• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • AnnkAn80
    meghan26 skrev 2012-01-05 15:52:28 följande:
    Jag fick havandeskapsförgiftning i samband med dotterns förlossning 2009. Dock kom det när dottern väl var ute! Typ 5-10 min efter förlossningen. Jag fick VÄRLDENS huvudvärk, kräktes, tappade synen och blodtrycket gick upp i taket. Jag fick springas ner till intensivvårdsavdelningen på sjukhuset och där blev jag liggande i 1,5 dygn helt själv. 

Så i konstiga fall kommer detta när barnet är ute..och ingen förklaring till varför finns.

Ditt blodtryck kanske var högt, eller?
  • AnnkAn80

Min make följde med på alla besök, såväl på första barnet, samt hittills även på andra. :)

Vad gäller jacka så verkar det som att jag ska kunna använda min ett tag till. :)
    Jag tycker det är rätt skönt att det inte är någon vargavinter i år, i alla fall inte än, men tycker synd om alla barn som vill åka pulka och skidor.

• Kaosmamma

Är det förresten någon som sett någon tråd om snitt april 2012? Kommer få planerat snitt nämligen. Nån som vet? (sitter med mobilen och kan inte söka)

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-05 21:23:53 följande:
    Är det förresten någon som sett någon tråd om snitt april 2012? Kommer få planerat snitt nämligen. Nån som vet? (sitter med mobilen och kan inte söka)

Har inte sett ngn sådan tråd. Men jag ska ju åxå snittas. Mitt 3e k-snitt. Glad

/K
  • Karisma
    Godistroll:

Har du någon koll om Bergs har öppet i helgen? Vi tänkte ta en tur dit isf. Hoppas verkligen för då har jag stora chanser att få köpa en helt ny Emmaljunga. Skrattande De har ju suveräna priser där, hittade deras hemsida.

/Kristina
  • No ordinary love
    AnnkAn80 skrev 2012-01-05 20:58:27 följande:
    Men var du inte sjukskriven någonting?
    Låter som en tuff första graviditet...
    Fast, menar du allvar med att du inte hade ont under fl?
    Var det pga bedövningen eller öht?

Jag hade blivit tokig om jag hade haft ett klängigt barn!:)
    Speciellt om jag inte hade mått bra...

Tack och lov är mitt första barn väldigt självständigt, återstår att se hur det andra blir.:)
    Jodå jag var sjukskriven från månad fem.

Inte ont under förlossningen, jag fick eda så jag kände inget förrän förlossningen var över och bedövningen släppte... Jag skrek inte utan var tyst hela tiden, så det var inte så mkt dramtik som man kan se på film. Men sonen kom ut helt lila då han var stressad, men det slutade bra :)
  • godistroll

Karisma jag vet faktiskt inte men det är ju vanlig lördag imorgon så de vore ju ha öppet! :)

• Kaosmamma

Karisma: mitt tredje också!! Startade en tråd idag :) häng med i den! Vi är bara tre isf ;) men tror att det kommer fler sen, tråden är några timmar gammal. Heter Planerat snitt April 2012 tror jag att jag döpte den till :)

• Floff

Hörrni, när tänker ni gå hem på föräldraledighet? Jag är lite sugen på att gå redan en månad innan. Dels pga att jag har lång resväg med t-bana och promenader och det är slitigt redan nu och det lär ju bara bli värre, och dels för att jag vantrivs på mitt jobb och bara vill därifrån. Har en månads eftersläpande lön så teoretiskt skulle jag slippa bli utan pengar.. Men känner mig som en latmask!

Svar på tråden Aprilbebis 2012