• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lovis 1
    Karisma: Jag har bf den 11 april. Vart bor du? Jag bor ju i gbg... Jag får också känslan av en nonchalant bm, FAN också jag som redan blivit så nonchalerad inom mvc/kk osv.. (I och med mina två förra graviditeter och förlossningar och eftervård...) Nej vc ringer jag nog inte, orkar inte blanda in dem med.... Jag sa till bm idag att hon jag ville att en läkare skulle ringa upp... Hon skulle fråga läkaren i morgon om hon kunde ringa upp mig men hon lovade inget eftersom läkaren eg inte hade tid för det... Snacka om att "skita" i sina patienter...
  • grästuva

Lovis jag hade ringt min bm och krävt ett nytt prov, obehandlad gravid diabetes är inte bra varken för dig eller bebis och om du ligger i riskzon bör dom kolla dig bättre. Sen hade jag funderat på byte av Bm, hon känns slarvig. Hoppas det löser sig @-}--

• Kryssarinnan
    Karisma skrev 2012-01-09 18:23:27 följande:
    glammom.se/

Någon som hört talas om den här sidan? Är ju lite feg att beställa från okända sidor?

/K   
    Har inte hört talas om sidan, men har en allmän reflektion efter att ha sett de fina grejerna: 

Jag skulle gärna köpa någon fin amnings-bh som t.ex. http://glammom.se/bastsaljare-sista-exen/la-leche-league-vanessa-leopard/ men jag tycker att sådana vadderade bh:ar aldrig går att öppna tillräckligt mycket utan de är fästa i bygeln (se bild 4). Jag vet inte hur andra kvinnor är skapta, men mina bröstvårtor sitter mitt på bröstet och inte i överkant, och då måste man kunna öppna mer än bara överkanten på kupan för att hela vårtgården ska blottas och bebisen kunna få ett bra tag.

Med mitt förra barn hade jag amningslinnen från Lindex som jag tyckte var superbra. Då behövde man inte visa magen när man drog upp tröjan, och så var de sköna. Passar de med ungefär normalstor byst i förhållande till klädstorleken (jag köpte  stl 36/38). Sedan hade jag på mig mjuka bh:ar som var så elastiska att man kunde dra fram bröstet upp ur kupan, som Åhléns egna märkes bh utan kupa och vaddering. Det blir väl likadant denna gång, om jag inte hittar något, men det vore kul med en lite finare och sexigare bh... 
  • Kryssarinnan
    ...Åhléns egna märkes bh utan bygel och vaddering...
    utan bygel ska det stå
  • lima76
    Lovis 1 skrev 2012-01-09 17:56:12 följande:
    VAD hade ni gjort? Hade ni ringt bm igen och sagt det som diabetesbm sa och typ "krävt" en ny belastning eller hade ni bara låtit allt "vara"...?
    jag hade också ringt BM och berättat vad diabetes BM sagt. får du ingen reaktion är det kanske läge att byta BM eller till och med MVC? Alternativet är väl att du återigen pratar med spec mvc och helt enkelt ber dem ta kontakt med din BM och berättar sina rekommendationer direkt till henne.
  • trollet83
    lima76 skrev 2012-01-09 13:35:15 följande:
    är det ngn som har kolla på vart man kan hitta mamma-mjukisbyxor? förra graviditeten köpte jag ett par på hm i velour och det är typ i dem jag bor numera.. jeans har jag mer när jag ska ut men när jag bara går hemma så känns mjukisar mysigare. men hittar inga... hm verkar inte ha iaf..
    Jag har köpt flera par på HM ganska nyligen, de hade en sportavdelning där på mammaavdelningen o där hängde dessa byxor, testade flera vanliga byxor med mammaresår men de passade ej på mig som redan är lite större..men dessa mjuka byxor så gott som bor jag i..men de ser inte ut som riktiga "mjukisar" så jag använder dessa dagligen helt underbara o ser ut som vanliga svarta byxor, köpte 2 svarta o 1 par gråa..utmärkta att använda nu med stor mage!
  • trollet83
    Karisma skrev 2012-01-09 16:31:45 följande:
    www.hm.com/se/product/96691?article=96691-A

Sånna här går jag i och sen velourbyxor har jag åxå (8år gammal) men de är ung två strl för stor så jag är extra snygg i dem.  Tungan ute Jeansen tar jag när jag lämnar huset. Flört Annars har jag åxå vanliga mjukisbyxor som bara har mjuk mudd, både breda och de som hamnar under magen. Fungerar bra det åxå. Skrattande

/K   
    Ohh..precis dessa går jag i dagligen, de 2 paren jag nyss nämnde helt underbara!
  • Thelma08

Usch vad jag börjar bli nojig nu...
    Har inte känt bebis röra sig sedan förgår kväll, möjligt vis så kände jag lite i går morse.

Han brukar va jätte aktiv både kvällar och på morgonen. Men jag buffar och lägger mig på sidan och dricker kallt men det händer inget.
    Har vaknat ett par gånger inatt med jätte ont i magen... och har lite molande värk fortfarande.
    Är i v 23+5
    Vad ska jag göra??

• Längtan efter 3

Thelma08: Vid minsta oro ska du kontakta din bm. Bebis känner av din oro kan oxå spela in. Men absolut ska du ta kontakt me först å främst bm, inte bra att oroa sig!! Kan ju va så att han vänt sej å nu sparkar "inåt" Lycka till!!

• grästuva

Om du lägger dig ner med handen på magen och buffar lite, känner du inget då heller? Har du inte känt den alls sen i förrgår och har stunds ont i magen ska du ringa till förlossningen @-}--

Svar på tråden Aprilbebis 2012