Aaglars skrev 2012-01-07 12:23:17 följande:
För att sprida lite solsken

bland all mardrömshistorier så har jag gått på två MVC med tre barn - FANTASTISKA båda två

!
Haft två relativt snabba och fina förlossningar. Älskar att föda barn

.Längtar till trean ska ut!
Jag har fått stanna kvar på BB så länge jag velat, trots att inga komplikationer tillstött.
Amningen har fungerat från det att barnen kommit ut och jag har ammat barnen 10 resp. 15 månader utan minsta problem.
Skriver detta mest för att ni förstagångsföderskor ska få höra

.
KRAM på er alla!
Härligt att du bara haft solsken :)
Tror att det är viktigt att man hör båda, som förstföderska (iaf jag) trodde att allt skulle gå som på en räls.. ibland gör det inte det.. men ser ändå att mina grav och FL gått bra, och vilken otrolig styrka och hjälp det finns när något strular till sig. Jag är imponerad :) älskar också att föda barn, trots att det tog 28 timmar, nåt av det bästa jag gjort och ville föda nu också men läkarna sa nej efter två snitt som sagt.
Sen vill jag också poängtera att komplikationer uppstår, men oftast går det ju väldigt bra för de flesta :) mina saker är extremt ovanliga så tror ingen kommer råka ut för det ;) men ändå skönt att få dela med sig sin historia vare sig den är lite krokig eller rak. Och hur det än går, bara bebis mår bra, så är det underbart och såna häftiga upplevelser man aldrig glömmer :) och de flesta jag känner kan amma precis som dig, men ibland vill det sig inte och då är det otroligt många som får starka skuldkänslor för att det ska vara så naturligt. Jag älskar att höra om andras historier hur de än är! Det är livsöden, och det är alltid fascinerande. Kram!!!