• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Floff

Har missat gravidförsäkringen denna gång Är i vecka 28 nu, är det för sent att teckna då?

• trollet83

Hej alla..har varit en känslosam dag för min del idag..både fått negativt och positivt besked..var på spec.mvc idag o de gjorde mitt första TUL denna grav o bebisen beräknades ligga +32 % o väga ca 1600 gram i v.28+0 så det var en del för mkt..men fick iaf bra stöd av bm o läkare efteråt men känslorna svallade iaf över hos bm innan jag gick därifrån..men ska tillbaka om 2 veckor o hoppas det planar ut sig o ska kämpa allt vad jag kan för att det ska bli bättre.. så det var det negativa..

o så till det positiva fick jag veta innan jag gick hem från jobbet på eftermiddagen då resten av dagen varit jobbig att cheferna ordnat med avstängning iaf o ska bara fylla i kompletteringen till fk för grav.penningen.jätteskönt så det innebär att jag bara har 3 veckor kvar att jobba helt underbart!

• Aaglars

Trollet83
    Vad härligt att du snart går på ledighet!!!

Är det farligt att bebisen är så stor? Eller är du/ni mer oroliga för en jobbig förlossning!

• Vronki

Jag har valt trygghansa, har samma på sonens barnförs mest därför.

• Thelma08

Idag är det första bm besöket efter inskrivningen. Hoppas allt ser bra ut. Tycker livmodern går jätte högt upp nu, så ska bli spännande att få reda på sf måttet.

• Karisma
    emeilee skrev 2012-01-17 21:10:12 följande:
    Har alla skaffat gravidförsäkring? är i v29 nu och det är väl dags kanske? Vad rekommenderar Ni?
    Jag har inte gjort det ännu men ska fixa det nu snart. Har trygghansa till pojkarna och fortsätter med det denna gången åxå. :)

/K
  • Karisma
    trollet83 skrev 2012-01-17 21:31:06 följande:
    Hej alla..har varit en känslosam dag för min del idag..både fått negativt och positivt besked..var på spec.mvc idag o de gjorde mitt första TUL denna grav o bebisen beräknades ligga +32 % o väga ca 1600 gram i v.28+0 så det var en del för mkt..men fick iaf bra stöd av bm o läkare efteråt men känslorna svallade iaf över hos bm innan jag gick därifrån..men ska tillbaka om 2 veckor o hoppas det planar ut sig o ska kämpa allt vad jag kan för att det ska bli bättre.. så det var det negativa..

o så till det positiva fick jag veta innan jag gick hem från jobbet på eftermiddagen då resten av dagen varit jobbig att cheferna ordnat med avstängning iaf o ska bara fylla i kompletteringen till fk för grav.penningen.jätteskönt så det innebär att jag bara har 3 veckor kvar att jobba helt underbart!
    Va skönt de ordnat med avstängning till dig. Då kan du andas ut där. :) Frågar som ngn annan frågat. Vad spelar det för roll att bebisen är stor?

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012