• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • godistroll

Okey kanske är olika mellan olika fack vad de har för avtal. Jag fick inte dörren efter 90 dgr. Fast jag är kommunalare..

• Floff

Idag har vi varit på sjukhuset med sonen för att kolla hans halsmandlar pga att han snarkar och har lite andningsuppehåll på natten. De tycker att de bör opereras.. Nu har vi fått erbjudande om att vara med i en studie där man lottar bland de barn som ska genomgå sådana operationer, om de får varianten där de tar bort hela halsmandlarna eller bara en del av dem. De sa att de gör studien för att se vilken som ger bäst resultat på snarkningar och andningsuppehåll. Vi får alltså inte välja vilken variant på operation det blir och får heller inte veta vilken det blir innan. Är dock osäker på om jag vill att vi ska vara med; överallt där jag läser så står det att den "lilla" varianten är mycket skonsammare.. Någon som vet något om detta eller har genomgått det med era barn?

• Karisma

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Sjukskrivningen har gått igenom. Solig  Det står på mina sidor på fk att jag ska få pengar imorgon så bevisligen hade de nga slantar över till mig. Glad

/K

• Karisma
    grästuva skrev 2012-01-17 09:10:46 följande:
    Åh vad härligt Karisma, skönt att kunna andas ut och vila upp sig

Bara synd jag inte hade sökt heltidssjukskrivning. Hade behövt det nu. Men ska testa ngn vecka till, 4v idag kvar till GP:n kommer igång. :)

/K
  • Karisma
    godistroll skrev 2012-01-16 14:10:03 följande:
    Okey kanske är olika mellan olika fack vad de har för avtal. Jag fick inte dörren efter 90 dgr. Fast jag är kommunalare..
    Ahh såg nu att det var det som gällde dig som är kommunalare. Jag jobbar åt ett privat företag därför det är annorlunda för mig. Va surt att inte kommunal åxå har från dag 15, ngt de får ta och förhandla om. :)

/K
  • Aaglars
    Floff skrev 2012-01-16 15:28:16 följande:
    Idag har vi varit på sjukhuset med sonen för att kolla hans halsmandlar pga att han snarkar och har lite andningsuppehåll på natten. De tycker att de bör opereras.. Nu har vi fått erbjudande om att vara med i en studie där man lottar bland de barn som ska genomgå sådana operationer, om de får varianten där de tar bort hela halsmandlarna eller bara en del av dem. De sa att de gör studien för att se vilken som ger bäst resultat på snarkningar och andningsuppehåll. Vi får alltså inte välja vilken variant på operation det blir och får heller inte veta vilken det blir innan. Är dock osäker på om jag vill att vi ska vara med; överallt där jag läser så står det att den "lilla" varianten är mycket skonsammare.. Någon som vet något om detta eller har genomgått det med era barn?
    Vad jobbigt för er och sonen{#emotions_dlg.flower}! Tyvärr har jag inga råd att komma med pga ingen erfarenhet, Hoppas verkligen att ni hittar de råd och stöd ni behöver.

// Charlotta 
  • Karisma

Just kommit hem från bm. Hade sf-mått på 27 är i v26+6 idag. Blodvärdet på 126 så det går bara uppåt helt utan järntabletter. Tackar!!! :P (128, 113, 119, 126)

Ska få tid på spec.mödravården när jag är runt v32 och även då få veta snittdag. :)

Tydligen måste jag ge blod varje gång jag är hos bm. (kmr inte ihåg vad testet heter) Både ja och min karl har tydligen ovanliga blodgrupper. De kollade hans blod efter förra besöket hos bm. Jag har 0 RH neg (undergrupp D- plus ngt mer) och han 0 RH pos (med massa undergrupper, c- C+ e-och E+) Visste det var en speciell karl jag hittat men att han skulle vara en speciell nolla hade jag ingen aning om. ;P

Känner nu att jag måste ge blod senare för att hjälpa dem som har samma blodgrupp med undergrupper som mig. Så jag finns i systemet om det akut skulle behövas blod.

/K

• Aaglars
    Karisma skrev 2012-01-17 11:26:44 följande:
    Just kommit hem från bm. Hade sf-mått på 27 är i v26+6 idag. Blodvärdet på 126 så det går bara uppåt helt utan järntabletter. Tackar!!! :P (128, 113, 119, 126)

Känner nu att jag måste ge blod senare för att hjälpa dem som har samma blodgrupp med undergrupper som mig. Så jag finns i systemet om det akut skulle behövas blod.

/K

VAD BRA!Glad
  • Karisma
    Aaglars skrev 2012-01-17 11:29:06 följande:

VAD BRA!Glad

Eftersom jag kan ge blod till alla (praktiskt taget alla iaf) så lär ju inte mitt blod ligga och mögla i blodbanken iaf. :)

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012