• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Majsan242
    Omorfia skrev 2012-01-16 08:34:02 följande:
    Hej gravida medsystrar! Har vi någon magtråd för aprilbebisar? Enligt mitt SF-mått (och alla som kommenterar) är min mage så stor, skulle vilja se fler magar i ungefär samma vecka för att jämföra.

Angående graviditetspenning så skickade jag in min ansökan dagarna innan nyår, men den har ännu inte scannats in och "finns inte" hos FK. Nog för att det har varit en storhelg emellan, men det är nästan två fulla arbetsveckor de har haft på sig att scanna in den. Känns lite sådär, eftersom de tappade bort (skickade den fram och tillbaka  mellan två kontor) min ansökan förra gången Obestämd
    usch jobbigt! har varit med om samma, så trist att behöva fylla i en ny. jag skickar allt direkt till inläsningscentralen men då slarvade posten bort brevet en gång så det är inte heller säkrare direkt! hoppas de kommer fram så du slipper skicka in på nytt.. !
  • Omorfia
    grästuva skrev 2012-01-16 08:47:10 följande:
    Vilken vecka är du i och vad ligger ditt sf mått på? Vi har en magbildstråd men jag sitter med mobilen så jag kan tyvärr inte länka, hoppas någon annan kan
    För fulla vecka 26 har jag 28 cm (är idag i v. 26+6).
    rastlös skrev 2012-01-16 08:53:59 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373.html

Länken till alla magar :) 
    Tack för länken! Nu ska jag in och kika
    Majsan242 skrev 2012-01-16 09:13:08 följande:
    usch jobbigt! har varit med om samma, så trist att behöva fylla i en ny. jag skickar allt direkt till inläsningscentralen men då slarvade posten bort brevet en gång så det är inte heller säkrare direkt! hoppas de kommer fram så du slipper skicka in på nytt.. !
    Men visst! Jag hade mitt enda "gravidutbrott" för förra graviditeten när jag ringde FK och fick höra att de inte fått in min ansökan. Jag började störtgrina för då var det bara två veckor kvar till den planerade HP'n och jag hade varit ute i god tid. Det visade sig att eftersom jag flyttat under året så skulle jag tillhöra mitt gamla FK kontor till årsskiftet och någon idiot hade inte läst ansökan (som gällde HP för februari-april nästkommande år). Jag behövde inte skriva en ny ansökan utan de fick leta fram den och jobba snabbt. Det gjorde de sen också och ansökan beviljades veckan efter.

Den här gången är jag sjukskriven sedan en vecka tillbaka men jag känner att det är dags att få veta om jag kommer ha en inkomst de närmaste månaderna. Sjukskrivningen har ju FK inte börjat behandla än eftersom det inte har gått 14 dagar.

Ja suck, men det blir nog bra..
  • grästuva

Mitt sf mått v.24+3 var på 26, ska till Bm imorgon och mäta igen. Är då i v.26+3, tyvärr kan jag inte uppdatera med magbild för tillfället då jag bara har tillgång till mobilen

• Hemlighet

Äntligen har jag varit hos bm:)
    Är idag i vecka 25+6.
    Mitt sf mått var 25 cm.
    Järnvärdet var 133 vid inskrivning och nu ligger det på 129, jag äter en niferex varje kväll.
    Bebis hjärtljud låg på140 slag/ min/)

Nu kan man vara lugn ett tag till:)
    Nästa besök blir om 1 månad:/

• Skattkistan

I vecka 25+0 hade jag 24 i sf mått! Innan dess har alla också sagt att jag har ovanligt stor mage så det kändes skönt att veta att allt är normalt :)

• lima76

min BM mätte inte alls sf-måttet när jag var på kontroll i vecka 25 (?) hon sa att det börjar man inte med förrän nästa besök som är vecka 28 (när jag också gör glukosbelastningen)

ang FK och sjukskrivningar så är jag i samma sits som flera här inne, blev halvtidssjukskriven den 1 dec och helt från den 15e men har ännu inte hört från FK om det är godkänt. är ju lite nervöst att vänta, vad händer om det inte godkänns liksom..? sen ska jag också söka HP men tycker nästan det är bättre att istället vara sjukskriven eftersom med HP får jag bara lämna barnen 15 h /veckan hos barnomsorgen.. nu är den stora en timme på fritids om dagen efter skolan och den lilla 8 - 14 på barnomsorg. hade varit skönt att veta att sjukskrivningen var godkänd fram till bf så man kan slappna av mentalt...

• Karisma
    lima76 skrev 2012-01-16 12:54:39 följande:
    min BM mätte inte alls sf-måttet när jag var på kontroll i vecka 25 (?) hon sa att det börjar man inte med förrän nästa besök som är vecka 28 (när jag också gör glukosbelastningen)

ang FK och sjukskrivningar så är jag i samma sits som flera här inne, blev halvtidssjukskriven den 1 dec och helt från den 15e men har ännu inte hört från FK om det är godkänt. är ju lite nervöst att vänta, vad händer om det inte godkänns liksom..? sen ska jag också söka HP men tycker nästan det är bättre att istället vara sjukskriven eftersom med HP får jag bara lämna barnen 15 h /veckan hos barnomsorgen.. nu är den stora en timme på fritids om dagen efter skolan och den lilla 8 - 14 på barnomsorg. hade varit skönt att veta att sjukskrivningen var godkänd fram till bf så man kan slappna av mentalt...
    Vet inte vad jag är i för vecka nu men imorgon är det min första SF-mått mätning. (Bf17/4) :)

Jag blev åxå sjukskriven den 1 dec,men de fick inte anmälan förrän 20dec. Så senast på fre måste de ge mig svar.De ska ta max 30dagar. Ringer de annars.Har fått hem beslut om att min sgi är 321000 (som är taket på sjukskrivning) men inte ett beslut om de godkänt sjukskrivningen eller inte. Frågade min förskola och barnen får gå som vanligt på förskolan när jag har GP vilket blir kl10-15 mån-tors (om jag vill). Vill veta om fk betalar ut ngt till mig den här månaden (ja och från afa om sjukskrivningen bir godkänd).

/K
  • godistroll

Får man inte afa förren efter först 90 dagar som sjukskriven?

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • Karisma
    godistroll skrev 2012-01-16 13:14:29 följande:
    Får man inte afa förren efter först 90 dagar som sjukskriven?

Nej från dag 15. De har redan godkänt och betalar ut pengar så fort som fk godkänt min sjukskrivning. Är AGS (lr afa) som betalar.Däremor ska man ha varit anställd i 90dagar för att ha rätt till den. Är genom if-metall. Mitt lönekontor skickade in papperna åt mig. Jag blir garanterad 90% av min lön.

/K
  • Karisma

Åhhhh jag vill verkligen inte jobba idag, höften säger NEJ! Jaja testar väl iaf ser vad kroppen säger. :(

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012