• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma
    Kryssarinnan skrev 2012-01-07 18:25:26 följande:
    Hej på er! Jag skriver inte så ofta här. Har bf 8/4 med mitt andra barn. Den senaste veckan känns det som om min mage blivit myyyycket större. Är i v 26+5 nu och allt känns egentligen bra. Men efter en lugn promenad på 1-2 tim så får jag som mensvärk och måste ligga ner med benen högt och vila korsrygg och minska trycket nedåt i magen. Usch, det känns som om bebisen redan vill trycka sig ut. 
    hoppas det lugnar sig!!! du har inte UVI? då har jag fått liknande upplevelser.. fick även smärtsamma sammandragningar en gång när jag varit på en ganska bra promenad i v 21.. men efter några timmars vila så la det sig, tack och lov!!
  • Kaosmamma
    Aaglars skrev 2012-01-07 12:23:17 följande:
    För att sprida lite solskenGlad bland all mardrömshistorier så har jag gått på två MVC med tre barn - FANTASTISKA båda tvåGravid!

Haft två relativt snabba och fina förlossningar. Älskar att föda barnHjärta.Längtar till trean ska ut!

Jag har fått stanna kvar på BB så länge jag velat, trots att inga komplikationer tillstött. 

Amningen har fungerat från det att barnen kommit ut och jag har ammat barnen 10 resp. 15 månader utan minsta problem.    

Skriver detta mest för att ni förstagångsföderskor ska få höra{#emotions_dlg.flower}.

KRAM på er alla!    
    Härligt att du bara haft solsken :)

Tror att det är viktigt att man hör båda, som förstföderska (iaf jag) trodde att allt skulle gå som på en räls.. ibland gör det inte det.. men ser ändå att mina grav och FL gått bra, och vilken otrolig styrka och hjälp det finns när något strular till sig. Jag är imponerad :) älskar också att föda barn, trots att det tog 28 timmar, nåt av det bästa jag gjort och ville föda nu också men läkarna sa nej efter två snitt som sagt.

Sen vill jag också poängtera att komplikationer uppstår, men oftast går det ju väldigt bra för de flesta :) mina saker är extremt ovanliga så tror ingen kommer råka ut för det ;) men ändå skönt att få dela med sig sin historia vare sig den är lite krokig eller rak. Och hur det än går, bara bebis mår bra, så är det underbart och såna häftiga upplevelser man aldrig glömmer :) och de flesta jag känner kan amma precis som dig, men ibland vill det sig inte och då är det otroligt många som får starka skuldkänslor för att det ska vara så naturligt. Jag älskar att höra om andras historier hur de än är! Det är livsöden, och det är alltid fascinerande. Kram!!!
  • Aaglars

Animegirl

Absolut - det är jätteviktigt att höra olika "historier". Du har haft det mycket tuffare än jag vad gäller förlossningar - så det är härligt att du trots det har en positiv inställning!

Jag vet att det inte fungerar med amningen för alla. Jag kan bara berätta utifrån min erfarenhet och berätta hur lycklig jag är över det. Men om barnet inte har sugreflex eller om något annat problem tillstöter så att amningen är omöjlig är man ju absolut ingen sämre mamma för det

Kramar till er alla

• Karisma

Trots att jag gjort två snitt, första akut så gick allt väldigt smidigt ändå. Kunnig personal som stöttade och var coollugna själv. :) Efter första snittet for jag  hem efter 3 dagar, ville inte va kvar där trots första barnet. Var ju sååå tråkigt. :P  Andra snittet hem efter 2 dagar. De ville ju se att jag kunde gå själv och att jag kissade helt själv innan jag skulle hem. Det enda jag vill ha ändrat till detta snitt är att innan få ngt så jag inte blir så illamående direkt efter operationen. Väldigt ont i snittet har man ju alltid första tiden, men det är det ju värt. :)

/K

• sandraa01
    lima76 skrev 2012-01-07 12:57:56 följande:
    hej allihopa, hoppas det är ok att jag hoppar in här? jag har följt tråden ett tag så det känns lite som att jag känner er redan... jag är gravid med tredje barnet, bf var satt den 12 april och det stämde med ul i v 12 och även med ÄL och när jag testade.. men på rul blev jag flyttad till den 21 april istället så jag antar att bebisen kanske är lite liten. i vilket fall gick jag över tiden med mina båda andra barn så det blir kanske "rätt" iallafall till slut. ska på tul i v 32 för att se att den växer ok och också för att kontrollera att moderkakan flyttat sig. (så du är inte ensam om det sandraa01 )

jag fick ett missfall innan den här bebisen och har därför haft en lite ångestfylld graviditet trots att allting egentligen varit bra hela tiden. jag var sjukskriven med illamående och kräkningar i början sen jobbade jag två månader och nu är jag sjukskriven igen pga foglossning. (tycker i smyg att det är rätt skönt att få lov att vara hemma och ladda batterierna lite. smärtan är jobbig men det är skönt att slippa jobba just nu..)

precis som charlotta1 har jag också två komplikationsfria förlossningar bakom mig, amningen har funkat jättebra och även om jag tycker det

är jättemysigt just nu med sparkar och så så längtar jag nog lite till fölossning och bebistiden efteråt.

