grästuva skrev 2012-01-18 20:25:23 följande:
Vad sa din Bm om de ytliga blodpropparna? Är du i riskgrupp för proppar? Är det din första sf mätning så är det svårt att se åt vilket håll det utvecklas, är du orolig kan du begära ett TUL.
Hon sa att om det hade kommit plötsligt nu hade hon kanske blivit oroad men nu har jag haft dem sedan i jul så då var det ingen fara menade hon men jag blev ju ganska orolig och tänker nog ringa till VC imorgon och be dem titta på det. Där blåmärkena är känns det varmt och stickigt. Jag kollar hellre upp det och får blodförtunnande om det skulle behövas istället för att få en propp liksom...
Det är min första sf-mätning. Men jämför man med sonen så skiljer det -3cm. Så hon sa att hon skrev in i journalen att det var i underkant men ingen fara, fortfarande inom ramarna.
När hon märkte att jag blev oroad så slog hon bort det direkt och menade att det var sååå normalt så, ändå kan jag inte låta bli att jämföra med sonen. Tänkte att jag ska avvakta tills nästa möte och se symfys-måttet då. Om det fortfarande ligger i underkant kommer jag att "kräva" att få ett TUL.
Nu får vi åka ganska långt för TUL och det är lite trist om det inte behövs utan att jag är övernojig bara, det är 12 mil till ultraljud enkel väg.. :(