• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Bullmamma: åh vad roligt :) är också så himla glad. Så fina vagnar!! Hade ni UJ sedan tidigare eller hur var det? Inte va? Hoppas ni blir nöjda och det tror jag verkligen :)

• AnnkAn80

Bullmamma:

Jag skrek inte heller någonting under min förlossning.
    Andades rätt och bra (enligt alla sköterskor)
    och fick också eda, men den hjälpte inte särskilt mycket.

Grattis till vagnen. :)
    Bor ni i Sthlm?

• No ordinary love
    Kaosmamma skrev 2012-01-06 21:21:03 följande:
    Bullmamma: åh vad roligt :) är också så himla glad. Så fina vagnar!! Hade ni UJ sedan tidigare eller hur var det? Inte va? Hoppas ni blir nöjda och det tror jag verkligen :)
    Vi har en Kronan Duo till vår pojk nu. 
    Men så lättkörd UJ var jämfört med Kronans :)

För några år sedan tror jag inte ens tanken fanns på att jag skulle bli så glad för ett barnvagnsköp :D 
  • No ordinary love
    AnnkAn80 skrev 2012-01-06 21:24:20 följande:
    Bullmamma:

Jag skrek inte heller någonting under min förlossning.
    Andades rätt och bra (enligt alla sköterskor)
    och fick också eda, men den hjälpte inte särskilt mycket.

Grattis till vagnen. :)
    Bor ni i Sthlm?
    Tack :D
    Nej, svärisarna bor i Sthlm, vi bor i Borås.

Edan funkade perfekt på mig, några timmar innan lillen kom så var svärmor och svägerskan på besök, de var förvånade att jag kunde vara uppe och gå.

Svägerskan hade fött fyra månader innan mig och edan tog inte alls på henne så hon var minst sagt förvånad att jag kunde vara uppe och gå... 
  • Kaosmamma

Bull: tror att många känner så när man fått prova vagnen, är underbar att köra!! Självgående typ :) Både duo och singel :) kan inte tänka mig annan vagn! Vad roligt att du känner så :)

• AnnkAn80

Det är ju olika för olika personer helt enkelt...

• AnnkAn80

Jag planerar att jobba så länge det bara går.
    Graviditeten har än så länge löpt på bra och min förhoppning är att den forsätter så.

Vad gör ni andra på dagarna?
    Jobbar ni fortfarande eller är ni sjukskrivna alt. mammalediga?

• Lovis 1
    Hej alla!
    Caroline/Lovis heter jag, och jag har bf 11 April och vill gärna vara med här nu på sluttampen. Skrev lite här i början tror jag men så hann jag inte riktigt med FL då har jag 2 barn sedan tidigare och har lite mycket med allt möjligt. Bor i Billdal utanför gbg....

Just nu har jag några specifika frågor jag undrar om någon av er kan något om?

Först, jag hade 12 i socker sist, gjorde en glukosbelastning och fick då 9.2. Inga åtgärder eftersom jag låg under 10. (Vid 10 skickas man till sjukhuset och spec mvc). Är det någon av er som ligger i "gråzonen" för grav.diabetes och har några tips? Är det någon av er som har grav.diabets och hur ser ni ut i socker?

Jag känner mig lite orolig eftersom jag själv tycker att socker på 12 1.5 h efter måltid känns lite olustigt att ha och inte ens kollas oftare...

Sedan undrar jag om någon av er kan något om underproduktion av sköldkörteln? Jag fic reda på i går att jag har det (ant sedan en längre tid) och mitt TSH är 3.5 och fritt T4 är 8, men inga åtgärder här heller. Detta känns också olustigt... (Eftersom gränsen går på 2.5 för TSH). Ska dock ta nya värden på måndag men det är ju några dagar tills dess plus några dagar tills provresultatet blir klart plus att jag hade dåliga värden redan för fem v sedan när detta mättes sist. Om någon av er har underprod av sköldkörtelhormon får ni gärna dela med er av vad ni vet och om ni vet om ni fått medicin vid 3.5 osv...

animegirl: Jag ska med ha snitt med min nr 3, har haft snitt med båda innan första akut och andra planerat. Har du med haft snitt med dina innan?

familjensweetie.blogspot.com/

Här är min blogg om någon vill hälsa på hos mig... Just ni i höst har vi haft det jobbigt då vår stora tjej Leia 5 år vart sjuk mest hela hösten utan att någon listat ut vad hon har (mer än Borrelia som de upptäckt o behandlat men hon har ändå inte blivit bra...)

Annars så har min tvååring tjej en kronisk tarmsjukdom som också kräver sin uppmärksamhet... fast hon mår väldigt bra ändå för det mesta...

För övrigt är det väldigt lustigt men just IDAG kände jag mig helt plötsligt gravid (är vi v 27) för första gången på RIKTIGT! Ni måste tro jag är tokig då jag givetvis haft en stor mage innan, har grym foglossning (vart sjukskriven hela gav till 50%) osv osv MEN, jag har liksom mest känt mig skupplig eller sjuk men idag uppenbarades det helt plötsligt för mig att jag ska  ha en till baby, ha ha ha, och det är ju UNDERBART! (Jo jag har som sagt haft lite mkt med allt anant så min grav har VERKLIGEN legat i skym undan så att säga...)!
  • Kaosmamma

Ann: jag jobbar :) ont som fasiken i bäckenet och ichias men njuter ändå med tanke på de andra tre grav, då var jag sjukskriven typ från start. Nästan. Sen tar jag hand om
    Vår sjuka dotter också, men hoppas hon kan vara lite mer på fsk och hos resurs nu ett tag då jag startat nytt projekt. Skönt att jobba lite ostört ibland :)

• AnnkAn80

Ni som har blivit snittade, har ni blivit snittade alla gångerna?
    Hur funkar det?
    Snittar de på samma ställe och hur kommer det sig att ni har fått snitt(alla gånger)?

Svar på tråden Aprilbebis 2012