• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

hannis: Hmm, jag hade bara tre heldragna streck på min Ligger du alltså nånstans mellan mittenstrecket och det understa?

• hannisfashionista
    Floff skrev 2012-01-18 22:07:06 följande:
    hannis: Hmm, jag hade bara tre heldragna streck på min Ligger du alltså nånstans mellan mittenstrecket och det understa?
    Mer närmre det undre. nån mm ifrån...Flört
  • grästuva

Jag hoppas det hoppar upp på kurvan men förstår din oro. När är nästa mätning? Tycker det låter klokt att ringa vårdcentralen Ang de ytliga propparna @-}--

• Floff

hannis: OK men då är du ju fortfarande "inom ramarna" för vad som är normalt, även om jag förstår att det känns lite oroande att vara så långt ner. Men du ska se att bebisen rj

• Floff

Men du ska se att bebisen tjockar på sig och du kommer känna dig stor som ett hus om några veckor Lycka till med blodpropparna också, tycker det låter som en bra idé att checka med VC för säkerhets skull även om det säkert inte är någon fara.

• hannisfashionista
    grästuva skrev 2012-01-18 22:40:43 följande:
    Jag hoppas det hoppar upp på kurvan men förstår din oro. När är nästa mätning? Tycker det låter klokt att ringa vårdcentralen Ang de ytliga propparna @-}--
    Nästa mätning är om 3 veckor. Men BM verkade inte nämnvärt störd av varken symfys-måttet eller de ytliga blodpropparna. Tyvärr så smittade inte hennes lugn av sig på mig så jag ringer nog VC idag. Glad

• Thelma08

Tröttheten från helvetet har kommit på besök här nu... (hoppas den inte är här för att stanna) Och på nått konstigt vi så har sonen (som alltid sovit länge på morgonen) börjat vakna vid 6 tiden...

Blodvärdet hade gått ner från 124 till 108 så jag får väl bli bättre på att ta järn tabletterna nu.

• hannisfashionista
    Floff skrev 2012-01-18 22:58:38 följande:
    Men du ska se att bebisen tjockar på sig och du kommer känna dig stor som ett hus om några veckor Lycka till med blodpropparna också, tycker det låter som en bra idé att checka med VC för säkerhets skull även om det säkert inte är någon fara.
    Ja, jag hoppas att Bebisen växer på sig. Det låg ju som sagt inte under den understa kurvan så då ska det väl vara "normalt". Grejen är ju att jag försöker begränsa matintaget för att inte gå upp lika mycket denna gång som förra så jag hoppas att inte det påverkar? Obestämd Inte extremt men mindre måltider och nyttiga mellanmål. 
    Ska ringa VC och be om att få en tid för att kika på åderbråcken och de ytliga blodpropparna/blåmärkena. 
  • juskus

Hannis- tror inte matintaget påverkar, bebisen tar det den behöver, angående sf mått, mitt mått låg på 21 i v 25 men växte till sig till 26 i v 28, så ditt mått kanske också skuttar upp men det är klart man oroar sig även fast det med största sannolikhet inte är någon fara men ett Tul ska du absolut kräva, jag ska på ett om 4 veckor:) Thelma08-Håller med om att tröttheten är hemsk, men min beror nog mest på att jag ligger och kliar mig i några timmar varje natt:(

• Maximumtaste

Hallo alla! Igår hos bm mätte hon sf till 29, nästan 30.. Är i v 27+5.. ligger på översta kurvan.. Har gått upp 10 kg drygt, men hon sa att vikten inte var några problem men jag skulle få göra glukosbelastning eftersom sf är högt.. Bebis följer kurvan iaf men jag är rädd att han är för stor där inne el nått.. Fler som har högt sf? Kan jag begära tul?

Svar på tråden Aprilbebis 2012