 mån innan BF?

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • A85

Jag får en ny högre lön från och med 1 jan, då måste det väl vara den nya lönen som räknas?

• TusenTankar

Okej, så de flesta verkar vilja ha barnet i fram (självklart OM airbag går att koppla ur).
    Min tanke var att det skulle vara mer "farligt" att ha barnet i fram om barnet börjar gråta eller tappar nappen osv, och att moderskänslorna i alla lägen går före och får mig att kolla och börja hjälpa bebisen mer än att konsentrera mig på vägen och trafiken. Hade barnet suttit i bak med en spegel så att jag ändå kan se, hade jag blivit så illa tvungen att köra intill sidan och stanna bilen, innan jag börjar leta efter ex. nappen osv.
    Sambon tycker det är bättre att ha bilstolen i fram... för att alla hans arbetskollegor har det med sina barn. *bra argument* Men det borde ju som sagt var finnas ett skäl till att alla tycks vilja ha stolen i fram =)

Hm... tåls att fortsätta tänka på.... =)

• grästuva

Från Januari räknas nog inte tyvärr A85 men antalet månader dom räknar tillbaks varierar lite så ring och hör med dom vad som gäller hos er. Här räknar dom sex månader tillbaks. Jag har inte tjänat många kronor året som varit men som jag förstod det var jag berättigad samma peng som jag var när jag skulle varit hemma med Oliver eftersom graviditeterna kom så tätt. Hoppas det stämmer..

• Hemlighet

Vi kommer antagligen ha bebis i fram och dottern på 3 år i bak.
    Lättare att hålla koll på bebis i fram om den tappar nappen eller liknande, inte lätt att stanna och hoppa ur varje gång bebis gnyr. Kan tänka mig att det blir ett stress moment också;)

Åker vi längre sträckor hela familjen så byter vi nog plats på barnen eller har båda bak med ena föräldern.

• grästuva

Vi har alltid haft barnstolen bak, läste att det är bättre skydd vid eventuell krock att ha den bak.

• Aaglars

Vi har ett barn fram och ett där bak. När trean nu kommer så ska vi ha nyföddingen och den äldsta där bak och mellanbarnet där fram.

När vi bara hade ett barn satt hon där bak i början.

Svar på tråden Aprilbebis 2012