• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • camelen

Idag var vi på 3d/4d ultraljud Skrattande! Bebisen ville dock ha ena armen/handen för ansiktet mestadels,såå envis!! Men några fina kort och en fin upplevelse vart det & allt var superbra med bebisen,den växte som den ska óch alla mått var bra,skönt!!

• Hannarqvist

Hej, tror jag hoppar in här och håller lite koll på era graviditeter :)

BF 1/4 men tror att jag kommer gå över tiden, mår oförskämt bra och är ganska liten för att ha gått 30 fulla veckor.. Spännande med smått, lycka till :)  

• Karisma

Alltså vad tusan vet inte hur jag ska göra på måndag! Är ordentligt ofärdig i höften och var hemma hela förra veckan så from måndag behöver jag gå till läkaren för att få fortsätta vara hemma på heltid.

MEN är ju livrädd att fk inte ska godkänna en heltidssjukskrivning from nu och tom 16feb. Har ju varit 50% sjukskriven from 1dec. Vill ju som komma innuti deras huvud för att få veta hur de tänker. Tungan ute

OM jag är hemma på heltid och fk inte godkänner min sjukskrivning får jag då nollad sgi inför föräldraledigheten? 

/K  

• grästuva

Jag vet inte Ang sgi Karisma, vet iaf att man har rätt att studera tre månader utan inkomst och ändå behålla sin sgi (sa Fk till mig). Hoppas dom godkänner din heltidssjukskrivning. Skriver läkaren på ett bra sätt har jag svårt att tro att du inte skulle få den godkänd

• Karisma
    grästuva skrev 2012-01-21 19:38:40 följande:
    Jag vet inte Ang sgi Karisma, vet iaf att man har rätt att studera tre månader utan inkomst och ändå behålla sin sgi (sa Fk till mig). Hoppas dom godkänner din heltidssjukskrivning. Skriver läkaren på ett bra sätt har jag svårt att tro att du inte skulle få den godkänd

Läkaren ville heltidsjukskriva mig 1dec men jag vägrade. Tungan ute Så när jag gick ut sa hon bara vi ses omnga veckor. Har ju fått 50% godkänt av fk. Och GP from 17feb.

Problemet är att jag nu knappt kan röra mig utan dessa hugg i höften. Kan knappt gå en liten sträcka. Trots att ag har ett tungt verkstadsjobb där vi går, står och lyfter tungt exakt hela dagen så blir jag ju ändå nojjig. Men kanske då om läkaren godkänner en sjukskrivning så räcker åtminstone det till att inte tappa sin sgi (pga av att det finns undantag inom studier) för det vore förödande. Förvånad 

Att alla graviditeter ska vara så olika, hade samma jobb sist en kunde ändå jobba heltid ända tills jag fick GP. Kanske beror på min ålder nu då. Börja bli för gammal för barnafödande. Tungan ute

/K   
  • Nurran

Hej, hej! 2:a barnet 23/4... gått så otroooligt fort med andra barnet.. snart där igen (förlossningen) gulp!!

• Miss Giggle

Hej tjejer!
    Är fullständigt slutkörd. Lillan har växtvärk och sover inte om nätterna så det gör inte vi heller.
    Magen mår bra. Plutten buffar och knöks. Kan inte fatta hur stor jag redan är dock. Pratade lite m chefen förra veckan om när jag går på mammaledighet och jag velar så.
    Känns ju onödigt att ta ut dagar i förtid om man mår bra. Har BF 24/4. Nät tänker ni gå?
    Jag funderar på att gå tredje v i april. Första två är ju påsken så man jobbar ju ändå inte hela veckor.

• grästuva

Jag hoppas gå på gravidpenning från slutet av februari, tar ut semester fram till dess. Får jag inte beviljad GP hoppas jag på sjukskrivning.

• Aaglars
    Nurran skrev 2012-01-21 23:21:15 följande:
    Hej, hej! 2:a barnet 23/4... gått så otroooligt fort med andra barnet.. snart där igen (förlossningen) gulp!!

För att inte tala om när man väntar trean...
    Miss Giggle skrev 2012-01-22 09:30:13 följande:
    Hej tjejer!
    Är fullständigt slutkörd. Lillan har växtvärk och sover inte om nätterna så det gör inte vi heller.
    Magen mår bra. Plutten buffar och knöks. Kan inte fatta hur stor jag redan är dock. Pratade lite m chefen förra veckan om när jag går på mammaledighet och jag velar så.
    Känns ju onödigt att ta ut dagar i förtid om man mår bra. Har BF 24/4. Nät tänker ni gå?
    Jag funderar på att gå tredje v i april. Första två är ju påsken så man jobbar ju ändå inte hela veckor.
    Jag studerar på högskolan och tänker fortsätta med det fram till den dagen bebisen vill kommaut. Mår primaGlad 

Jobbigt när barnen inte sover. Min liie kille har precis skolats in på förskolan. Mkt som rör sig i hans huvud och han är vaken jättemkt på nätterna = jag är också vaken. SÅååå trött.   

Svar på tråden Aprilbebis 2012