• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Ljushuvudet
    Karisma skrev 2012-01-19 12:28:43 följande:
    Men den är ju kopplad til en helt annan apriltråd? Eller? som sagt om alla i denna tråden använder den så fungerar ju det. Är väl jag som är snurrig och inte känner igen mga namn i den listan heller. :P

/K
    Ja det är ju denna som jag lade in fel i trådstarten åt er då jag var med i en annan apriltråd med från början. Jag vet inte om den stämmer eller inte, men ni kan väl kolla upp det så att ni får en lista som stämmer.

Jag slänger upp bildtråden åt er så länge
  • hannisfashionista
    hannisfashionista skrev 2012-01-18 20:07:27 följande:
    Idag var jag på koll hos BM och mätte symfysfundusmåttet och det var 23... Jag är i vecka 26.
    Om man jämför med samma mått när jag väntade sonen så hade jag måtten 27 i v. 27 med sonen.

Det ligger alltså i underkant, något att vara orolig för tro?

En annan grej som oroar mig är att jag har fått åderbrock och ytliga blodproppar. Rynkar på näsan Ytliga blodproppar på låret och det ser ut som tre blåmärken i närheten av varandra och nedanför blåmärkena ser man en blodven väldigt tydligt genom skinnet hur den går tills den vid sidan av knäet poppar upp och går ner på vaden. Rynkar på näsan

Jag fick inget sånt med sonen trots att jag vägde mer då och rörde mig mindre än vad jag gör nu. Stödstrumpbyxor är beställda. Jag är livrädd att jag ska få en propp nu och kanske riskera att dö?! 

Jag är för övrigt ganska nöjd med viktuppgången, klättrade i vikt väldigt mycket de första 20 veckorna, åtta kilo, och har nu skärpt till mig med maten, äter mindre måltider och mycket grönsaker, och har gått upp 1 kilo nu på 4 veckor, tänk då på att det var jul och nyår samt att jag suttit helt stilla på grund av kraftig förkylning. 

Nu ska jag komplettera med träning och fortsätta äta nyttigt förutom något undantag då och då och hoppas på att max gå upp 3 kilo till. Vi får se hur det går!

Kan det påverka symfys-måttet? 
    En liten up-date, nu har jag pratat med VC och ska in dit imorgon kl 09.20 så håll tummarna för att allt är normalt, alternativt att de tar blodprov så de ser om man eventuellt behöver blodförtunnande. Obestämd
  • Ljushuvudet

Förresten stämmer den bildtråden för den är ju kopplad till en annan apriltråd ju, eller kör ni med en gemensam bildtråd??

• Karisma
    Ljushuvudet skrev 2012-01-19 13:44:18 följande:
    Ja det är ju denna som jag lade in fel i trådstarten åt er då jag var med i en annan apriltråd med från början. Jag vet inte om den stämmer eller inte, men ni kan väl kolla upp det så att ni får en lista som stämmer.

Jag slänger upp bildtråden åt er så länge
    Vad gulligt av dig. :) Tack och bock. Håller tummarna för en oktbebis. :)

/K
  • hemmakatten

Arghhh. Ett företag bredvid mitt kontor håller på att bränna plast och skit på dagarna och med det här luktsinnet och mina torra ögon är det typ outhärdligt att jobba då det kommer in genom vårat ventilationssystem! Ögonen svider och näsan gör ont, huvudvärken kommer också smygande. Suck!

• hannisfashionista
    Ljushuvudet skrev 2012-01-19 13:42:12 följande:
    Jag har inte blivit gravid sen mf i augusti så det är ÄL-tester och massa analyserande varje månad..haha. Inväntar BIM den 27/1 så jag hoppas på en oktober-bebis nu, men det kommer när det är meningen. Ska ringa om utredning om det inte tagit sig denna gången då vi försökt i ett år nu
    Åh, ok! Jag håller tummarna för att det går bra för er denna måndag eller att utredningen hjälper er! Solig
  • juskus

Hannisfashionista- bre på lite hur orolig du är så kan man ju hoppas de lyssnar, annars får du "tjata" hål i huvudet på henne, tills du får det:), men som sagt du har ju bara gjort en mätning hittills, vi håller tummen att måttet ökar lite, det är säkert ingen fara så länge man följer sin kurva, så man får väl lita på det

• fjälla

Hej! Rapport från en av umeå-magarna: Var på rutinbesök hos BM igår. Tog upp att jag har väldigt mycket sammandragningar. De är inte onda/långa/svåra på nåt sätt. Men uppskattningsvis minst 50 / dygn och även när jag ligger och vilar på soffan under flera timmar i sträck (när man tycker att jag borde va avslappnad). Jobbar ju fortfarande natt vilket hon tycker är lite onödigt redan från början. Jag hävdar ju bestämt att vi har det så mkt lugnare på natten och jag har ju inte mer SD på jobbet än annars. Känner mig inte stressad, tycker att jag slöar en hel del. Hon kände iaf på livmodertappen och konstaterade att den är medium-mjuk och så var det något med riktningen oxå men det förstod jag inte. Tack och lov var jag inte öppen något, hjärtljuden dundrade på och värdena var fina. Och bebisen motionerar lika vildsint som vanligt . Hon mätte även magen och fick SF 24 i 27+1 vilket är i underkant. Så hon ville boka mig på läkarbesök och extra UL snarast, så idag ska jag dit. Känns bra att bli ordentligt kollad men samtidigt är jag väldigt orolig. Har av någon anledning varit inställd på att den här bebisen vill ut tidigt och har tänkt att den kommer nog i mars (BF 17/4). Men då är det ju först slutet på jan och sen hela februari! Suck och pust... Uppdaterar i eftermiddag när jag är tillbaka!

• Vronki

Hoppas det går bra fjälla!

Men det kanske är o tänka på att ta det så lugnt det går när du har så mkt sammandrgn. så att tappen inte påverkas. 

Svar på tråden Aprilbebis 2012