• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emme 86

Animegirl; vanlig gravidtäppa kan sätta sig i öronen, de gjorde de på mig förra gången o är ganska vanligt i slutet på graviditeten. Näsa, öron o hals sitter ju som bekant ihop, består av slemhinnor o kan svälla. Lite nässpray kan hjälpa att få bort svullnaden i både näsa o öra, annars är de tyvärr bara att stå ut tills de går över av sig självt.

• Kaosmamma

Emme: absolut! Gick hos öron, näsa, hals i många år. Men aldrig hört att det kan sätta sig men nu känns det som jag sa inte som normalt lock. Ringde rådgivning här och hon tyckte jag kunde testa med droppar i öronen för vaxpropp. Aldrig haft det innan men kan ju inte skada. Annars ska jag ringa VC på onsdag. Är grymt irriterande. Nässpray använder jag då jag har astma och får panik när näsan är täppt också, har varit grymt täppt i näsan med alla fyra barn. Gah hoppas det släpper snart!! Men hur länge hade du din täppa?

• emme 86

Animegirl; ja, jag är också fd öronbarn, vet intr hur ofta man sprang på den där jäkla avdelningen.
    Det slog inte lock för mig heller, de kändes tjockt bara o man hörde ju inget. Hade de nog så de sista 2-3månaderna, gick o drog i högerörat som var värst typ varannan minut. tur att inte örat lossnade!

• Kaosmamma

Åh!!! Är precis som du beskriver!!!! Fy att ha det så länge!!! Hahaha eller svullnade upp totalt ;) får upp Will Smiths öra i, åh vad heter filmen, när han ger alla tips om kärlek och hur de ska vara för att få någon intresserade. Hitch va?? Haha han får ju en allergisk reaktion och öronen svullnar, så kul!! Fick upp en sådan bild i huvudet!! ;)

• Thelma08

Ja detta va inte lätt så här stod det på FASS då är man ju inte så pigg på att ta det!?

...Pevaryl ska endast användas under första trimestern av graviditeten efter läkares inrådan. Pevaryl kan användas under andra och tredje trimestern om den potentiella nyttan för modern uppväger de möjliga riskerna för fostret....

Jag vill ju inte riskera nått på barnet men jag vill heller inte ha sån klåda som jag har nu.

• Miss Giggle

Ja bäst att kolla med BM. Fråga även om du får anv såna Lactal. De ser ju till så att man har rätt ph i underlivet. Så bör du ju slippa fler

• Hemlighet

Någon som vet när man ska känna fosterrörelser varje dag? Hur mycket bör man känna?
    Min bebis har levt runt varje dag tidigare, men nu har han lugnat ner sig under två dagar och sparkar inte alls lika mycket. Han trycker lite och duttar någon gång/dag.
    Jag är i vecka 24+4 idag.

• Thelma08

Ja jag får nog ringa och höra.

Är det inte från v 26 man ska känna ett par rörelser per dag?

• hemmakatten

Åh, hjälp.. Jag har ett litet "problem" och undrar om någon känner samma sak. Jag är ganska reserverad av mig och får lätt taggarna utåt när jag blir obekväm och nu när jag är gravid vill jag inte att NÅGON förutom min sambo känner på magen och liksom "bryr sig om den" och graviditeten, inte ens mina föräldrar! Vänder taggarna utåt så fort de kommer och ska känna och greja och fråga en massa.. Och på jobbet frågar alla hur magen mår och bla bla och jag blir bara så less och irriterad och då blir jag nästan elak och kort i tonen tillbaka. Vill inte vara sån men kan inte hjälpa det, allra minst mot mina föräldrar som bara bryr sig om mig och bebisen och är nyfikna! Vet inte hur jag ska komma ur det.. Vill ju inte vara elak mot mina föräldrar men jag kan verkligen inte hjälpa att jag känner så, det blir som att jag drar mig undan direkt och inte vill att de ska komma nära mig:( Känner mig så taskig och får så dåligt samvete..

Svar på tråden Aprilbebis 2012