Hemlighet skrev 2012-01-08 17:38:30 följande:
Någon som vet när man ska känna fosterrörelser varje dag? Hur mycket bör man känna?
Min bebis har levt runt varje dag tidigare, men nu har han lugnat ner sig under två dagar och sparkar inte alls lika mycket. Han trycker lite och duttar någon gång/dag.
Jag är i vecka 24+4 idag.
min bm sa att du ska känna bebisen tio gånger på en 12-timmars period. om den buffar en fyra- fem gånger direkt efter varandra räknar jag det som en gång. men om du är orolig ska du absolut ringa och prata med förlossningen.
animegirl: vad jobbigt med örontäppa.. hoppas det löser sig. annars har jag precis som du med astma och nästäppa, får panik om jag inte har en nässpray i närheten. emellanåt försöker jag skölja med saltvatten också men det enda som riktigt funkar är riktig nässpray. jag har förresten också en med kortison som jag fick utskriven i början av grav när jag fick bihåleinflammation och den använder jag igen nu när jag varit förkyld.
angående svamp så läste jag precis i förälsdrar och barns "jag är gravid" tidning om Tea tree olja, det var som jag hade för mig, jättebra mot svamp men man måste spä ut den med lite vatten. det stod också att gravida avråds från att använda pevaryl efter de tre första månaderna, de rekommenderar ist canesten men att man ändå ska rådgöra först med läkare.
jag har haft min första huvudvärkslösa dag på en vecka idag så kanske den här hemska förkylningen äntligen är på väg att ge med sig.