• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

I v 25 hade jag 21, allra längst ner på kurvan men nu i v28 hade jag 26, så nu ligger jag på nomalt igen, men jag har ganska liten mage för att vänta 3:dje barnet:) usch, måste få beklaga mig lite, har fått sån klåda och illamående sista veckan, jag håller på att bli galen på klådan, har tagit prover men inget svar, hoppas för guds skull att det går över snart, annars bryter jag seriöst ihop, nån annan med klåda här i tråden....

• Aaglars
    emme 86 skrev 2012-01-18 13:57:02 följande:
    Chalotta1: nä iom att det var första mätningen så går de inte att avgöra ännu, reagerar gör bm bara om måttet ökar från sin kurva.
    Jag hade stort mått med sonen oxå o han vägre 4kg, helt ok. Måttet beror ju mycket på om man har barn sedan innan o hur man bär magen.

Ok, men jag hade inte större SF med 2:an. Nu med 3:an är det inte mätt ännu.
  • grästuva

Stort sf mått behöver inte betyda stor bebis, talar kanske mer för livmoder och fostervatten

• Karisma
    juskus skrev 2012-01-18 14:02:12 följande:
    I v 25 hade jag 21, allra längst ner på kurvan men nu i v28 hade jag 26, så nu ligger jag på nomalt igen, men jag har ganska liten mage för att vänta 3:dje barnet:) usch, måste få beklaga mig lite, har fått sån klåda och illamående sista veckan, jag håller på att bli galen på klådan, har tagit prover men inget svar, hoppas för guds skull att det går över snart, annars bryter jag seriöst ihop, nån annan med klåda här i tråden....

Nej ingen klåda men har hört att min chefs systers dotter har klåda över hela kroppen och som jag förstod det som att det inte skulle försvinna förrän hon fått sin bebis. Men hoppas såklart för din skull att hon missuppfattat allt.

/K
  • Thelma08

Nej vi får väl avvakta och se när jag vänta sonen låg jag på mitten kurvan hela tiden och ändå kom det ut en klump på 4500g och 56cm.

Men fick tid till TUL som vi skulle på i vilket fall som helt. Så vi får väl se, inget att oroa sig över i alla fall.

• juskus

Karisma- hon har nog inte missuppfattat, det finns ju olika sorts klåda men jag man otur är det bara ärr gilla läget:( jag hoppas fortfarande att min klåda går över, men om den inte gör det så skulle de snitta mig mellan 37+0 och 38+0, jag lever på hoppet att det går över, hade klåda med utslag runt v 16-18, som gick över, men detta känns annorlunda, nån som tycker illamåendet börjar komma tillbaka?

• hemmakatten

Någon som har sammandragningar? Jag har nog typ tio om dagen, ibland flera på rad, men inga som känns eller gör ont mer än att jag känner att livmodern drar ihop sig. Har fattat att det är helt normalt, eller vad säger ni som har koll..?

• Thelma08

Tesssibell: jag har också mycket sammandragningar denna gången, men jag har ett par varje dag som gör riktigt ont. Men det va inte heller någon fara sa barnmorskan.
    Jag hade mycket sd med sonen också,

Men det är rätt jobbigt att ha sd flera gånger om dagen. Och inte prata om vilka mega sd jag får när vi har sex.

Men det ska ju inte va någon fara.

Svar på tråden Aprilbebis 2012