grästuva skrev 2012-01-13 10:05:30 följande:
Lima vi väntade vårt andra barn 2011 men förlorade honom sent i graviditeten. Han dog i min mage i April v.30+5, därför går jag på täta kontroller både hos Bm, förlossningsläkare och på TUL. Mest för att försöka stilla lite av den stora oro från min sida som jag känner under denna graviditeten. Läkarna kunde inte ge oss någon förklaring på varför Oliver dog, dom hittade aldrig något på varken prover eller obduktion utan förklarar det med Plötslig spädbarns död, fast det sker i magen.
så obeskrivligt vidrigt att behöva vara med om en sådan sak, beklagar verkligen! jag förstår de tätare kontrollerna.. jag känner också en större oro denna gången än de båda andra, kanske helt enkelt för att jag blivit äldre (och klokare...?) när ska du på nästa kontroll?
hemmakatten skrev 2012-01-13 11:37:43 följande:
Någon mer här som äter järntabletter (jag äter Niferex) som fått magkramper, illamående och frossa direkt efter att ni tagit en tablett? Jag har fått så två gånger den här veckan och det enda jag kan finna gemensamt för gångerna är att jag tagit Niferex ca en timme innan...
det kan säkert vara tabletterna.. du ska kanske prova hemofer ist, finns på hälsokost och är lite snällare. min bm sa att om jag inte fixade niferex kunde jag prova dem ist. jag tar niferex varnannan dag nu, tillsammans med en tablett folsyra och ett glas apelsinjuice och det har funkat fint. för att toppa upp de andra dagarna tar jag en vit c + järn i brustablett..