• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

Man väljer att inte tvätta med luktande sköljmedel pga att de är extra känsliga eller? Är första bebisen och vill ju inte tvätta med starkt tvättmedel.

Var på första delen av psyko profylaxen idag. Kändes bra och handlar om precis det som jag ville. ska bli spännande att se till nästa vecka vad de hittar på.

• trollet83

trött, trött o trött..ska nog lägga mig i sängen snart o då slocknar nog jag..gäsp..men skulle också behöva ta en dusch om jag orkar..puhh..usch vilken trött klagan antar det är dags för sängen..

• Thelma08

Måste bara tipsa om gravid massage. Va på det nu ikväll och det va helt underbart skönt..
    Om man hade ont av t ex foglossning så kunde det smärtlindra det.
    Jag kommer helt klart gå fler gånger resten av graviditeten...

• Kaosmamma

Säger bara parfymfritt jämt... Tvättmedel med parfym kan ge upphov till allergier och utslag osv. Behöver inte komma direkt alls, men ligger och retar så kanske man har en tvåårig med massa problem sedan.

• lima76

Förra gången jag var hemma började jag tvätta med tvättnötter eller såpnötter tror jag också de kallas. Funkade bra men jag fick förbehandla de värsta fläckarna med galltvål så det var lite mer jobb. men tvättnötterna kan användas igen och igen tills de mister sin lyster och man behöver inte alls använda sköljmedel så för de som är känsliga kan det vara värt att testa  :)

• Floff

Kaosmamma: Vet du om det går att köpa ny klädsel till UJ-vagnarna? Den som sitter på vagnen är visserligen i helt okej skick men jag skulle så hemskt gärna vilja ha en svart klädsel.

• fjälla

Hej! Ni som fått beviljad GP, hur lång tid dröjde det efter att ni skickade in? Och skickade ni inkomstuppgifterna två gånger, alltså både i ansökan om GP och i det särskilda pappret som kom automatiskt? Fick hem det senare igår och det känns lite onödigt att skicka något de just har fått...

• fjälla

besvarar min fråga själv om det är fler som undrar samma sak... jag ringde och frågade, hon som svarade kunde ju inte säga nåt säkert (som vanligt) men noterade i nåt litet meddelande att mina uppgifter redan fanns i systemet. kunde dock inte se hur snart jag får besked om GP. Så det är väl bara att hålla tummarna!

• Sannana

För mig tog det drygt en månad att få besked om gp.

Svar på tråden Aprilbebis 2012