• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli

Yeeeey graviditetspenningen är i hamn och jag kan snart traska hem :) Så skönt... jobbar bara två veckor till!

Vagnen är fixad, 500.- på tradera av alla ställen, en brio sing 2008, ville egentligen ha en brio go men sing funkar med! Prioritet var att den skulle vara smidig att bära upp i lägenheten, men trodde aldrig att vi skulle få så pass fräsch och fin på tradera.... ingen annan som budade!!! 

• trollet83
    Evli skrev 2012-01-24 19:19:22 följande:
    Yeeeey graviditetspenningen är i hamn och jag kan snart traska hem :) Så skönt... jobbar bara två veckor till!

Vagnen är fixad, 500.- på tradera av alla ställen, en brio sing 2008, ville egentligen ha en brio go men sing funkar med! Prioritet var att den skulle vara smidig att bära upp i lägenheten, men trodde aldrig att vi skulle få så pass fräsch och fin på tradera.... ingen annan som budade!!! 
    Grattis min gp blev också godkänd fick brev hem idag så jag jobbar med i 2 veckor till!:=)
  • lima76
    Evli skrev 2012-01-24 19:19:22 följande:

grattis både till vagn och gp :) hur gör ni då med frakten på tradera eller bor ni så nära att ni kan hämta ist? jag vågar inte buda på tunga grejer just för fraktens skull...
  • hannisfashionista

Hallå Alla! 

Måste bara få klaga lite, sonen bestämde sig för att vara vaken mellan 0200-0400 inatt, helt utan anledning.
    Jag frågade om han var hungrig eller om han hade ont någonstans och fick bara nej till svar...

Han kontrade med "Vill inte sova, vill se Stora Maskiner".

Min man har dålig hörsel på ena örat så han lägger alltid det örat han hör bäst på ner i kudden så han lugnt kan sova vidare, jag kan lova att jag slog till honom några gånger för att han också skulle vakna! Flört

Idag är en sådan dag jag önskar att jag kunde dricka obegränsade mängder med kaffe.. Flört 

Hoppas ni andra har haft en bättre natt  samt får en strålande dag! Solig

• grästuva

Barn är för härliga, minns att Theo hade en period vid två års åldern när han tyckte morgonen skulle starta runt 03.15. Några veckor höll det på tills han kunde sova vidare till 06.30 som vi då brukade gå upp

• Majsan242
    lima76 skrev 2012-01-24 19:06:05 följande:
    Ja eller hur!? men jag läste faktiskt nyligen att man håller på och forskar på karolinska (kan vara fel) om fördelarna och effekten. Det hade ju varit fantastiskt om man kunde bli erbjuden sådana här kurser kostnadsfritt så småningom! Är besviken på mitt mvc, hade hittat en instruktör i trakten som erbjöd sig att komma och hålla ett föredrag om hypnobirthing helt gratis men när jag bad mvc se om inte de kunde bjuda in henne så tackade de nej och tyckte att de hade alldeles för mkt att göra :( hade ju varit rätt enkelt att ordna en kväll, se om det fanns intresserade när lokalen redan finns...
    jag känner någon som fött med hypnobirthing och hon gick från att vara förlossningsrädd till att föda hemma helt utan smärtlindring och hade en toppenupplevelse, så det är inte bara falsk reklam ;)
    Det känns ju jättekonstigt att de tackade nej till något som inte ens innebar merarbete, kan det vara att det inte kännde sig nog insatta i vad det handlade om, isf innebär det ju en del merarbete iofs... jag hade velat gå på föreläsnignen iaf :)

• juskus

Nån här som har mycket mensvärk? kommer inte ihåg att jag hade så med de andra  två, känns olustigt bara...

• Kaosmamma

Juskus: för varje barn känner man mer och mer hur magen jobbar och tränar, vissa mer och vissa mindre. Så är troligtvis att du känner mer nu med andra barnet. Jag har både SD och bra molvärk tid till tid.

• lima76
    juskus skrev 2012-01-25 13:09:36 följande:
    Nån här som har mycket mensvärk? kommer inte ihåg att jag hade så med de andra  två, känns olustigt bara...
    jag får också emellanåt, tror det är växtvärk emn håller med om att det kan kännas obehagligt..
    Kaosmamma skrev 2012-01-25 14:10:03 följande:
    Juskus: för varje barn känner man mer och mer hur magen jobbar och tränar, vissa mer och vissa mindre. Så är troligtvis att du känner mer nu med andra barnet. Jag har både SD och bra molvärk tid till tid.
    det är säkert så, livmodern blir tröttare.. vet att eftervärkarna ska bli värre för varje barn och jag bävar för de har varit överjävliga båda gångerna rent ut sagt... det kändes ungefär som om någon försökte gräva ut mina äggledare för hand... så jag ska absolut se till att få med mig starkaste tabletterna hem den här gången för maxdos panodil hjälpte inte mkt..
    Majsan242 skrev 2012-01-25 10:14:26 följande:
    Det känns ju jättekonstigt att de tackade nej till något som inte ens innebar merarbete, kan det vara att det inte kännde sig nog insatta i vad det handlade om, isf innebär det ju en del merarbete iofs... jag hade velat gå på föreläsnignen iaf :)

ja jag fattar inte att de inte nappade, tycker det verkar jätteintressant.. får se om jag kan få ihop en egen grupp men har inte så mkt energi att ordna ngt så det får nog bli boken, bara..
Svar på tråden Aprilbebis 2012