• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • A85

Jag har inte heller varit hos barnmorskan än, har tid i nästa vecka, kommer då vara 25+3. Gör ingen skillnad på någon vecka. Inte mycket de gör ändå.
    Lycka till!

• Hemlighet

Ringde bm och utan att ta blodprov så skall jag börja med niferex nu, en om dagen. Hon sa att mitt järnvärde låg på 130 på inskrivningen och det var ju bra( det är ju läääänge sedan nu)Lite konstigt men vad göra?? Hoppas jag blir piggare och att det är järnet som spökar.

• No ordinary love
    Hemlighet skrev 2012-01-04 07:28:19 följande:
    Är det bara jag som inte har varit hos bm igen efter inskrivningen?? Är idag i vecka 24+1 och har inte tid hos min bm förens i vecka 25+5:/ pga att hon har sem:/
    Måste dock ringa en annan bm i dag för att kolla järnvärdet:/
    Jag ska dit idag, första gången efter inskrivning och jag är 25+4 idag, jag har inte ens fått moderskapsintyget som skall skickas in till FK ännu. 
    Jag ska även väga mig för första gången sedan inskrivningen, jag är verkligen rund som en boll så det ska bli intressant och se hur det har utvecklats... 
  • Thelma08

Jag har inte heller varit hos bm mer än på inskrivningen. Ska dit nu den 18/1 ska bli spännande och mäta magen.
    Tycker det syns när jag står upp men ligger jag på rygg så försvinner magen.
    Ska få tid till tul också när jag e hos bm. För att se hur han växer.

• Floff

Oj va sällan ni går hos BM! Jag var på en jättetidig inskrivning, sen ett besök någon månad senare, sen ett uppföljningsbesök efter RUL och nu ska jag dit på måndag..

• grästuva

Personligen tycker jag det är dåligt att inte Bm tiderna är tätare, särskilt för kvinnor som har en komplikationsfri graviditet i bagaget. Dessa får oftast inte många kontroller vid en ny graviditet. Dom påpekar samtidigt att alla graviditeter är olika och individuella. Något som skulle bättras på tycker jag

• Thelma08

Jag tycker med att det är långt mellan gångerna.
    Det är stor ändring sedan jag väntade sonen och han är ändå bara 3 år gammal.
    Sen skulle kontrollerna va varannan vecka efter v 28 fattade jag det som. Då springer man ju verkligen ner dörrarna där...

• Miss Giggle

Hej tjejer!

Ska knapra Niferex jag med. Känner det i hela kroppen + att jag har fått ett sug efter blodiga biffar. Behöver nog järn då va?:D

Jag ska på möte hos BM på onsdag, är då 25+ skrammel. Så det är nog standard :D

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • grästuva

Jag har huvudvärk, trötthet och nedstämdhet som tecken på järnbrist men inget sug efter blodiga biffar (tack och lov, gillar bara Dell done när det kommer till kött )

Svar på tråden Aprilbebis 2012