• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-07 21:31:26 följande:
    Karisma: Beställde en nitro city i färgen charleston idag också:) så snygg, men om den är praktisk återstår att se;)
    Enligt säljaren så ska den vara lätt att torka av. Fanns en fläck på den i butken så  jag bad dem hämta en trasa. Bara med vatten på trasan försvann det. :) Hoppas alla andra fläckar som kommer uppstå försvinner lika lätt. :P

/K
  • Kaosmamma

Lima: känns ganska bra ändå, är inte så jätte orolig och inte när det gäller vikten... Inte nu efter senaste ul och att bm ska ha koll på måtten. Men innan var jag orolig!! Och då kunde hon inte avläsa hela hjärtat heller. Tror en del av oron kommer från Filippa (ena dottern) också. Magen är fortfarande mindre än innan men den har vuxit, men fick verkligen pyspunka!! Såg du bild? Kan lägga upp om du vill. Aldrig haft så innan med de andra men finns säkert någon naturlig förklaring. Men det ihop med första ul så blev jag riktigt ledsen. Men allt känns lugnare nu :)

• Thelma08

Usch dessa svamp infektioner tar död på mig. Nu har det ändå varit bra ett par veckor men igår kväll började jag känna av det igen.
    Det är nog 5 el 6 svampinfektionen jag har nu under denna grav. Brukar aldrig ha det annars...

Får man ta vagiatorerna nu? Vet att man fick det under första trimester men nu då andra och tredje??

• Miss Giggle

Ingen aning Thelma. Förr hade jag infektioner ofta men nu dricker jag mer c vitaminer och på ngn vänster är det bättre nu. Konstigt eg. Men bra i samband med att man tar järntabletterna.
    Kan du inte kolla på FASS eller ringa Apoteket? De har bra koll på vad man får ta och när.

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-01-08 00:07:29 följande:
    Lima: känns ganska bra ändå, är inte så jätte orolig och inte när det gäller vikten... Inte nu efter senaste ul och att bm ska ha koll på måtten. Men innan var jag orolig!! Och då kunde hon inte avläsa hela hjärtat heller. Tror en del av oron kommer från Filippa (ena dottern) också. Magen är fortfarande mindre än innan men den har vuxit, men fick verkligen pyspunka!! Såg du bild? Kan lägga upp om du vill. Aldrig haft så innan med de andra men finns säkert någon naturlig förklaring. Men det ihop med första ul så blev jag riktigt ledsen. Men allt känns lugnare nu :)
    jo jag såg bilden och den såg absolut mindre ut. jag kan iofs tycka att det ibland är stor skillnad på morgon och kväll och sådär men om du upplevde stor skillnad var det säkert så. skönt att det känns lugnare igen. ibland tycker jag det känns som om man håller andan hela tiden, och inte blir det bättre när bebisen har kommit heller ;) det finns alldeles för mky att oroa sig för när man satt barn till världen..
    Thelma08 skrev 2012-01-08 08:50:38 följande:
    Usch dessa svamp infektioner tar död på mig. Nu har det ändå varit bra ett par veckor men igår kväll började jag känna av det igen.
    Det är nog 5 el 6 svampinfektionen jag har nu under denna grav. Brukar aldrig ha det annars...

Får man ta vagiatorerna nu? Vet att man fick det under första trimester men nu då andra och tredje??
    jag vet inte riktigt heller men jag har för mig att tea-tree olja är jättebra mot svamp, googla och se vad du hittar, tror du måste spä ut den men har för mig att man kan smörja direkt i underlivet med den.
  • Kaosmamma

Lima: min var jämnstor i dessa veckor, var ju i v 19 då... Kanske ibland att man är lite extra uppblåst på kvällen. Men annars tycker jag de är de ännu tidigare veckorna svullnaden åkte upp och ner på. Och som sagt, fjärde barnet och har aldrig upplevt att magen bara pyste ihop. Och skulle så klart inte reagera om den var liten på dagen och stor på kvällen, men nu försvann hela magen . Jag är inte så orolig av mig, men då blev jag det som sagt. Men nu känns alt ok igen, och tror att allt är bra ändå :) det enda är att jag är lite nervös för snittet men det är också bara att ta. Och magen har vuxit men den är absolut inte så stor som med de andra barnen, och känns fortfarande pluttig men ändå att den växer. Får se sen när vi börjar mäta. Men vet också att man ska gå på den egna kurvan, det är ju som med barn också... Vissa är små men allt är i sin ordning för de följer sin kurva. Medan andra som vår Filippa låg på de högsta kurvorna och vid halvåret är det ett rakt streck ner till de lägsta. Då är det ju inte normalt. Men tycker man blir mer och mer medveten för varje barn och kanske mer på sin vakt eller hur jag ska säga :)

• Kaosmamma

Är i v 24 :) ska till bm den 19:e jan :) så då blir första mätningen.

Jätte konstig fråga... Är det förresten någon som vet om man kan få sämre hörsel när man är gravid? Känner mig nämligen inte förkyld men är helt täppt på vänster öra och något nedsatt på även höger, plus dov huvudvärk. Annars är jag öronbarn ;) men känner inte igen täpptheten, känns inte som regelrätt lock för örat men är säkert det :) bara började fundera. Grymt andfådd också, men har väl med min astma att göra :/

• grästuva

Hur är ditt blodtryck amiegirl? Synen kan påverkas av graviditet, hörsel vet jag inte men nästäppa kan man också få och iaf när jag är täppt i näsan så hör jag sämre

• Kaosmamma

Blodtryck är bra :) sist iaf. Men lider av näsblod och innan det kommer så flimrar det till framför ögonen och är påverka efter. Men tror det är lugnt. Täppt är jag :) har jag varit med de andra också, men känner mig inte förkyld men kanske gravtäppthet kan sätta sig i öronen? Kanske? Haha har ju skumma saker för mig ibland ;) nu har jag varit täppt i öronen i typ 2 v, det stör så enormt!! Och blir inte bättre och bubblar inget, som det brukar vid lock. Har alla barn hemma tills på ons sen ska jag ringa VC för en check tror jag...

Svar på tråden Aprilbebis 2012