• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag ska till bm nästa vecka och läkaren sa att jag skulle säga till henne om detta.
    Sen ska jag på TUL men det va bestämt sedan innan.

Nej jag är inte sjukskriven men kunde bli om jag själv hade velat. Men jag jobbar gärna lite till. Då jag inte känner mig stressad över jobbet och inte har några tunga rörelser på jobbet. Men jag ska dra ner lite på tempot nu.

• Thelma08

Angående fosterrörelser så sa läkaren till mig att misstänker man minskade fosterrörelser så ska man ta en 12- timmars period och räkna rörelserna, är det mindre än 10 st ska man kontrollera det. Nu hade jag gått nästan 30 timmar utan rörelser så hon sa att jag gjorde helt rätt i att åka in.
    Men dom rörelserna han inte gjorde då håller han på att ta igen nu

• Karisma
    Lovis 1 skrev 2012-01-09 18:34:01 följande:
    Karisma: Jag har bf den 11 april. Vart bor du? Jag bor ju i gbg... Jag får också känslan av en nonchalant bm, FAN också jag som redan blivit så nonchalerad inom mvc/kk osv.. (I och med mina två förra graviditeter och förlossningar och eftervård...) Nej vc ringer jag nog inte, orkar inte blanda in dem med.... Jag sa till bm idag att hon jag ville att en läkare skulle ringa upp... Hon skulle fråga läkaren i morgon om hon kunde ringa upp mig men hon lovade inget eftersom läkaren eg inte hade tid för det... Snacka om att "skita" i sina patienter...

Jag bor utanför Umeå. :) Jag har bf 17april så om en vecka kanske jag kan få veta snittdag. :) Hoppas allt löser sig för dig.

Kram K 
  • emeilee
    lima76 skrev 2012-01-10 19:25:13 följande:
    menar du som bristning eller att du känner dig stor? om du menar bristning kan jag tipsa om en jättebra olja som heter Bio Oil och finns på familjeapoteket.se för 119 kr. den är kanon, jag har använt den alla tre graviditeter och har helt sluppit bristningar. man kan ha den som badolja också.

Tack för tipset men det är att jag känner mig sprickfärdig pga storleken på magen. Jag har än så länge inga bristningar. Någon annan som fått det?
  • Floff

Nope, inga bristningar varken förra graviditeten eller denna (än så länge). Smörjer inte magen mer än med vanlig bodylotion efter duschen. Tror inte det hjälper ärligt talat, alla säger ju att det är hormonellt och genetiskt betingat.

• Hemlighet

Jag fick några få bristningar förra graviditeten på kärlekshandtagen och en hel del på insidan av låren(!). Bristningar får man oavsett vad man smörjer med. Finns inga mirakel krämer;)

• grästuva

Jag fick en liten bristning vid navlen, som bara syns om man vet om den, när jag väntade andra barnet. Ingen med första. Bristningar gör mig inget, ser det som ett kärleksminne

• hemmakatten
    Någon av er som får superont i sidan ibland på natten? Det känns som att någon ska gå av för mig, sen efter ett tag med tjock kudde mellan benen går det över. Det är skitobehagligt!
  • Thelma08

Så känner jag med ibland om nätterna när man ska vända sig om. Gör riktigt jävla ont.

Sover alltid med en kudde mellan knäna annars får jag jätte ont i bäckenet.

• Hemlighet

Kan det inte vara ligamenten som spökar? Har också så till och från. Ibland när jag nyser också:S

Svar på tråden Aprilbebis 2012