• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten

Jag får bara så på natten, vaknar av att det gör ont, mestadels på höger sida. Sen går det över med en kudde mellan benen. Känner aldrig av det annars!

• meghan26

Läser att många av er har sammandragningar.

I lördags hade jag sammandragningar hela dagen. Från ca klockan 10 på morgonen tills jag gick och la mig runt kl 22 fick jag sammandragningar var femte minut. Nonstop utan paus. Det spelade ingen roll om jag låg ner eller vad jag gjorde. De gjorde inte ont men magen blev stel och tung. Ibland strålade det ner mot höftena.

På söndagen hade jag några när jag vaknade på morgonen. Sen kom de när jag var ute på en promenad eller handlade i mataffären. Annars ingenting.

Resten av veckan kommer de då och då. Mest när jag är uppe på benen: handlar, går promenad, jobbar och så. De gör inte fasligt ont men de kommer så fort jag gör något. Men just nu när jag sitter i soffan så kommer de.

Jag minns inte hur sammandragningar ska vara vid denna tidpunkt i graviditeten. Jag är nu i vecka 26.   Vad anses vara för mycket?         

• grästuva

Jag hade nog tagit upp det med min Bm och bett dom kolla så inte tappen är påverkad, mycket sd kan också vara tecken på tex Uvi.

• grästuva

Nu är vi hemma från vårat första TUL, det såg bra ut. Uppskattas väga 800 gram nu och det är en liten gosse vi väntar @-}--

• lima76
    grästuva skrev 2012-01-11 17:08:23 följande:
    Nu är vi hemma från vårat första TUL, det såg bra ut. Uppskattas väga 800 gram nu och det är en liten gosse vi väntar @-}--
    härligt att allt såg bra ut! var det ngt speciellt som gjorde att du fick TUL? jag ska i v 32, både för att kolla tillväxten (blev flyttad 9 dagar vid RUL) och för att kontrollera moderkakan som eventuellt ligger för öppningen...
    så roligt med en liten kille :)
  • Miss Giggle

grästuva: Grattis! Skönt att allt såg bra ut! 

Har varit hos BM idag och jag är eg inte alls nöjd,funderar på att byta helt och hållet. Hon är nonchalant och verkar inte bry sig, lite löpande band inställning. Sa tex idag att jag inte ville amma, ist för att stötta mig så bara tjafsar hon om att jag ska försöka. Har verkligen tänkt igenom mitt  beslut så jag var sådär imponerad av hennes bemötande
    Är det ett problem tror ni att byta när man är så långt gången? Vill ju att det ska bli bra samtidigt bara.
    .

Allt var iaf ok  SF 24,5 cm och jag är i 25+1 så det är ju perekt. Järnet var på väg ner så det blir 1 niferex varje dag  

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Majsan242
    Miss Giggle skrev 2012-01-11 18:43:30 följande:
    grästuva: Grattis! Skönt att allt såg bra ut! 

Har varit hos BM idag och jag är eg inte alls nöjd,funderar på att byta helt och hållet. Hon är nonchalant och verkar inte bry sig, lite löpande band inställning. Sa tex idag att jag inte ville amma, ist för att stötta mig så bara tjafsar hon om att jag ska försöka. Har verkligen tänkt igenom mitt  beslut så jag var sådär imponerad av hennes bemötande
    Är det ett problem tror ni att byta när man är så långt gången? Vill ju att det ska bli bra samtidigt bara.
    .

Allt var iaf ok  SF 24,5 cm och jag är i 25+1 så det är ju perekt. Järnet var på väg ner så det blir 1 niferex varje dag  
    Har du problem med niferexen? Det finns ju en del andra alternativ som kan fungera bättre? Jag tycker inte det är för sent att byta om det inte känns bra så tycker jag snarare du ska byta, speciellt nu när mvc ingår i vårdvalet så ska man ju se till att välja rätt så att de anstränger sig för att ge bättre service och vård!
  • hemmakatten

Ibland känner jag att jag också vill byta BM, vår är liksom...inget mer än att hon gör sitt jobb. Men jag vet ju inte hur en BM ska vara heller och svårt att veta om det ens finns någon bättre att byta till! Ska jag ringa och räkna upp alla personlighetskrav jag vill en BM ska ha och hoppas på att de har någon som passar in? Haha, känns ju lite knäppt:)

tillvaron.se/therese

Svar på tråden Aprilbebis 2012