hannisfashionista skrev 2012-01-18 20:07:27 följande:
Idag var jag på koll hos BM och mätte symfysfundusmåttet och det var 23... Jag är i vecka 26.
Om man jämför med samma mått när jag väntade sonen så hade jag måtten 27 i v. 27 med sonen.
Det ligger alltså i underkant, något att vara orolig för tro?
En annan grej som oroar mig är att jag har fått åderbrock och ytliga blodproppar.

Ytliga blodproppar på låret och det ser ut som tre blåmärken i närheten av varandra och nedanför blåmärkena ser man en blodven väldigt tydligt genom skinnet hur den går tills den vid sidan av knäet poppar upp och går ner på vaden.
Jag fick inget sånt med sonen trots att jag vägde mer då och rörde mig mindre än vad jag gör nu. Stödstrumpbyxor är beställda. Jag är livrädd att jag ska få en propp nu och kanske riskera att dö?!
Jag är för övrigt ganska nöjd med viktuppgången, klättrade i vikt väldigt mycket de första 20 veckorna, åtta kilo, och har nu skärpt till mig med maten, äter mindre måltider och mycket grönsaker, och har gått upp 1 kilo nu på 4 veckor, tänk då på att det var jul och nyår samt att jag suttit helt stilla på grund av kraftig förkylning.
Nu ska jag komplettera med träning och fortsätta äta nyttigt förutom något undantag då och då och hoppas på att max gå upp 3 kilo till. Vi får se hur det går!
Kan det påverka symfys-måttet?
En liten up-date, nu har jag pratat med VC och ska in dit imorgon kl 09.20 så håll tummarna för att allt är normalt, alternativt att de tar blodprov så de ser om man eventuellt behöver blodförtunnande.