• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars
    emeilee skrev 2012-01-18 06:54:14 följande:
    Vad har Ni valt för bolag?

TryggaHansa - har vi haft under alla graviditeter och även nu till de födda barnen
  • Kaosmamma

Vi har också trygg hansa till alla 3 barn, och blir det till fyran också. Kan säga att vi fick ju faktiskt en sjuk dotter och jag är väldigt nöjd med vår försäkring. Så kan rekommendera dem!

• Majsan242
    Kaosmamma skrev 2012-01-18 09:23:04 följande:
    Vi har också trygg hansa till alla 3 barn, och blir det till fyran också. Kan säga att vi fick ju faktiskt en sjuk dotter och jag är väldigt nöjd med vår försäkring. Så kan rekommendera dem!
    Har du haft den kostnadsfria eller den man måste betala för då?
  • Kaosmamma

Jag pratar iofs om barnförsäkringen, ingen visste att hon skulle bli sjuk. Upptäcktes när hon var 5 mån. Men vi har kört på de högsta försäkringarna rätt igenom. Ang gravidförsäkring har vi då betalat.

• Majsan242
    Kaosmamma skrev 2012-01-18 09:58:40 följande:
    Jag pratar iofs om barnförsäkringen, ingen visste att hon skulle bli sjuk. Upptäcktes när hon var 5 mån. Men vi har kört på de högsta försäkringarna rätt igenom. Ang gravidförsäkring har vi då betalat.
    Tack för svaret! Jag tecknade if's gratis gravidförsäkring så länge (lustläste alla villkor :)) så får jag se vad jag väljer för barnförsäkring sen.
  • Hemlighet

Sitter med pappren till fk om graviditetspenningen och funderar på om man skall skriva mer än dom där få raderna som finns för att skriva i hur min arbetsdag ser ut.
    Jobbar inom vården så det är ju rätt mycket man gör. Men jag har skrivit det väsentliga tror jag, tunga förflyttningar, våld kan förekomma mm mm.
    Måste dom ha mer utförligt tro??

• Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-18 10:48:31 följande:
    Sitter med pappren till fk om graviditetspenningen och funderar på om man skall skriva mer än dom där få raderna som finns för att skriva i hur min arbetsdag ser ut.
    Jobbar inom vården så det är ju rätt mycket man gör. Men jag har skrivit det väsentliga tror jag, tunga förflyttningar, våld kan förekomma mm mm.
    Måste dom ha mer utförligt tro??

Jag har alltid skrivit bilagor på hur min arbetsdag ser ut och har fått igenom alla 3 ansökningar. De två senaste skrev jag två A4 papper, dataskrivna. Bara så de inte skulle ha nga frågor alls ang vad jag gör på dagarna. Mins inte hur mkt jag skrev då jag jobbade inom hemtjänsten men skrev en bilaga även då. Jag skrev mkt på en gång för att det inte skulle finnas nga frågor från fk som skulle göra att allt drog ut på tiden mer.

Jag skickade in: ansökan, papper om omplacering från chefen, hennes bilaga på vad jag gör på dagarna (bara i stort), papper om lönen från lönekontoret, moderskapsinttyg, bilaga om min arbetsdag. 

För mig tog det en vecka bara för dem att ta beslut denna gången. :) De andra har det tagit nga veckor.  

/K   
  • Hemlighet
    Karisma skrev 2012-01-18 11:02:13 följande:
    Jag har alltid skrivit bilagor på hur min arbetsdag ser ut och har fått igenom alla 3 ansökningar. De två senaste skrev jag två A4 papper, dataskrivna. Bara så de inte skulle ha nga frågor alls ang vad jag gör på dagarna. Mins inte hur mkt jag skrev då jag jobbade inom hemtjänsten men skrev en bilaga även då. Jag skrev mkt på en gång för att det inte skulle finnas nga frågor från fk som skulle göra att allt drog ut på tiden mer.

Jag skickade in: ansökan, papper om omplacering från chefen, hennes bilaga på vad jag gör på dagarna (bara i stort), papper om lönen från lönekontoret, moderskapsinttyg, bilaga om min arbetsdag. 

För mig tog det en vecka bara för dem att ta beslut denna gången. :) De andra har det tagit nga veckor.  

/K   
    ok.men vad är det för papper från chefen? Jag har bara gett henne två och dom var om omplacering och några rader om vad jag gör om dagarna. Jag får nog skriva lite till då så det går igenom. Men det är ju så svårt att förklara vad man gör på ett äldreboende eftersom det kan variera en del:/
  • Karisma
    Hemlighet skrev 2012-01-18 11:10:51 följande:
    ok.men vad är det för papper från chefen? Jag har bara gett henne två och dom var om omplacering och några rader om vad jag gör om dagarna. Jag får nog skriva lite till då så det går igenom. Men det är ju så svårt att förklara vad man gör på ett äldreboende eftersom det kan variera en del:/

Då skriver du in allt möjligt om vad du gör. :)

Jag skrev minsta lilla grej som kunde ha betydelse. Hon tyckte det var så lite plats att skriva om min arbetsdag så då skrev hon 1/4dels A4 dataskrivet åxå. Hon skrev att vi testat att jag jobbar bara 50% men att det inte ger ngt heller. Och att hon har svårt att se att jag skulle klara av att prestera i jobbet under resten av graviditeten. Sen är det ju ingen garabti att man får godkänt för att man skriver mkt en det har fungerat för mig.

/K  
  • Thelma08

Va precis hos bm och sf måttet va hela 26cm i v 24+6...

Det var i den översta kurvan.
    Vad har ni haft i v 25?

Svar på tråden Aprilbebis 2012