• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • No ordinary love
    A85 skrev 2012-01-23 20:44:44 följande:
    Åh vad roligt att få hem vagnen! Vi ska hämta våran i mars. Har beställt en Brio Happy.
    Babyskydd ska vi hyra så det är ju bara dumt att hämta hem för tidigt.
    Spjälsäng ska vi få låna.
    Annars är det en tripp till Ikea som återstår och inköp av lite mer kläder.
    Jag hoppas på att det ska komma in lite mer kläder i klara färger. Tycker det är mycket vitt, grått, brunt, ljusblått och rosa.
    POP har mycket i fina klara färger, men det kostar ju en slant också :/
    La redoute har söta barnkläder, jag kommer nog börja köpa lite kläder därifrån till min 14 månaders iaf :) 
  • Kaosmamma

Babyshop och några favvomärken där säger jag bara :) väldigt härliga mönster och färger :) me like!

• Elsa1981

Hur mycket kläder köper ni och i vilka storlekar? Jag tycker att det är svårt att beräkna.

• Floff

Jag kommer nog inte köpa så mkt nytt nu i början eftersom vi har så mkt kvar från storebror. Men en "miss" vi gjorde i början var att köpa typ allt i 56 för alla sa att 50 var för litet när deras barn föddes eller så hade de minsann bara den storleken jättekort tid. Sonen drunknade i 56 när han kom ut och ett tag därefter! (han är fortfarande kanske kort och smal..) Så ska iaf köpa ett par bodies i 50 denna gång.

• Floff

Gaaaaahhhh vad jag hatar autocorrect och FL-appen!!!!!

"kanske kort och smal" skulle varit "ganska kort och smal".

• Aaglars

Vi har några bodies i 50 och 56. Har behövts t mina tidigare barn
    Men sen blir det inte mycket kläder förrän stl62 då de ju använder kläderna längre tid

• hemmakatten

Jag har köpt två par byxor och några bodies och pyjamasar i 50 och i 50/56. Både jag och sambon är Svenssons i längd så vi kommer nog få ett average barn som behöver 50 ett tag, har jag i alla fall inbillat mig:)

IKEA har ju ganska billiga sängkläder till spjälsängar, dock har jag hört att man måste vara lite uppmärksam på måtten på täcket när man köper sängkläder, för det verkar tydligen kunna variera beroende på var man köpt det.. 

• Majsan242

Jag har handlat nästan allt på tradera. både en del kläder 50/56 och täcke o kudde till spjälsängen (med påslakan o örngott). 
    Köpte dock skötplast och ny madrass till spjälsängen på IKEA, vår spjälsäng är samma som jag sov i för 30 år sen så den har ju inga standardmått direk ;) men madrassen var i skumgummi så det är bara o klippa lite i kanterna så passar den :) Köpte spjälskydd på tradera som jag också ska sy om så det passar till våra mått...  
    Har verkligen kommit billigt undan känner jag, kanske har lagt max 1000 kr (allt förutom bilstol o babyskydd) men inkl vagn (200 kr på blocket) roligt att det går :) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012