• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    Thelma08 skrev 2012-02-19 09:02:42 följande:
    ATt det aldrig kan vara lugnt...
    Kom ju som sagt hem från sjukhuset i fredags eftermiddag och har i stort sett bara tagit det lugnt sedan dess.
    Fick inte lyfta tungt och gå långa sträckor och anstränga mig för mycket nu så klart...
    Men inget snack om att jag inte fick ha sex, vi myste på lite försiktigt igår morse och han kom i mig.
    det har så klart runnit ut sperma timmarna efter men igår kväll precis innan jag skulle lägga mig så kom där en skväll "vätska" helt klart som vatten utan lukt. jag blev blöt i trosor och igenom jeansen... 
    Nu i morse när jag vaknade och gick upp från sängen var det samma sak...
    Behöver jag va orolig för att det är vattnet som läcker.
    Har prematura sammandragningar och fick ju en brikanylspruta i onsdags.

Ja det är nog slut sexat för oss i alla fall...
    Ursäkta min äckliga fråga           
    jag tycker nog att du ska ringa o prata med förlossningen, det låter ju lite som att det kan vara fostervatten som läcker ut?
  • lima76

min stackars man har antingen matförgiftning eller kräksjuka idag.. Jag hoppas på det första alternativet men han har feber och ont i hela kroppen nu så risken är väl att det är en sjuka som ska gå hela familjevarvet runt...  Och jag VILL inte... Jag hade kräksjuka ungefär så här långt in i min första graviditet och det var vidrigt...  så, peppar, peppar, ta i trä...

• Thelma08

Usch ja jag är så velig. peppar peppar har där inte kommit något mer idag så jag avvaktar lite till.
    Tycker det är jätte jobbit att sambon ska åka på jobb ca 70 mil här ifrån ikväll och blir iväg till på onsdag kväll.

Idag är jag bara trött och Ledsen (fy för dessa hormoner)

• grästuva

Thelma ring och prata med förlossningen, åk in på en kontroll innan din man åker på jobb så att du har det uppkollat innan du blir ensam hemma. Om det är fostervatten som läcker kan dom kolla snabbt.

• Thelma08

Jag bestämde mig för att avvakta då det inte kommit mer vatten.
    Men blir det mer ikväll eller imorgon så ringer jag in till förlossningen.

Tack för all omtanke

• Miss Giggle

Har nyss kånkat fram alla bebis saker. Vagn, madrass, sängkläder, you name it.
    Dottern hade extra skoj av att se alla sina gamla saker när vi började visa henne. Slutade m att vi tittade på gamla bebisfilmer och foton ljuvligt!

• hannisfashionista

Idag har vi shoppat helt underbara mysiga bebiskläder, en undran, är det dumt att köpa kläder i 56? Kan man använda 62 i storlek direkt?

En annan fråga, vad ska ni ha i vagnen, liggdelen för att göra den mysig och ombonad?

• Miss Giggle

Hur stor bebis ska du ha min första var normalstor och hade 50 i typ 1 mån och sen 56 i typ 2 mån därefter.
    Tror bebben kommer drunkna i 62

• Thelma08

När vi fick sonen hade vi köpt lite i stl 50 och lite 56.

Jag väntade en normal stor bebis sa barnmorskan men ut kom en jätte på 4400g och 56cm så 50 kunde han inte ha alls och 56 var på gränsen till för litet.
    Men han var ju lång också.

56 brukar dom ju kunna ha 1-2 månader i alla fall.

Svar på tråden Aprilbebis 2012