• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Miss Giggle

Thelma: Så gald jag jag är att allt är ok.

Skäms nästan för idag har bebis varit så aktiv så det skriker om det, nästan så man fått be att henne att lugna ner sig... Man ska vara så tacksam, det iser jag nu.

Annars går allt på i sin stilla lunk här. Har koll hos BM imorgon men förväntar mig inget konstigt.
    Dags att äta lite niferex bara antar jag. Ska iof inte till min egen BM för hon är på semester men en kollega, säkert en kompetent kvinna och ja,är jag inte nöjd får min BM trycka in mig ngn annanstans när hon kommer hem helt enkelt!

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Längtan efter 3

Skönt att allt va bra, Thelma08 :)
    Klart man blir orolig... Jag kan bli nojjig när jag bara känt sparkar på ena sidan

• fjälla

Suck å pust. Har ägnat dagen åt att färdigställa mina papper för att söka havandeskapspenning... shit vilket trixande det är när man jobbat dag och natt i olika perioder. Ringde fk och hon som svarade va tyvärr hemskt trög och visste inte mycket... Så nu har jag skrivit en bilaga TILL, där jag präntat ner hur mycket jag tjänat de senaste 6 månaderna. För jag vill ju hellre att det räknas på vad jag faktiskt tjänat än på min nattanställning som iofs varat längre men genererar mindre pengar. Nån som har erfarenheter? Antar att de kommer höra av sig iaf.

• Längtan efter 3

Inlägget kapades :(
    Men i alla fall så kan d ju bara va så att båda ligger på samma håll å sparkar på samma sida... Men man blir nojjig...

• emeilee

Thelma, vilken lättnad!! :)

Har funderat lite kring det här med att någons BM sagt att bebisen ska röra sig si och så mycket varje dag/timme. Kan faktiskt inte förstå hur man kan avgöra det? Min bebis är aktiv när jag vaknar, sover för det mesta under dagen, aktiv på kvällen och galen på natten. Men tänk alla de nätter som jag sover gott, jag tror absolut att den rör sig mycket då med men inte katten kan man sitta och räkna buffar på nätterna?
    Våra bebisar har ju fått någorlunda rutiner för att vara vaken respektive sova under dygnet och ser jag till min egen så har den fått dessa. Men vissa dagar så är den lugnare och andra inte.

Hur som, massa ordbajs men jag tycker att man skapar onödig oro när man säger att det ska vara si och så många rörelser per dag.

Något helt annat, jag ser ut som om jag håller på att spricka om magen. Någon mer? Glad

• grästuva

Ang fosterrörelser så är det riktlinjer, mamman känner sitt barn bäst och lär känna det individuella rörelsemönstret. Skulle rörelserna förändras mycket från detta ska man alltid be om en extra koll. Riktlinjerna är det som Bm utgår från när orolig mamma ringer. Bebis rör sig nämligen även när de sover. Tycker inte det är att skapa onödig oro utan ger mamman en viktig medvetenhet

• grästuva

Imorgon har vi tid för vårt första Tul, hoppas på att allt kommer se bra ut. Får se om den vill visa sina privata delar också

• lima76
    grästuva skrev 2012-01-10 18:37:43 följande:
    Ang fosterrörelser så är det riktlinjer, mamman känner sitt barn bäst och lär känna det individuella rörelsemönstret. Skulle rörelserna förändras mycket från detta ska man alltid be om en extra koll. Riktlinjerna är det som Bm utgår från när orolig mamma ringer. Bebis rör sig nämligen även när de sover. Tycker inte det är att skapa onödig oro utan ger mamman en viktig medvetenhet
    håller med, jag räknar inte varenda buff men känns ändå skönt att veta vad som är inom gränsen för normalt. men framförallt är det som du säger; när man märker att det ändras som man kanske ska ringa förlossningen och se vad de säger.

från det ena till det andra... jag har känt mig rätt deppig idag, började när jag inte kunde ta mig upp själv från golvet efter ett yoga-pass, jag fick ropa på mannen (som som tur var jobbar hemifrån) kände mig som en strandad val minst sagt. bäckenet kändes som att det skulle gå i ca 1000 bitar om jag så mkt som rörde mig från golvet. och ist för att tycka det var hysteriskt roligt ( vilket hade varit en mer normal reaktion för mig) så blev jag hysteriskt ledsen. det satte liksom tonen för resten av dagen och jag känner mig bara trött och misslyckad.. hoppas jag vaknar på bättre humör imorgon...
  • lima76
    emeilee skrev 2012-01-10 18:04:09 följande:
    Något helt annat, jag ser ut som om jag håller på att spricka om magen. Någon mer? Glad
    menar du som bristning eller att du känner dig stor? om du menar bristning kan jag tipsa om en jättebra olja som heter Bio Oil och finns på familjeapoteket.se för 119 kr. den är kanon, jag har använt den alla tre graviditeter och har helt sluppit bristningar. man kan ha den som badolja också.
  • Lovis 1
    Thelma08: Jag förstår din oro att när du inte kände av babyn, och självklart var det helt rätt att åka in. Det är jätte-viktigt att man gör det, för det kan även vara ngt som inte stämmer riktigt. Men vad SKÖNT att allt var bra. Jobbigt med sd förstår jag, och du är sjukskriven nu då eller? Är det helt sängläge som ligger eller vad sa de?
    Stor kram till dig, hoppas baby väntar några v.

Själv har jag väl inget direkt positivt o säga så eg borde jag vara tyst Jag kontaktade antenetalenheten gällande om det är ok att ligger i socker runt 11-12 efter måltid som jag gör. De hänvisade bara tillbaka mig till mvc, men sa att jag låg högt. När jag pratade med mvc dr per telefon sa hon nonchalant att det är upp till mig att äta rätt och motionera, de lämnar den saken åt patienterna. Hon var verkligen hård och okänslig och förstod mig inte alls. ...

Gällande sköldkörtelunderproduktionen: Jag hade i alla fall fått ännu högre värde på TSH, nämligen 4.9 nu och förra provet som var 6 dagar tidigare (hade 3.2 då) så nu satte de in Levaxin med en gång. På tiden anser jag eftersom jag låg högt redan från början (dvs över 2.5 som man ej ska ligga över om man är gravid). Känns extremt olustigt att de lät mig gå så länge utan att testa om, (för 6 v sedan började min avvikelse synas, de väntade dock 5 v med att teta igen o då låg jag redan högt men ändå testade de igen o där är vi nu) men inte så mkt o göra åt (olustigt att behöva gå och ligga fel när det är sådant viktigt värde (ämnet behövs för att centrala nervsystemet ska utvecklas på babyn)

grästuva: Lycka till i morgon, spännande!!
Svar på tråden Aprilbebis 2012