• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Igår shoppade vi lite! Skrattande

En Brio Go med ligg och sittdel, samt babyskydd till bilen. Vi beställde extra till myggnät, ståbräda till sonen, solkeps och regnskydd för det hade dem inte inne i butiken.

Sen köpte vi en Leander-vagga också, utan ställning för vi ska sätta en krok i sovrummet så kan min man bygga en ställning till vardagsrummet om vi behöver en. Glad 

Vad köper ni för vagnar?

Ni som har barn sedan tidigare, hur är er plan för att lägga bebis om ni skall på toaletten eller greja med mat eller tvätt eller liknande... Jag tänker så inte det äldre syskonet kommer åt bebisen... Tips mottages gärna!  

• hemmakatten

Jättefin vagn! Vi har inte ens beställt någon än, måste ta tag i det snart. Skulle också vilja få hem den och fixa i ordning den:)

• Kaosmamma

Vi har en UJ singel sedan innan, så blir det en ny UJ duo som vi ska hämta i helgen. Ev en bugga sulky (bee) i bilen sen. Ang syskon och komma åt bebis... Vet inte... Vi har lixom mer eller mindre Sötis haft bebis på golvet eller i babysitter om jag fixar nåt. Jonathan var 1 år och 1 månad när hans första syster kom och han har aldrig varit hårdhänt mot henne och har verkligen aldrig behövt tänka så mycket där. Men är man alla i samma rum bara så är det väl lugnt om båda är på golvet? :) ska jag på toa kan man ju bära in tex babysittern eller ta med syskonet. Lämnade de aldrig direkt ensamma i samma rum för man kan ju aldrig veta helt säkert, olyckor osv. Men annars... Dra in vagnen, lägg i spjälsängen eller ha i bärsele.

• hannisfashionista
    Kaosmamma skrev 2012-01-23 13:52:42 följande:
    Vi har en UJ singel sedan innan, så blir det en ny UJ duo som vi ska hämta i helgen. Ev en bugga sulky (bee) i bilen sen. Ang syskon och komma åt bebis... Vet inte... Vi har lixom mer eller mindre Sötis haft bebis på golvet eller i babysitter om jag fixar nåt. Jonathan var 1 år och 1 månad när hans första syster kom och han har aldrig varit hårdhänt mot henne och har verkligen aldrig behövt tänka så mycket där. Men är man alla i samma rum bara så är det väl lugnt om båda är på golvet? :) ska jag på toa kan man ju bära in tex babysittern eller ta med syskonet. Lämnade de aldrig direkt ensamma i samma rum för man kan ju aldrig veta helt säkert, olyckor osv. Men annars... Dra in vagnen, lägg i spjälsängen eller ha i bärsele.
    Ja, jag tror att vi kan få låna en vagga på ställning med hjul av min syster, som man kan rulla med sig, det måste ju vara hur praktiskt som helst. Det är ju just det du säger med att man aldrig ska lämna dem ensamma i samma rum.
  • Kaosmamma

Ja för det gör man inte med hund eller så heller, är ju ändå små barn, men vi har aldrig haft problem att ha alla barnen på golvet när jag lagar mat eller fixar tvätt osv :) men skulle ibte lämna dem ensamma trots att det säkert vore lugnt. och är det ett syskon som gärna klappar lite väl hårt får man visa osv.. Lika bra att lära sig också :) men kan ju vara skönt att hitta något om man är extra trött och syskonet extra på ;) som du säger en vagga med hjul eller liknande. Annars kanske bebis sover och kan göra det i sin säng osv. Man hittar sina vägar :) nu kommer mina barn vara 7 år, 6 år och 3 1/2 år så det blir värsta semestern nu ;) massa hjälp kommer jag få! Annat var när det var 3 år, 2 år och nyfödd... Haha :) fast ändå inga större problem så men inte lika självgående ;)

• Poppee
    lima76 skrev 2012-01-23 13:06:53 följande:
    jag har också min glukosbelastning nästa vecka.. tycker det jobbigaste är att man inte får äta eller dricka något innan, blir lätt illamående fortfarande om jag inte äter..

Tycker jag har ganska många sammandragningar på sistone.. Fler som har det?
    Jag har också fått väldigt mycket sammandragningar den sista tiden.. antar att de e normalt :S

....
    Jag har köpt en kombivagn och verkligen älskar den ..
    vi har bara några få köp kvar ..
    Bilbarnstol blir nästa köp =D
  • juskus

Med andra barnet fick vi ha bebisen i Babysitter, på köksbordet med nedställda stolar, alternativt att vi tog med babysittern vart vi än skulle, det skiljer 1 år och 5 månader mellan barnen och storasyster va väldigt oförsiktig och hårdhänt de första 4 månaderna, sen gick det bättre, går ju att använda bärsjal eller bärsele om man ska ta tvätten eller städa eller dylikt

• Karisma

En emmaljunga sittvagn med mjuklift ska vi ha. Gillar Emmaljunga vagnarna. Eftersom vi har stor bil och jag är stark ;) så gör det inget att de är stor och tung.

Babyskydd med basenhet kommer vi hyra på ntf för 650kr/9mån.

Det som saknas och som måste inköpas är: 
    En tjockare filt, 1-2 tunnare som är bra att ha till bla att täcka för lite för solen i vagnen och sen  typ som täcke på sommaren. Kommer inte på vad man kallar materialet men det är tunnt som typ en snuttefilt. :) Mjukliften samt en tunnare fin mössa att ha från början. Ev åxå lite mer kläder, inte för att det behövs men bara för att jag vill helt enkelt. :P Sen hoppas jag att svärfar vill köpa oss ett fårskinn så vi slipper den kostnaden. ;P (Lr jag vill välja ut ett men han kan få äran att betala ;) )

/K

• Aaglars

Här är det endast plastad frotte som återstår att köpa. Har ju två småbarn här hemma redan som lillen får ärva avGlad

• Hemlighet

Vi har köpt en Emmaljunga nitro city som kommer i mars, längtar. Har redan en Emmaljunga city cross till dottern.
    Babyskydd har vi efter dottern och den håller till bebis också.

Kläderna är köpta, var in igår och shoppade loss*hehe*
    Sonen kan ju inte ha rosa och klänningar på sig;)
    Resten av grejerna har vi efter dottern.
    Dottern är  född 22 april och sonen har bf 24 april så overaller mm mm köpte vi ju neutrala till dottern och kan användas till sonen nu=)

Svar på tråden Aprilbebis 2012