• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Det brukar vara fram och baksida på papprena, chefen ska även fylla i ett. Någon som är bra på att räkna, är beräknad 20 april. Vilket datum kan jag få gp då om jag ska gå 60 dagar innan?

• Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-15 13:59:18 följande:
    Ni som har skickat in papper om graviditetspenning och fått det godkänt.
    Vad för papper skickade ni in?
    Jag ringde fk och fick bara två papper hem skickade som jag skall fylla i och skicka in. Skall inte min chef fylla i några papper??

Vad behöver man skicka in mer?

Du ska åxå ha ett papper om omplacering som din chef ska skriva på. Finns att skriva ut på hemsidan. 7205 och 7206 tror jag blanketterna heter. Jag skickade även med moderskapsintyget, samt intyg från lönekontoret om ändrad inkomst. (Bilagor om min arbetsdag, samt bilaga som chefen skrev om varför hon inte kunde omplacera mig)

Längst ner på denna sidan finns dem.

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vanta_barn/graviditetspenning/!ut/p/b1/hZLLkqJAEEW_pT-gpQpQYVmAvEUUkMemolCwESyeKvD1Q0_MaiZmJncZceNGnryXSZiISSh5FTcyFDUl1feebLDAgr0kQQQEDwjAEHVxp4qstrcgEzKRfnmPSr-_KUhBcEZFwJeP5PCeyzaYWFVuYanehHwd6KGwPhwkoy5h3kvPyK92oR6Olw0XFs5zqzz1kcWSxPETsfi7U6ifjjXCR2M9h9pWreoti11ofvFQNnETtG-DDa2Lp9riViJbFmdffZGeks-oipR5qzjCGw8jOgX2ebh8LCDxAgL-Mgj8j9NkkrxcNV3xIkOTdf2KVBXBed09app1yxuS3xzQBgID6j48OtJJsda_BP-4IF4EW8xBAMRvB03QADDcgNPOiN0agGN8JgI89u5TY8zlfLqDce8Fg-ndTRsEYBx8JXL83eg4GvR2LYQ7ADx_P_vgAZxdCb2r617Pp0BCsjBMWvwn04JDqmvWrV6EDgSnpKOrW7f04VoM2dA3GaUFvTFnN17i-pm4jM3YjXi7yktKGnqQPI-Vj72niJ_zRkvb3I-ud1nMaGbXMroI67PYGdlwlDMz7PVUje-xfKT5HGiuVW9aPk8VwLusKEL8jKdJeqUJB4N6nBOEsgZwgAaCVDqyZ_U419rWaNb2sU-BSXEufDCOXj8ypnm87LWpz9GcoR8iDGSq/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
  • hemmakatten

I dag efter att jag och mannen haft sex och "resterna" (:)) kom ut en stund senare så var det rosafärgat.. Alltså väldigt väldigt ljust men ändå så att jag kunde se det. Sen har jag hållit koll under dagen och inget mer förutom en gång till då  det kom lite som var ännu mindre rosafärgat än det första.. Inget liksom blod alls. Borde jag oroa mig? Har hört att det kan bli så efter sex då slemhinnorna är känsligare, bebis sparkar på som vanligt och jag känner ingenting konstigt så kände inte att jag behövde ringa in någonstans.. Vad säger ni`? Någon med erfarenhet?

• Majsan242
    hemmakatten skrev 2012-01-15 19:31:40 följande:

I dag efter att jag och mannen haft sex och "resterna" (:)) kom ut en stund senare så var det rosafärgat.. Alltså väldigt väldigt ljust men ändå så att jag kunde se det. Sen har jag hållit koll under dagen och inget mer förutom en gång till då  det kom lite som var ännu mindre rosafärgat än det första.. Inget liksom blod alls. Borde jag oroa mig? Har hört att det kan bli så efter sex då slemhinnorna är känsligare, bebis sparkar på som vanligt och jag känner ingenting konstigt så kände inte att jag behövde ringa in någonstans.. Vad säger ni`? Någon med erfarenhet?

Det har hänt mig också o då läste jag nånstans att det kan vara för att man är lite känsligare så kan det "skava" lite på livmodertappen men jag tror inte det är nåt farligt, du kan ju ringa BM imorgon o höra så du inte behöver oroa dig. 
  • lima76

hej tjejer, hoppas helgen varit bra för alla :)

anime: vad tråkigt att din lilla tjej varit så dålig igen. det gör så ont i hjärtat när de är sjuka..

tessibell: tror inte du behöver oroa dig om det bara varit lite och ljusrosa men om du är orolig akn du alltid ringa till förlossningen och se vad de säger.

är otroligt trött idag.. och hungrig! men orkar inte laga mat så det är lite av en catch 22 eftersom jag säkert är trött för att jag är hungrig...
    vill att askungens gudmor kommer och lägger mina barn och sen trollar fram en festmåltid (och en bra film på tv att titta på till...)

• Kaosmamma

Tess: tror det kan ha skavt lite bara då slemhinnorna är sköra under grav. Har många vänner som fått så efter sex och lyft. Har en arb kamrat som blödde som mens genom två hela grav, men i hennes fall var det också normalt.. Men ring bm om du är orolig!!

• lima76

anime: tror inte det var vi... men kommer (nog) ihåg att det diskuterades i tråden.. (hormon-hjärna...)

löste mitt hunger/trötthets-dilemma med två snabba rostdae mackor med smör och satte igång en potatis o purjolökssoppa som får småkoka nu medan vi lägger barnen (blir alltid en liten stund vid datorn utanför barnens rum medan de somnar efter sagan) så nu ska jag ner o mixa min soppa medan mannen fixar varma mackor :)

• Kaosmamma

Lima: men du har minne att det var i denna tråd? Är ju med i flera och har också hormonhjärna just nu... Vem tusan var det!!?? Haha. Var på närakuten ikväll, de tig in mig trots att det ej är akut då jag aldrig kommer iväg till VC pga sjuka dottern. Hör ju asdåligt sedan flera veckor tillbaka. Var förkyld ett bra tag innan jul och ihop med graviditeten och dumma slemhinnor så har jag massa vätska och slem som buktar ut i båda öronen... Kul!! Så detta kommer jag få dras med tills efter FL trodde läkare... Kanske nån som kommer ihåg detta? Vet att nån annan blev täppt i öronen också av grav. Men detta var riktigt ordentligt och säkert pga förkylningen också som jag hade för längesedan...

Härligt med lite mums :) ska ta glass snart ;) gräddglass med noggersmak!

• lilaOrkidee

Hej! jag har inte skrivit så mycket i denna tråd men följt den! Jag har bf 8 april! Jag har funderat på vad man ska ha för ytter kläder till bebis då? Behöver man en tunnare overall? eller räcker det med tröja o filt? hur gör ni?

Svar på tråden Aprilbebis 2012