• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lovis 1
    AnnAnkA80: Första ggn fick jag snitt efter en lång förlossning där babyn aldrig kom ner så långt så det var dags för krystvärkar. Jag var öppen 10 cm i 8 h men inget hände, babyn fastnade. Det funkade bra men var jobbigt med dubbla förlossningar då jag hade ont av både den vaginala och snittet...Efteråt blev jag dock sjuk i livmoderinflammation och inflammation i snittet...

Andra ggn fick jag planerat snitt och det var 5 dagar före bf. Det var en enorm skillnad, gjorde inte ont ett dugg. Jag var inte rädd och allt var lugnt och kontrollerat. Det var en fin förlossning och jag var inte o chock som jag var vid första. Jag fick ingen inflammation. (Dock gallsen...) De snittade på exakt samma ställe och det blev inget extra ärr. Jag fick snitt eftersom min första förlossning slutade i akit snitt. Jag är trång och jag ville absolut inte prova föda igen, ville inte riskera akut snitt och ville inte riskera att babyn fastnade. Jag var inte intresserad alls av att försöka föda och kommer aldrig att vara det...
  • Kaosmamma

Första planerat snitt pga säte, bikinilinjen. Gick inte så bra, låg på intensiven 12 h efter, kunde inte stå på fyra dagar. Inte som fasiken, och mycket problem efter. Körde över en nerv bland annat, gjorde jätte ont!

Andra barnet föddes vaginalt 13 mån efter snittet.

Tredje var jag öppen 7 cm med när hon plötsligt inte vill vara med mer, dog nästan i förlossningen. Navelsträngsprolaps. Blir urakut katastrofsnitt med narkos. Öppnande på samma ställe. Var blåslagen för det var så akut men snittet kändes bättre denna gång. Men var i trauma och fick traumabearbetning.

Fjärde måste jag snittas med då jag gjort två snitt och läkarna säger nej till vaginalt i mitt fall. Tror de snittar på samma ställe men att de får arbeta mer för att ta sig igenom denna gång med ärrbildning.

• Lovis 1

Ja just det ja, efter första snittet kunde jag inte komma ur sängen på 5 dagar, (fast fick vara kvar på bb 10 dagar för jag var så sjuk med crp på över 300),  efter andra snittet lyckades jag resa på mig efter 2 dagar.. (kom hem efter 5 dagar) så planerat är ju helt klart skonsammare...

• Kaosmamma

Mitt urakuta kunde jag åka hem efter 4 dagar. Men planerade låg jag inne 8 dagar... Så är väldigt olika. Mitt planerade var inte skonsamt nånstans, och är nervös för kommande planerade snittet!! Hua...

• Aaglars

Animegirl

På vilket sätt var det inte skonsamt? I min okunnighet trodde jag inte man kände något när de gör kejsarsnitt

• Kaosmamma

Allt gick bra tills att de skulle sy mig. Bedövningen tog inte helt på höger sida och därmed kände jag när de sydde hela den sidan. Gjorde ont!! Vilket resulterade i att jag fick för mycket mediciner så jag fick hjärt och andningspåverkan. Kräktes 10 min efter jag var ihopsydd, något av det hemskaste jag gjort. Och de kunde inte smärtstilla mig helt enkelt... Var riktigt läskigt och smärtan var inte av denna värld. Och sen nerven de råkade köra över. Nä, så skonsamt var det icke.

• Kaosmamma

Snitt är ju som förlossning, ibland går det hur bra som helst och ibland inte. Går lixom nästan inte att jämföra graviditeter, förlossningar och snitt. Är så himla olika, till och med när det gäller en själv från gång till gång. Min mamma hade snitt med min bror och hon kände inte nåt, inte ens efter och mådde hur bra som helst!

• Aaglars

Fy så jobbigt Animegirl! Min skräck är att känna när någon syr i mig (om jag skulle behöva bli sydd)
    Hoppas detta snitt går bättre!

• Thelma08

Idag har denna bebis varit helt vild i magen inte en lugn stund. Nu tänkte jag försöka sova men hela magen rör sig
    Men ack så mysigt det är

• TusenTankar

Jag jobbar som personlig assistent till världens goaste liten grabb som är multihandikappad, bl.a. Dövblind. Det har fungerat bra, men det börjar bli tungt och slitit för ryggen med alla lyft. Sedan hör nog till saken att jag bara har 12 timmars pass. Och jag orkar ju knappt vara aktiv 12 timmar hemma numera, så självklart blir det slitit för kroppen att jobba 12 timmar. Min plan är ändå att försöka jobba så länge jag kan. Jag har sökt om penning fom 27/2 och mitt BF är 26/4.

Svar på tråden Aprilbebis 2012