• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

För att sprida lite solskenGlad bland all mardrömshistorier så har jag gått på två MVC med tre barn - FANTASTISKA båda tvåGravid!

Haft två relativt snabba och fina förlossningar. Älskar att föda barnHjärta.Längtar till trean ska ut!

Jag har fått stanna kvar på BB så länge jag velat, trots att inga komplikationer tillstött. 

Amningen har fungerat från det att barnen kommit ut och jag har ammat barnen 10 resp. 15 månader utan minsta problem.    

Skriver detta mest för att ni förstagångsföderskor ska få höra{#emotions_dlg.flower}.

KRAM på er alla!    

• lima76

hej allihopa, hoppas det är ok att jag hoppar in här? jag har följt tråden ett tag så det känns lite som att jag känner er redan... jag är gravid med tredje barnet, bf var satt den 12 april och det stämde med ul i v 12 och även med ÄL och när jag testade.. men på rul blev jag flyttad till den 21 april istället så jag antar att bebisen kanske är lite liten. i vilket fall gick jag över tiden med mina båda andra barn så det blir kanske "rätt" iallafall till slut. ska på tul i v 32 för att se att den växer ok och också för att kontrollera att moderkakan flyttat sig. (så du är inte ensam om det sandraa01 Glad)

jag fick ett missfall innan den här bebisen och har därför haft en lite ångestfylld graviditet trots att allting egentligen varit bra hela tiden. jag var sjukskriven med illamående och kräkningar i början sen jobbade jag två månader och nu är jag sjukskriven igen pga foglossning. (tycker i smyg att det är rätt skönt att få lov att vara hemma och ladda batterierna lite. smärtan är jobbig men det är skönt att slippa jobba just nu..)

precis som charlotta1 har jag också två komplikationsfria förlossningar bakom mig, amningen har funkat jättebra och även om jag tycker det är jättemysigt just nu med sparkar och så så längtar jag nog lite till fölossning och bebistiden efteråt. Hjärta

• Kaosmamma

Hej Lima :) vad härligt att allt varit smidigt :) usch inte kul med mf, fick också det månaden innan denna bebis :( men är otroligt glad att det tog sig snabbt igen. Kan inte riktigt förstå att om inte allt för länge har vi våra bebisar, otroligt :) längtar också!!

• Miss Giggle

Vad skönt att det gått bra för en del av er. Jag är en sån som inte haft problem alls första gången, och FL var ok om än lång.
    Men jag förstår samtidigt att om man har det tufft in sin grav eller har dåliga erfarenheter så ger det en lite kalla kårar
    Jag försöker tänka att alla grav är olika, det får mig att må lite bättre iaf

• Lovis 1
    charlotta1: UNDERBART att höra! Mer sådant!

Jag är inte rädd för något så länge allt går bra, jag vet av erfarenhet bara att det inte alltid går så smidigt när det inte går bra med allt... Jag har verkligen inte oroat mig för denna babyn något alls utan tagit det heal med ro. Men nu när mina värden ligger fel så klart det känns olustigt att inga åtgärder vidtas när jag uppenbarligen skulle behöva medicin!

Men jag kan säga också att det mesta brukar ju lösa sig med tiden, även för vår dotter då som hade denna tarmsjukdom när hon föddes. När hon väl kom in under vård på Drottning Silvia i Göteborg var alla väldigt kompetenta och läkarna var verkligen helt fantastiska. Hon opererades när hon var 13 dagar och när hon var 4 v skrevs vi ut från sjukhuset, för att ta hand om henne själva

animegirl: Vinkar tillbaka!!
  • lima76
    Kaosmamma skrev 2012-01-07 13:02:05 följande:
    Hej Lima :) vad härligt att allt varit smidigt :) usch inte kul med mf, fick också det månaden innan denna bebis :( men är otroligt glad att det tog sig snabbt igen. Kan inte riktigt förstå att om inte allt för länge har vi våra bebisar, otroligt :) längtar också!!
    ja missfall var inte roligt, jag blev faktiskt ganska chockad över vilken sorg jag kände trots att det var ett tidigt missfall. men jag var jätteledsen, och länge.. det tog sex månader innan det tog sig igen och det var också jobbigt, de andra gångerna har det tagit sig på första eller andra försöket så alla slags konstiga nojjor kom att jag var för gammal, att ngt gått isönder osv... skönt att ha det bakom sig nu.

jag följde dig lite i en annan tråd också förresten och våndades med dig när du väntade ditt tillväxtulta. så skönt att det såg bra ut till slut! ska du gå på fler extra kontroller nu eller är det "bara" business as usual nu?

tycker ni andra att ni blivit mer tankspridda på sistone? jag tycker det är nästan lika illa som under amningsperioden just nu, jag kan intala mig själv att DET måste jag komma ihåg! sen vänder jag mig till nästa grej och kvar är bara en vag känsla att det var nog något jag inte skulle glömma... lite allmänt senil dement... skönt att allt kan skyllas på hormoner när man är gravid Flört
  • Kryssarinnan

Hej på er! Jag skriver inte så ofta här. Har bf 8/4 med mitt andra barn. Den senaste veckan känns det som om min mage blivit myyyycket större. Är i v 26+5 nu och allt känns egentligen bra. Men efter en lugn promenad på 1-2 tim så får jag som mensvärk och måste ligga ner med benen högt och vila korsrygg och minska trycket nedåt i magen. Usch, det känns som om bebisen redan vill trycka sig ut. 

• Kaosmamma
    lima76 skrev 2012-01-07 16:50:58 följande:
    ja missfall var inte roligt, jag blev faktiskt ganska chockad över vilken sorg jag kände trots att det var ett tidigt missfall. men jag var jätteledsen, och länge.. det tog sex månader innan det tog sig igen och det var också jobbigt, de andra gångerna har det tagit sig på första eller andra försöket så alla slags konstiga nojjor kom att jag var för gammal, att ngt gått isönder osv... skönt att ha det bakom sig nu.

jag följde dig lite i en annan tråd också förresten och våndades med dig när du väntade ditt tillväxtulta. så skönt att det såg bra ut till slut! ska du gå på fler extra kontroller nu eller är det "bara" business as usual nu?

tycker ni andra att ni blivit mer tankspridda på sistone? jag tycker det är nästan lika illa som under amningsperioden just nu, jag kan intala mig själv att DET måste jag komma ihåg! sen vänder jag mig till nästa grej och kvar är bara en vag känsla att det var nog något jag inte skulle glömma... lite allmänt senil dement... skönt att allt kan skyllas på hormoner när man är gravid Flört
    inte kul nej... blev också lite chockad för mitt var också tidigt... men blev uppriktigt ledsen! och ni fick jobba på ett tag sen. med första barnet tog det 13 försök innan han blev till men sen har det varit väldigt "enkelt". Så olika det där. glad att det tog sig tillslut och att det hållt i sig för er nu :)

ja, jag var ju på ett TUL, återigen läkare. Men då hade bebis följt sin kurva men hon var osäker på vissa saker?? som jag inte vet vad de var för några så hon kallade in en erfaren BM också.. men allt såg fint ut. Men lite liten, dock så var de nöjda :) men har meddelat min BM att hon ska vara uppmärksam på mina mått sen när det är dags för mätning, visar det något då och den inte följer kurva osv ska jag in igen.

haha man blir dement när man är gravid ;) har aldrig riktigt kommit ur det från de första barnen så jag är van ;) ja hormoner är VÄLDIGT bra att skylla på :)
Svar på tråden Aprilbebis 2012