Välkommen!!

åh då är jag inte ensam, håller tummarna för oss!

Fick också missfall innan denna graviditeten, i v 12. Hjärtat hade slutat slå några dagar tidigare, anade ingenting, var på akuten för att jag kräktes flera gånger om dagen. Skönt att det gick fort att bli gravid igen, fick aldrig mens emellan hade svårt att glädjas över detta barnet, men oron släppte efter RUL
  • Karisma

Idag  blev det så att vi köpte en ny barnvagn. Blev en Emmaljunga classic sport fast med färgen Charleston som eg är citycrossens tyg. Den kostade 3700kr inkl fotsacken. Ingen liggdel köpt ännu vet inte vad jag vill  ha ännu, mjuklift eller citykorg :) Den är i vitt läder med bruna detaljer. Skitsnygg just nu men får se när den börjar användas om man ångrar färgvalet. :P

/K

• Hemlighet

Karisma: Beställde en nitro city i färgen charleston idag också:) så snygg, men om den är praktisk återstår att se;)

• lima76
    sandraa01 skrev 2012-01-07 20:32:35 följande:
    Välkommen!!
    åh då är jag inte ensam, håller tummarna för oss!
    Fick också missfall innan denna graviditeten, i v 12. Hjärtat hade slutat slå några dagar tidigare, anade ingenting, var på akuten för att jag kräktes flera gånger om dagen. Skönt att det gick fort att bli gravid igen, fick aldrig mens emellan hade svårt att glädjas över detta barnet, men oron släppte efter RUL
    tack :) jag hade faktiskt likadant med moderkakan förra gången också och var rätt uppstressad för jag vill absolut inte ha snitt om jag kan slippa (rädd..) men för de allra allra flesta flyttar sig moderkakan så förhoppningsvis blir det så för oss båda :)

vad hemskt med ett så sent missfall, förstår hur du menar att det var svårt att glädjas åt den nya graviditeten, det var så svårt att tro att det skulle gå bra. min oro har också lättat efter ultraljud men jag har märkt att den är inte långt borta. på julafton fick jag en liten liten blödning och det var som att hela världen bara stannade. som tur var såg allt bra ut, antagligen var det en liten blödning från moderkakan eftersom den ligger långt nere fortfarande. jag försöker verkligen att slappna av nu, pratar med min bebis och intalar mig själv att det blir bra.
  • lima76
    Kaosmamma skrev 2012-01-07 18:34:15 följande:
    ja, jag var ju på ett TUL, återigen läkare. Men då hade bebis följt sin kurva men hon var osäker på vissa saker?? som jag inte vet vad de var för några så hon kallade in en erfaren BM också.. men allt såg fint ut. Men lite liten, dock så var de nöjda :) men har meddelat min BM att hon ska vara uppmärksam på mina mått sen när det är dags för mätning, visar det något då och den inte följer kurva osv ska jag in igen.
    men skönt att de håller lite extra koll iaf. är du nervös eller känns det bra? kommer ihåg att du skrev att du tyckte magen blivit mindre också, har det vänt på "rätt" håll igen?
  • lima76
    Aaglars skrev 2012-01-07 20:16:42 följande:
    Jag vet att det inte fungerar med amningen för alla. Jag kan bara berätta utifrån min erfarenhet och berätta hur lycklig jag är över det. Men om barnet inte har sugreflex eller om något annat problem tillstöter så att amningen är omöjlig är man ju absolut ingen sämre mamma för det
    det är så laddat det där med amningen, vissa kan inte och andra trivs helt enkelt inte med det. jag tycker själv att jag är väldigt lyckligt lottad som kunnat amma mina två, ungefär så länge som du skrev, med ettan 11 månader och tvåan i 14 månader. jag fick kämpa i början med båda, sår på bröstvårtorna och mjölkstockningar men efter att allt "ställt in sig" så har det varit underbart Solig
Svar på tråden Aprilbebis 2012