• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista
    fjälla skrev 2012-01-20 11:20:59 följande:
    Hej! Rapport från en av umeå-magarna: Var på rutinbesök hos BM igår. Tog upp att jag har väldigt mycket sammandragningar. De är inte onda/långa/svåra på nåt sätt. Men uppskattningsvis minst 50 / dygn och även när jag ligger och vilar på soffan under flera timmar i sträck (när man tycker att jag borde va avslappnad). Jobbar ju fortfarande natt vilket hon tycker är lite onödigt redan från början. Jag hävdar ju bestämt att vi har det så mkt lugnare på natten och jag har ju inte mer SD på jobbet än annars. Känner mig inte stressad, tycker att jag slöar en hel del. Hon kände iaf på livmodertappen och konstaterade att den är medium-mjuk och så var det något med riktningen oxå men det förstod jag inte. Tack och lov var jag inte öppen något, hjärtljuden dundrade på och värdena var fina. Och bebisen motionerar lika vildsint som vanligt . Hon mätte även magen och fick SF 24 i 27+1 vilket är i underkant. Så hon ville boka mig på läkarbesök och extra UL snarast, så idag ska jag dit. Känns bra att bli ordentligt kollad men samtidigt är jag väldigt orolig. Har av någon anledning varit inställd på att den här bebisen vill ut tidigt och har tänkt att den kommer nog i mars (BF 17/4). Men då är det ju först slutet på jan och sen hela februari! Suck och pust... Uppdaterar i eftermiddag när jag är tillbaka!
    Vad tråkigt att du har så mycket sammandragningar! Obestämd 

Jag blev väldigt fundersam nu när jag läste ditt inlägg.. Jag ser att du är beräknad till 17 april, jag är beräknad till 20 april. Grejen är den att jag var till BM i onsdags och hade ett Symfysmått på 23 och låg på understa strecket. Obestämd Till saken hör att min barnmorska sa !ja men du har ju ganska lång överkropp, det kan ju påverka, vi jämför med hur det var när du väntade ditt första barn. Och det var 3 cm i skillnad! Förvånad

Till saken hör att hon inte ens höjde ögonbrynet utan typ, jag skriver minus här i journalen men det är heeeelt normalt.. 

Det verkar konstigt att du får läkarbesök och UL när du har 24 cm och min BM inte ens reagerar när jag har 23cm? 

Eller beror ditt UL och läkarbesök på sammandragningarna? 

Nu känner jag mig superorolig.. Kan inte du skriva här och berätta varför det blev läkarbesök och vad UL utvisade? 
  • fjälla

Sådär, nu pustar jag ut. Anledningen till läkarbesöket och extra UL var alltså alla sammandragningarna som inte slutar när jag vilar och att livmodertappen samtidigt kändes mjuk. Så hade det bara varit SF-måttet så skulle jag inte åkt in.

Enligt UL så var livmodertappen runt 3 cm lång och helt sluten, inte påverkad av alla SD. Lite mjuk tyckte även överläkaren men som hon uttryckte det så är alla olika och vi vet ju inte hur jag var innan. Bebisen låg för ovanlighetens skull stilla å sov med handen för örat (funderade lite innan på hur den skulle lyckas fastna på bild). Den vägde ca 990 gr vilket är -13% och inom gränsen. Denna barnmorska påpekade oxå att jag är lång och slank och att vi som ser ut så ofta bär våra barn långt in och att SF måttet inte tar hänsyn till det. Allt såg alltså fint ut. Får fortsätta jobba (YES!) men ska spara på energin och vila så mkt jag kan. Och känna efter om SD blir fler/ändrar sig/gör ont och isf prata med förlossningen.

Pust!

• Floff

animegirl:  Nu har vi köpt en begagnat UJ   Inte den senaste modellen direkt och lite sliten här och var, men fullt funktionsduglig och framför allt bilig

• Thelma08

Va skönt för er Fjälla att allt va bra.

• Du och Jag

Hej på er!

Jag har följt tråden en del och väljer att hoppa in nu. Cool

• Du och Jag
    No ordinary love skrev 2012-01-06 21:14:16 följande:
    Nu har vi äntligen köpt en vagn, det blev en Mountain Buggy Duo i blått :)
    Hittade den på blocket för enbart 7000 kr.

Jag är så glad :D

www.blocket.se/stockholm/Mountain_buggy_duo_v... 
    "Enbart och enbart", jag tycker det var dyrt för en begagnad vagn, även om den var köpt 2011.

Men du kanske har gott om cash...Skrattande
  • sandraa01
    Du och Jag skrev 2012-01-21 13:24:04 följande:
    "Enbart och enbart", jag tycker det var dyrt för en begagnad vagn, även om den var köpt 2011.

Men du kanske har gott om cash...

Fast nu har hon ju redan köpt den, så då är det ju lite onödigt att säga att den var dyr...
  • Kaosmamma

Floff: vad roligt :) grattis till vagnen!! Ska hämta vår också, borde göra det typ nu :)

Själv sitter jag och är lite deppad... Hör ännu sämre nu och är riktigt jobbigt måste jag erkänna. Jag är ju sk öronbarn och har haft massa öroninflammationer i vuxen ålder och då blir jag täppt men detta går inte att jämföras, hör mycket sämre nu. Är inne på 5:e veckan. Och tror att min huvudvärk beror på att ljuden blir så susiga och att jag måste anstränga mig för alla ljud. Jaja...

• Du och Jag
    sandraa01 skrev 2012-01-21 13:29:27 följande:
    Fast nu har hon ju redan köpt den, så då är det ju lite onödigt att säga att den var dyr...
    Jag förstår din tanke men om hon inte tyckte att den var dyr när hon köpte den, kan hon ju knappast tycka det/ändra sig nu...

Jag talade bara om vad jag tyckte. Letar nämligen också vagn och kollar dagligen på nätet efter något som kan tänkas vara både bra och prisvärd.
  • sandraa01
    Kaosmamma skrev 2012-01-21 13:33:20 följande:
    Floff: vad roligt :) grattis till vagnen!! Ska hämta vår också, borde göra det typ nu :)

Själv sitter jag och är lite deppad... Hör ännu sämre nu och är riktigt jobbigt måste jag erkänna. Jag är ju sk öronbarn och har haft massa öroninflammationer i vuxen ålder och då blir jag täppt men detta går inte att jämföras, hör mycket sämre nu. Är inne på 5:e veckan. Och tror att min huvudvärk beror på att ljuden blir så susiga och att jag måste anstränga mig för alla ljud. Jaja...

Åh jag blir också galen på mina öron!! Täppt precis hela tiden, så jag hör typ ingenting. Får stå ut i 3 månader till
Svar på tråden Aprilbebis 2012