• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    Karisma skrev 2012-01-17 08:30:31 följande:
    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Sjukskrivningen har gått igenom. Solig  Det står på mina sidor på fk att jag ska få pengar imorgon så bevisligen hade de nga slantar över till mig. Glad

/K
    härligt! jag ringde nyss till fk i ett annat ärende och passade på att fråga men ingen har tittat på mina papper ännu...
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-17 13:32:14 följande:
    härligt! jag ringde nyss till fk i ett annat ärende och passade på att fråga men ingen har tittat på mina papper ännu...
    Jag tycker det är konstigt att de inte meddelat att jag fått sjukskrivningen godkänd. Skickade in alla papper 20dec. Fick i fre papper om vad min sgi blir om jag är sjukskriven, idag på fk hemsida står det att jag ska få pengar imorgon. MEN ingenstans står det om nga beslut. Konstigt enligt mig. Men glad jag får pengar till räkningarna. :)

/K
  • grästuva

Bm och läkare idag v.26+3. Blodtryck 120/60, blodvärde 110. Vikt 1 kg plus på två veckor, sf mått 29. Hjärtljud mellan 150/ 154 och ingen tapp påverkan

• lima76
    grästuva skrev 2012-01-17 18:11:39 följande:
    Bm och läkare idag v.26+3. Blodtryck 120/60, blodvärde 110. Vikt 1 kg plus på två veckor, sf mått 29. Hjärtljud mellan 150/ 154 och ingen tapp påverkan
    gjorde BM en gyn-undersökning också?
    Karisma skrev 2012-01-17 13:42:51 följande:
    Jag tycker det är konstigt att de inte meddelat att jag fått sjukskrivningen godkänd. Skickade in alla papper 20dec. Fick i fre papper om vad min sgi blir om jag är sjukskriven, idag på fk hemsida står det att jag ska få pengar imorgon. MEN ingenstans står det om nga beslut. Konstigt enligt mig. Men glad jag får pengar till räkningarna. :)

/K
    pengar till räkningarna är alltid en bonus :)
    såg att du skrev att du ska få snittdag, är det eget önskemål att snittas?
    det är lite min mardröm om jag måste snittas (jag ska på koll för att se så inte moderkakan ligger i vägen) vi är ju så olika allihop, vissa vill absoult inte föda vaginalt andra vill absolut inte snittas... tur det finns alternativ för det mesta...
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-17 18:33:23 följande:
    Karisma skrev 2012-01-17 13:42:51 följande:

/K
    pengar till räkningarna är alltid en bonus :)
    såg att du skrev att du ska få snittdag, är det eget önskemål att snittas?
    det är lite min mardröm om jag måste snittas (jag ska på koll för att se så inte moderkakan ligger i vägen) vi är ju så olika allihop, vissa vill absoult inte föda vaginalt andra vill absolut inte snittas... tur det finns alternativ för det mesta...
    Det är ett måste för mig. Efter ett akutsnitt med första pojken så gjorde jag bäckenrötngen där de såg att mitt bäcken är helt runt vilket det inte ska vara. Utan mer som en amerikansk fotboll. Så det blir alltid planerat snitt efter det. :) Jag ville helst inte föda vaginalt men tanken var ändå att testa det med första men det gick ju inte alls. Så om ung en månad får jag veta när jag ska snittas. :) Tycker inget speciellt om k-snitt, litar på läkaren och än så länge har jag inte haft nga problem efter snitt.

/K
  • lima76
    Karisma skrev 2012-01-17 19:04:34 följande:
    Det är ett måste för mig. Efter ett akutsnitt med första pojken så gjorde jag bäckenrötngen där de såg att mitt bäcken är helt runt vilket det inte ska vara. Utan mer som en amerikansk fotboll. Så det blir alltid planerat snitt efter det. :) Jag ville helst inte föda vaginalt men tanken var ändå att testa det med första men det gick ju inte alls. Så om ung en månad får jag veta när jag ska snittas. :) Tycker inget speciellt om k-snitt, litar på läkaren och än så länge har jag inte haft nga problem efter snitt.

/K
    skönt att du tycker det känns bra iaf! jag tycker inte alls om känslan jag får i kroppen när jag tänker på möjligheten att snittas.. men tycker ju så klart det är bra att den extra nödutgången finns ;) sen förstår jag också de som är rädda för vaginal förlossning.. jag tycker jag haft tur att min kropp funkat vid förlossningarna och tycker hela upplevelsen är jättehäftig men jag har också respekt för den, det är därför jag försöker förbereda mig så mkt som jag bara kan genom att läsa på om olika tekniker..
    måste kännas lite konstigt att veta exakt datum så långt i förväg? :)
  • lima76
    grästuva skrev 2012-01-17 20:36:23 följande:
    Läkaren mätte tappen med Vul
    ok :) jag har nog aldrig kollat tappen förutom när vi åkte in på julafton efter en liten blödning, därför blev jag lite nyfiken..
  • emeilee

Har alla skaffat gravidförsäkring? är i v29 nu och det är väl dags kanske? Vad rekommenderar Ni?

Svar på tråden Aprilbebis 2012