• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hemmakatten
    Skattkistan skrev 2012-01-08 18:51:47 följande:
    Jag känner som du tesssibell! Det är sånt fokus på magen och graviditeten hela tiden, och missförstå inte, såklart vill jag berätta om den och svara på alla frågor, men när man har berättat samma historia om och om igen så ledsnar man! Dessutom tycker jag att det känns väldigt konstigt och obekvämt att det nu är jag som står i centrum i alla sammanhang med familj och vänner eftersom alla har hundra tusen frågor. Och detta klappande på magen och att folk vill att jag ska ställa mig upp så de kan få se om magen har vuxit... Vad ska man säga... Det är nog bara att gillar't :) när jag tänker tillbaka på när vänner och syskon varit gravida har även jag visat stort intresse och haft massa frågor så man får väl ha lite förståelse :)
    Ja.. jag får försöka men det är svårt! Har aldrig heller varit så intresserad av gravidmagar och att fråga ut tusen gånger. Har typ känt på mina vänners gravidmagar någon gång bara för att få känna hur en sådan liksom känns men det är nog också mycket för att jag själv är så reserverad så känns det fel att "ta" på någon annan liksom även fast dom kanske inte har problem med det alls:) Och jag är alltid noga med att fråga så att det är okej även fast det har varit mina vänner..
  • hemmakatten

Var hos BM i morse.. Fick lyssna på hjärtljuden fast bara jättekort:( Kanske fick lyssna i 20 sekunder bara, lite tråkigt! Men det slog på bra i 140 slag/min, SF-mått 25, vikt +5,9 kg, blodvärde 123.. Vet inte vad depåerna låg på men hon sa att jag kunde fortsätta med en niferex varannan dag som nu så skulle det hålla sig bra!

• Thelma08

Svar nr 1 av VC ja du kan ta både salva och vagitoren. Så säger jag att det står ju i bipacksedlen att där finns en risk.?
    Ja eller skit i vagitoren och bara smörj då... !?

Svar nr 2 barnmorskan
    Är du säker på att det känns som svamp så får du köra på 1 beh med salva och vagiatorer men va uppmärksam så att du verkligen blir av med det annars måste du ringa och komma hit.

Hon kändes så säker på sitt svar så jag litar på henne. Har ett möte inbokat den 18/1 så vi skulle se hur det hade blivit till dess.

• lima76

är det ngn som har kolla på vart man kan hitta mamma-mjukisbyxor? förra graviditeten köpte jag ett par på hm i velour och det är typ i dem jag bor numera.. jeans har jag mer när jag ska ut men när jag bara går hemma så känns mjukisar mysigare. men hittar inga... hm verkar inte ha iaf..

• AnnkAn80

Lima:

Om du menar för hemmabruk så kan jag rekommendera Polarn

• rastlös
    Animegirl har du länken till tråden om snitt? Sökte, men hittade inte på den. Är väl jag som är kass på det här Cool Angående bebis rörelse så för mig är det väldigt olika. Vissa dagar rör det sig hela tiden och vissa dagar verkar den ha riktiga sov dagar så man knapt vet om den lever.
  • Kaosmamma

Lima: jag har köpt myspys på hm, ett par svarta och ett par grå... Var kanske i oktober eller nåt...

• lima76

tack för tipsen tjejer :) ska kolla in PoP och Hm igen.
    anime: var det i butik eller på nätet du köpte?

boob är nog lite utanför min budget också, tyvärr...

Svar på tråden Aprilbebis 2012