No ordinary love skrev 2012-01-05 13:13:59 följande:
Jag dricker mkt vatten och äter så varierat jag kan, men det blir nog att köpa lite mer fibrer.
Jag vill inte bli hård i magen för det är verkligen inte kul...
jag startade på 72 kg denna graviditet så jag är uppe i 75 nu. Jag är inte så lång bara 157,5 cm lång.
Jag var väldigt smal och vältränad innan jag blev gravid på min första bebis, men blev som paralyserad under graviditeten, helt lealös, sov så fort jag kom hem från jobbet osv... Jag tvingade mig själv att äta kvällsmat annars hade jag kunnat sova från det att jag kom hem från jobbet fram till att jag skulle upp och jobba dagen efter. Efter tröttperioden började fogarna att spöka och man fick gå på akupunktur, massage, och annan sjukgymnastik, men kroppen orkade inte med så jag var sängliggande väldigt länge och pricken över i var att jag fick preklampsi mot slutet och var helt död verkligen. Så jag fick sättas igång 40+3 bebben kom ut med sugklocka 40+4.
Men i det stora hela var jag väldigt nöjd med min förlossning, jag hade aldrig ont, själva krystarbetet tog bara 12 minuter. Det var först när bedövningen släppt som jag fick ont då min lille krabat hade sparkat mig i ändan när han var på väg ut...
Min startvikt vid första graviditeten var 53 kg.
AnnkAn80 skrev 2012-01-05 00:23:19 följande:
Hur orkar du ta hand om ditt barn då?
Jag såg att du hade besökt min sida, men din går ej att "besöka tillbaka"...
Själv valt antar jag. :)
Just nu är min sambo hemma fram till den 16 januari så han avlastar mig väldigt mkt. Annars så tvingar jag mig själv att vara uppe och leka med min son. Mata, laga mat, bada, åka till mormor osv... Åker jag till min mamma så avlastar hon mig mkt och jag får sova ut om jag är trött. Men vissa dagar är hemska och jag kan gråta mig igenom dem. Fast min son är väldigt lätt att vara med, han är 13 månader, men väldigt klängig iofs. Han klättrar upp på mig när jag ska diska och laga mat osv.... Men det har sin charm med.
Det står inget på min sida så du missar inget... Det enda jag uppgett är att jag är gravid och förälder.
Men var du inte sjukskriven någonting?
Låter som en tuff första graviditet...
Fast, menar du allvar med att du inte hade ont under fl?
Var det pga bedövningen eller öht?
Jag hade blivit tokig om jag hade haft ett klängigt barn!:)
Speciellt om jag inte hade mått bra...
Tack och lov är mitt första barn väldigt självständigt, återstår att se hur det andra blir.:)