• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Lima vi väntade vårt andra barn 2011 men förlorade honom sent i graviditeten. Han dog i min mage i April v.30+5, därför går jag på täta kontroller både hos Bm, förlossningsläkare och på TUL. Mest för att försöka stilla lite av den stora oro från min sida som jag känner under denna graviditeten. Läkarna kunde inte ge oss någon förklaring på varför Oliver dog, dom hittade aldrig något på varken prover eller obduktion utan förklarar det med Plötslig spädbarns död, fast det sker i magen.

• Karisma

Moderskapsintyget är som ett bevis på att du är gravid så därför skickas det in till Fk.

Om jag ska få 733kr per dag från fk under min GP, ska jag ta det gånger 20 dagar? 30 dagar? Lr hur ska man tänka för att få veta ung hur mkt jag får. Kommer inte alls ihåg hur det var. Tungan ute

/K

• grästuva

Karisma har dom inte en sån uträknade för föräldrapenning på hemsidan, fanns förr iaf

• Karisma
    grästuva skrev 2012-01-13 10:32:54 följande:
    Karisma har dom inte en sån uträknade för föräldrapenning på hemsidan, fanns förr iaf
    Tänkte graviditetspenningen, men kom på att det nog räknas som fp och att man räknar på typ 30dagar. Annars stämmer det ju inte alls att man ska få runt 80% av lönen. :)

/K
  • Vronki

Jag är oxå kontorsråtta, så ingen gp för mig, men jag ska fakt ta ut några FP dagar from 1 mars o sen sem 1 månad så jag kan gå hemma redan 2 mån innan.

Får oxå sååå ont neråt under magen när jag ställer mig upp från stolen bara...så jag vankar fram till skrivarn 15 ggr om dan..  men finns ju knappt nå chans o ens bli sjukskriven pga foglossningen..  

• emeilee
    Karisma skrev 2012-01-13 10:23:09 följande:
    Moderskapsintyget är som ett bevis på att du är gravid så därför skickas det in till Fk.

Om jag ska få 733kr per dag från fk under min GP, ska jag ta det gånger 20 dagar? 30 dagar? Lr hur ska man tänka för att få veta ung hur mkt jag får. Kommer inte alls ihåg hur det var.

/K
    Oj, du får rejäl penning. Måste säga att jag är besviken på hur systemet fungerar vid föräldraledighet. Har själv en bra inkomst och har hela tiden trott att det är 80% av min inkomst som räknas. Jag jobbar ju 5dgr/v och trodde aldrig för mitt liv att ersättningen beräknades på 7dgr/v. Helt sjukt! Det innebär ju att min ersättning /dag bli lägre eftersom jag egentligen jobbar 5dgr/v.

Ingen mer som tycker det är konstigt? Vi hade planerat att jag bara skulle ta ut 5dgr/v men det resulterar i ca 9500kr/månaden i ersättning vilken är 7500kr MINDRE än vad jag får ut idag. Tycker det är helt sjukt!!! Så nu lutar det väl åt att jag måste ta 7dgr ändå och allt kommer försvinna i ett naffs. :(  
    Sitter man med hus, bil och i mitt fall hästar så är ju det mega mycket att mista /månad...
  • emeilee
    grästuva skrev 2012-01-13 09:42:23 följande:
    Ja det ska också skickas in till Fk

Men skickar man bara in det eller ska man fylla i blankett?
  • hemmakatten

Någon mer här som äter järntabletter (jag äter Niferex) som fått magkramper, illamående och frossa direkt efter att ni tagit en tablett? Jag har fått så två gånger den här veckan och det enda jag kan finna gemensamt för gångerna är att jag tagit Niferex ca en timme innan...

• grästuva

Moderskapsintyget ska du inte skriva något på utan bara skicka in, minns inte om det är till inläsningscentralen eller någon annan adress dock. Ang foglossning kan man i vissa fall bli sjukskriven pga, hör med din läkare vronki

• Majsan242
    hemmakatten skrev 2012-01-13 11:37:43 följande:
    Någon mer här som äter järntabletter (jag äter Niferex) som fått magkramper, illamående och frossa direkt efter att ni tagit en tablett? Jag har fått så två gånger den här veckan och det enda jag kan finna gemensamt för gångerna är att jag tagit Niferex ca en timme innan...
    Testa ta en annan tablett. finns tex hemoplus på apoteket eller så kan du få durofen eller vad dom heter utskrivna.. nifrex kan vara ganska taskigt mot magar :/ 

Svar på tråden Aprilbebis 2012