• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli3
    Karisma skrev 2012-01-26 14:14:02 följande:
    Någon som har beställt från jollyroom.se ?

Har hittat lite som jag är sugen på att köpa men vet inte om det är en säker sida att beställa ifrån. :) 

/K
    Jag bor i Mölndal och har varit i deras fabriks butik flera gånger, och det kommer folk och hämtar paket hela tiden, så nog är det seriöst allt :)
  • TusenTankar

Hej Alla!

Känns som evigheter sedan jag skrev här nu... när familjeliv blev hackat och man skulle byta lösenord var jag snabb med att göra det, problemet var bara att jag själv helt och hållet glömde bort vad jag bytte till. haha. Så jag har nu krånglat och ordnat för att äntligen kunna logga in igen! Suck... snacka om att huvudet är som en enda gröt nu förtiden!

Är jag helt ute och cyklar och blandar ihop med något annat ställe, eller var det några utav er som snackade om Hypnobirthing här för ett tag sedan? Är det någon av er som funderat på detta? 
    Jag är inne på detta, men det känns som man är väldigt ensam om det här i Sverige medans det är en ganska stor grej i bla. england. 

Hoppas ni alla mår bra =)      

• Milou88

Fick precis besked om gp :D
    Nu ska jag åka och hämta ut min emmaljunga vagn som kommit till butik :)

• Jaja88

Jag skulle också vilja gå på ett andra rul! Det får man inte här tyvärr. Är det inte både konstigt och tråkigt att det finns så mycket olika regler i olika län? Borde vara samma vård i hela landet ju! Vi har iaf beställt vagga och syskonvagn nu, roligt :)

• Poppee
    Jaja88 skrev 2012-01-27 10:35:46 följande:
    Jag skulle också vilja gå på ett andra rul! Det får man inte här tyvärr. Är det inte både konstigt och tråkigt att det finns så mycket olika regler i olika län? Borde vara samma vård i hela landet ju! Vi har iaf beställt vagga och syskonvagn nu, roligt :)
    JO ja har retat mig på de också att vissa får ta reda på kön och vissa inte osv.. men tack och lov så får vi här jag bor ta reda på kön om vi vill men de e inte alla som får 2 RUL
  • hannisfashionista

Är det någon som kan tipsa om en bra bärsele/sjal? 

Vill helst inte ha bara sjal då det verkar krångligt och "osäkert" att knyta själv men har sett att det finns en kombination av dem?

Misstänker att bärsele kommer att bli använd flitigt nu när bebisen är en nr 2 i syskonskaran och att man vill ha händerna fria för att leka, mata, läsa saga för nr 2. Skrattande 

• Karisma
    hannisfashionista skrev 2012-01-27 13:13:38 följande:

Vill helst inte ha bara sjal då det verkar krångligt och "osäkert" att knyta själv men har sett att det finns en kombination av dem?

Misstänker att bärsele kommer att bli använd flitigt nu när bebisen är en nr 2 i syskonskaran och att man vill ha händerna fria för att leka, mata, läsa saga för nr 2. Skrattande 
    Finns ju sjalar som är färdiga. Tror jag såg en på jollyroom.se Blir som ett kryss bak och ett fram, snabba att ta på sig.

/K
  • Jaja88
    Poppee skrev 2012-01-27 11:16:00 följande:
    JO ja har retat mig på de också att vissa får ta reda på kön och vissa inte osv.. men tack och lov så får vi här jag bor ta reda på kön om vi vill men de e inte alla som får 2 RUL

Ja, det är tråkigt! Vi fick veta att det var en liten flicka så det var ju toppen. Men bara ett rul dom är runt v.18. Vi gjorde dock vårt i v21! Hoppas det snart blir ändring så att samma regler gäller överallt!
  • Aaglars
    hannisfashionista skrev 2012-01-27 13:13:38 följande:

Bärsele MANDUCCA. Helt underbar och kan användas till barnet väger 25 kg(!!!). Avlastar ryggen på ett fantastiskt sätt.
    Du kan bära barnet på magen, höften och ryggen med den 
  • Aaglars
    Jaja88 skrev 2012-01-27 10:35:46 följande:

Ja känns konstigt att det är så olika.

Är glad att jag bor där jag bor. TVÅ RUL och får reda på kön om vi villGlad 
Svar på tråden Aprilbebis 2012