Karisma skrev 2012-01-12 19:13:33 följande:
Jag jobbar som cnc-operatör inom stål industrin. Lyfter vikter runt 17kg minimum 200ggr per dag. Sen har vi tyngre saker åxå men där kan jag ta hjälp av lyfthjälpmedel. Fick GP när jag jobbade inom hemtjänsten åxå men blev sjukskriven ända till beräknat datum istället. Jag var extremt noggran när jag skrev en bilaga om min arbetsdag, tog med minsta lilla lyft och böjningar samt att man ibland måste jobba där det är trånga utrymmen. Ville inte riskera att de skulle ha nga ytterligare nga frågor till mig. Chefen skrev på papper om att omplacering inte var möjlig och på bilaga bla att hon redan nu såg att jag knappt klarade av mitt jobb. Hon skrev sitt telenr och att de gärna fick ringa henne om de undrade över ngt. :) Hon skrev lite annorlunda på sina papper än mig men det verka de inte ha brytt sig om. :) Min chef försökte inte ens omplacera mig då hon tyckte att det var självklart jag skulle vara hemma då jag redan nu har problem med foglossning.
Kan inte chefen stänga av dig då? Bättre de tar in en vikarie redan då istället för att ha en gravidsominte orkar jobba som vanligt.
/K
Ja jag vet inte, min vikarie har denna vecka börjat sin första inskolningsvecka av 2 så efter nästa vecka är hon ju inskolad o klar, jag går in i v.29 nästa vecka så det börjar ju bli tungt. Samt att kommunen egentligen tjänar på att stänga av mig eftersom de redan anställt min vikarie då de inte vet säkert när jag ska gå hem så isåfall skulle det ju bli billigare för dem men vet inte om de får stänga av mig hur som helst?Men tänkte jag ska försöka se om jag kan hitta något om denna lagen, om hot o våld då det ju förekommer risk för våld i mitt arbete ibland, då jag jobbar som ssk hos dementa brukare som ibland kan bli aggressiva o då utöva våld mot andra brukare och personal så kanske det finns skäl för min arbetsgivare att stänga av mig, men min arbetsgivare är väl inte van vid att "stänga av" någon personal eftersom usk oftast får beviljat grav.penning eftersom deras jobb är mer tungt fysiskt.