• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma
    A85 skrev 2012-01-02 21:23:24 följande:
    Jag får en ny högre lön från och med 1 jan, då måste det väl vara den nya lönen som räknas?

Jag har ny lön from 1feb och jag anmäler den. Har ju varit anställd i flera år på samma företag. Har inte tidigare varit nga problem när jag ändrat lön. Har fått fp beräknat på den nya direkt. :)

/K
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-02 13:36:31 följande:
    K: tror att du kan vara hemma i 7 dagar och då är det mellan dig och arbetsgivare. Men ring fk och hör så vet du :)

Hihi bil är alltid lite bökigt :) men vi har en Volvo XC 90 och är jätte nöjda med den. Funkar bra och man kan stuva om efter behov. Haft den ett år nu :)

Jasså en volvo xc90. Ja de fungerar ju helt klart. Tungan ute Det enda kravet karln min har är att det INTE får bli den typiska minibussen. Han vägrar. Så vi får väl kolla på bilar innan vi bestämmer oss för ett ev 4e barn. :)

/K
  • Karisma

Ang bilbarnstol så har våra barn alltid suttit bak, är säkrast så därför är det bara för ungarna att gilla läget. ;) Från början sitter någon av de äldre barnen i mitten bak men sen när man byter bort babyskyddet blir det nog mitten bak för lilla. Hur som haver så sitter ungarna bak, jag vägrar sitta någon annanstans än fram, vilken ego mamma alltså. haha

/K

• A85

Mojzan: Det låter bra. Hade för mig att jag hade hört något liknande.

• vicki 83

ang det där med bilbarnstolar så var det en artikel om det i gt för ett tag sen och då stod de just de att barnet sitter säkrast i framsätet, om då airbagen är utkopplad såklart.
    Jag har alltid haft i framsätet, så nu har min 4 åring fått flytta bak till en framåtvänd så kommer lillen få sitta fram sen.

Har blivit så nojjig sista veckan, tycker det verkar som så många har jättemagar,själv tycker jag inte min är så stor, och har nu fått höra två gånger denna veckan att oj jag trodde du skulle vara större i v 24...!
    Borde man bli orolig tro...

• grästuva

En del får inga stora magar vicki, så länge den följer sin egna kurva är det inget att oroa sig för. Sen tycker jag det är svårt att själv se hur magen växer, tycker alltid det känns som min har krympt men börjar inse att det är min självbild som inte stämmer med andras

• TusenTankar

Hur lång tid bör man räkna med att fk tar på sig innan man får svar på sin ansökan om gravidpenningen? Jag skickade in min den 21 dec. Vore ju skönt att iallafall få svar någon/några veckor innan det är dags att gå hem.

• Karisma
    TusenTankar skrev 2012-01-03 12:17:41 följande:
    Hur lång tid bör man räkna med att fk tar på sig innan man får svar på sin ansökan om gravidpenningen? Jag skickade in min den 21 dec. Vore ju skönt att iallafall få svar någon/några veckor innan det är dags att gå hem.

De har 30dagar på sig så senast 21jan borde du får veta. :) Jag ska skicka in mina papper idag, allt har dragit ur så hemskt på tiden för mig. Hoppas bara man blir godkänd. :)

/K  
  • Karisma
    vicki 83 skrev 2012-01-03 11:52:04 följande:
    ang det där med bilbarnstolar så var det en artikel om det i gt för ett tag sen och då stod de just de att barnet sitter säkrast i framsätet, om då airbagen är utkopplad såklart.
    Jag har alltid haft i framsätet, så nu har min 4 åring fått flytta bak till en framåtvänd så kommer lillen få sitta fram sen.

Har blivit så nojjig sista veckan, tycker det verkar som så många har jättemagar,själv tycker jag inte min är så stor, och har nu fått höra två gånger denna veckan att oj jag trodde du skulle vara större i v 24...!
    Borde man bli orolig tro...
    Jasså de ändrar sig hela tiden. Mitten bak är vad jag hört ska vara bäst. Jag är åxå en sån sominte litar på att airbagen verkligen är urkopplad. Är för feg för att våga chansa. Men alla gör ju det de tycker är bäst för sin familj. :)

Jag har jättestor mage, MEN en tjej på mitt jobb som jobba på kontor såg jag inte ens var gravid förrän bara en månad innan hon skulle ha. Hon hade bara en fin liten bula. Hon hade liten mage med båda sina barn och de mår kalasbra.

/K
  • grästuva

Var hos BM idag, järnvärdet hade höjts lite.. inte mycket men tillräckligt för att slippa järninjektionerna iaf Blir fortsatt två nifirex om dagen.
    Blodtryck 115/50, järnvärde 108, +1 kg på två veckor.

Hjärtljuden låg mellan 150 / 160 och sf mått 26. 
    Bebis låg med huvudet ner och fötterna upp och sparkade ihärdigt på BM Hjärta 

Nästa vecka är det dags för första TUL och andra tappmätningen. 

Svar på tråden Aprilbebis 2012