• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    Poppee skrev 2012-01-23 14:21:01 följande:
    Jag har också fått väldigt mycket sammandragningar den sista tiden.. antar att de e normalt :S
    ja, hoppas det.. mina gör inte direkt ont men kan få mig att nästan tappa andan lite.. sak iaf höra vad bm säger nästa vecka.. hoppas också hon börjar mäta sf-mått då, känns som om inget riktigt börjat än med mina undersökningar...

Ang vagn så strö-tittar jag på blocket emellanåt, hittade en kombivagn jag tyckte var jättefin (vet inte vilket märke) men säljaren hörde aldrig av sig så jag gissar att budet jag la var lite lågt... Det  viktigaste för mig är nog att den är rejäl, vi bor lite utanför stan så promenader blir ofta på grusvägar. Sen är det en bonus om den är enkel att fälla och få in i bilen så jag kan ta mig in till stan utan assistans ;) Mer än 2000 kronor hade jag inte tänkt att lägga på vagn denna gång..
    Vi har spjälsäng och skötbord ordnat men jag funderar på en vagga att hänga i taket på nedervåningen också, de är ju så fina.. men i så fall blir det nog á la blocket det också..

Ser att ni är många som bytt nick, jag har inte orkat ta tag i det där, är det ngt jag borde? mitt lösenord är samma som jag fick tilldelat för länge sen så det finns inget som kan linkas till ngt annat, vad jag kan komma på iaf... Hur tänkte ni andra?
  • Karisma

Kom på en sak jag vii ha till spjälsängen som inte blivit köpt tidigare. Sånna här plattor som man kan använda till att höja huvudändan på spjälsängen. Vet inte alls vad de heter eller var jag hittar de men får väl börja med att kolla på barnenshus. Vägrar använda böcker igen, den här gången ska sängen höjas med klass. ;)

Jag har fått tid på spec.mödravården den 29feb kl09.00, så då får vi veta bla snittdag. :) Och sen fick jag papper från fk om att jag har en personlig handläggare ang min sjukskrivning. Hade jag ingen aning om att man får. Hon heter Stina och heter man det kan man väl inte vara mer än supersnäll. Så pass snäll att man godkänner även en heltidssjuksrivning. ;)

Ska ringa bm imorgon så får hon boka in tid hos läkaren, orkade inte ringa vc idag.   

/K

• Kaosmamma

Karisma: man får alltid en handläggare :) i alla ärenden på fk.

Ska till spec. Mvc och få min spruta 7 feb, sen väntar jag på tid för snittsamtal också. Är du med i i gruppen för oss som snittas i april förresten? :)

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-23 17:19:47 följande:
    Karisma: man får alltid en handläggare :) i alla ärenden på fk.

Ska till spec. Mvc och få min spruta 7 feb, sen väntar jag på tid för snittsamtal också. Är du med i i gruppen för oss som snittas i april förresten? :)

Vet jag hade det med Liam 2004 men efter det har jag inte haft ngn. Vad jag vetat iaf. :P Så då har samma person godkänt min 50% sjukskrivning samt min GP? 

Vad får du för spruta? Var min bm som skickade remiss förra veckan om tid till mig. Hon tyckte det var lika bra att få det gjort medans det fortfarande fanns bra med tider kvar. :)  

Jag har skrivit i tråden någon gång men hänger mest här. :)  Ser att du bytt nick åxå. :)

/K

• Kaosmamma

Karisma: tror det är olika för grav, sjukskrivning, VB osv. Har alltid fått en handläggare iaf men kanske är olika?

Jag är RH 0 neg, så ska få en spruta för det i v 28. Lämnade blod förra veckan för att checka läget så inger blandats eller så då mina barn är positiva.

Ja, jag skulle få tid snart jag också, iaf snitttiden. Sen har jag ingen brådska med läkaren egentligen men de vill träffa mig då mina snitt varit lite dumma.

Okej :) jag har så dåligt minne nu med allt så kommer inte ihåg om du var med där :) har precis börjat vara lite mer aktiv nu igen efter dotterns dippar. Ja jag bytte nick, heter kaosmamma på bloggen så fick bli så här också :) men animegirl är ett kärt gammalt namn dock!

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-23 19:21:04 följande:
    Karisma: tror det är olika för grav, sjukskrivning, VB osv. Har alltid fått en handläggare iaf men kanske är olika?

Jag är RH 0 neg, så ska få en spruta för det i v 28. Lämnade blod förra veckan för att checka läget så inger blandats eller så då mina barn är positiva.

Ja, jag skulle få tid snart jag också, iaf snitttiden. Sen har jag ingen brådska med läkaren egentligen men de vill träffa mig då mina snitt varit lite dumma.

Okej :) jag har så dåligt minne nu med allt så kommer inte ihåg om du var med där :) har precis börjat vara lite mer aktiv nu igen efter dotterns dippar. Ja jag bytte nick, heter kaosmamma på bloggen så fick bli så här också :) men animegirl är ett kärt gammalt namn dock!
    Står att hon är min handläggare för min sjukpenning men åxå ska hjälpa mig om jag har frågor om annan ersättning från fk. 

Jag är åxå 0RH neg men de har inte sagt ngt om ytterligare en spruta. Fick en på bb, lr det antar jag iaf. Har dock ingen aning om pojkarna är pos eller neg. Men som sagt de har ju sett ngt konstigt med blodet jag lämnar in men bm vet som inte exakt vad de hittat. Enligt min bm så träffar man alltid en läkare om man har planerat snitt, typ prata om snittet och och få snitttid. När man är runt v32. 

Håller tummarna att flickan din får må bra nu ett tag när hon haft det så tufft.

/K    

• emeilee

Besök hos BM idag. Fick lite oväntade nyheter. SF måttet har ökat 6cm på 3,5v, vilket verkade vara väldigt ovanligt så min kurva ser inte bra ut. Ska på TUL imorgon och håller alla tummar för att allt ska vara bra. Ni andra som gjort TUL, har det varit stora bebisar eller mycket fostervatten?
    Spelar mig ingen roll men jag vill att allt ska vara bra, har ju haft tron om det hela tiden...återkommer imorgon

• grästuva

Låg bebis med rumpan upp eller ned när Bm mätte? Om bebis ligger med rumpan ned kan måttet bli lite större. Bra att din Bm skickar dig på TUL, håller tummarna för att allt är bra

• emeilee

Den låg med rumpan upp mot revbenen på höger sida och huvudet ner vid höften på vänster sida. Ja visst är det skönt att de tar det på allvar.
    Tack för tummarna!

• A85

Åh vad roligt att få hem vagnen! Vi ska hämta våran i mars. Har beställt en Brio Happy.
    Babyskydd ska vi hyra så det är ju bara dumt att hämta hem för tidigt.
    Spjälsäng ska vi få låna.
    Annars är det en tripp till Ikea som återstår och inköp av lite mer kläder.
    Jag hoppas på att det ska komma in lite mer kläder i klara färger. Tycker det är mycket vitt, grått, brunt, ljusblått och rosa.

Svar på tråden Aprilbebis 2012