Aaglars skrev 2012-01-24 13:00:15 följande:
Lima76
Låter jättebra med sådan spjälsäng Fast våra barn har aldrig legat i spjälsäng. De har samsovit med oss och sen flyttat direkt över till växasäng.
Jag är nog både för nervös och för bekväm för att trivas med samsovning så det blir def spjälsäng igen.. fast efter en tidig amning kan det vara mysigt att tupplura tillsammans en stund ;)
Majsan242 skrev 2012-01-24 18:40:39 följande:
Tack för tipset om boken, mycket billigare än de kurser jag sett. Jag tycker det verkar nästan lite för bra för o va sant men ska nog köpa boken jag med o se om det kan ge mig något :)
Ja eller hur!? men jag läste faktiskt nyligen att man håller på och forskar på karolinska (kan vara fel) om fördelarna och effekten. Det hade ju varit fantastiskt om man kunde bli erbjuden sådana här kurser kostnadsfritt så småningom! Är besviken på mitt mvc, hade hittat en instruktör i trakten som erbjöd sig att komma och hålla ett föredrag om hypnobirthing helt gratis men när jag bad mvc se om inte de kunde bjuda in henne så tackade de nej och tyckte att de hade alldeles för mkt att göra :( hade ju varit rätt enkelt att ordna en kväll, se om det fanns intresserade när lokalen redan finns...
jag känner någon som fött med hypnobirthing och hon gick från att vara förlossningsrädd till att föda hemma helt utan smärtlindring och hade en toppenupplevelse, så det är inte bara falsk reklam ;)