Thelma08: Jag förstår din oro att när du inte kände av babyn, och självklart var det helt rätt att åka in. Det är jätte-viktigt att man gör det, för det kan även vara ngt som inte stämmer riktigt. Men vad SKÖNT att allt var bra.

Jobbigt med sd förstår jag, och du är sjukskriven nu då eller? Är det helt sängläge som ligger eller vad sa de?
Stor kram till dig, hoppas baby väntar några v.
Själv har jag väl inget direkt positivt o säga så eg borde jag vara tyst

Jag kontaktade antenetalenheten gällande om det är ok att ligger i socker runt 11-12 efter måltid som jag gör. De hänvisade bara tillbaka mig till mvc, men sa att jag låg högt. När jag pratade med mvc dr per telefon sa hon nonchalant att det är upp till mig att äta rätt och motionera, de lämnar den saken åt patienterna. Hon var verkligen hård och okänslig och förstod mig inte alls. ...
Gällande sköldkörtelunderproduktionen: Jag hade i alla fall fått ännu högre värde på TSH, nämligen 4.9 nu och förra provet som var 6 dagar tidigare (hade 3.2 då) så nu satte de in Levaxin med en gång. På tiden anser jag eftersom jag låg högt redan från början (dvs över 2.5 som man ej ska ligga över om man är gravid). Känns extremt olustigt att de lät mig gå så länge utan att testa om, (för 6 v sedan började min avvikelse synas, de väntade dock 5 v med att teta igen o då låg jag redan högt men ändå testade de igen o där är vi nu) men inte så mkt o göra åt (olustigt att behöva gå och ligga fel när det är sådant viktigt värde (ämnet behövs för att centrala nervsystemet ska utvecklas på babyn)
grästuva: Lycka till i morgon, spännande!!