• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • vicki 83
    Thelma08 skrev 2012-02-20 20:01:40 följande:
    Ja det kan ju gå snabbt också.
    Tur att er lilla Simon mår så bra och är så stark.

Läkaren idag sa att det var en stor bebis som bodde i magen
    Blir väl en 4500g klump denna gången också.
    jo det känns bra,men man oroar sig ständigt ändå!
    Skönt att veta att det är en stor bebis ifall den skulle bestämma sig för att komma tidigare
  • Thelma08

Ja det kan jag förstå att man gör.
    Ta nu hand om varandra och glöm inte dig själv

• emeilee

Åhh Vicki, din bebis gör ju att man längtar ännu mer. Så himla fin alltså :)

Thelma, skönt att du kollade upp det. Får tro att bebis vill stanna inne lite till.

---------------------
    Hua, jag har sjukt ont i magen ikväll. Var på föräldragrupp tidigare idag och då var det ett sånt jäkla liv i magen att jag trodde den skulle ta sig ut utanför skinnet. Kan det vara själva magen som jag har ont i? Tycker bebis ligger så högt upp att jag får problem att andas...någon som känner samma??

• Floff

Thelma: Skönt att det "bara" är sammandragningar och ingen påverkan på tappen! Hoppas lillpyret håller sig kvar ett tag till iaf

Vicki 83: Jisses va söt Simon är! Grattis igen!

emeliee: Det onda är svårt att svara på vad det är, men problem att andas har jag också. Och det är både normalt och vanligt (precis som med allt annat när man är gravid ) Och egentligen är det ju inte så konstigt, vart ska lungorna få plats liksom?

Själv är jag nu mitt uppe i vecka 33 och har typ börjat få ny-gravid-symptom igen. Är sjukt trött, lättirriterad, illamående och ÜBERKÄNSLIG för lukter! Känner doften av makens ena parfym vart jag än rör mig i lägenheten, eller maten vi åt till middag trots att det var länge sen och disken är diskad. För att inte tala om bajsblöjan som sonen kirrade under kvällen som verkligen fick mig att må illa. Vad sjutton är detta liksom? Nån form av hormonpåslag mot slutet? Minns inte att jag hade något liknande förra gången..

• emeilee

Inatt så eskalerade magontet och jag gick ner på toaletten och kräktes, till min stora skräck så innehöll spyan till större del blod och jag blev jätteorolig. Ringde sjukvårdsupplysningen som direkt skickade mig till förlossningen. Där fick jag prata med en jättetrevlig barnmorska som först ville kolla så bebis var ok, vattenavgång, värkar osv. Fick snällt meddela att det är första bebisen och jag faktiskt inte har någon aning om värkar, sd och liknande.
    Hon sa att jag troligen fått ett blödande magsår och måste ta det lugnt och jag som inte tycker att jag gör annat än detta.

Nu efter en hyffsat bra sömn efter jag pratat med henne så mår jag ungefär som igår. Lite ont i "gången" ner till magen och blodsmak i munnen men inte den brännande känslan. Hoppas detta går över fort. Bebis verkar inte påverkad för den håller på precis som vanligt :)

Suck, sorry för inlägget men behövde skriva av mig...

• Thelma08

Usch va tråkigt Emelie hoppas du blir bättre snart!

• lima76
    emeilee skrev 2012-02-21 09:02:49 följande:
    Inatt så eskalerade magontet och jag gick ner på toaletten och kräktes, till min stora skräck så innehöll spyan till större del blod och jag blev jätteorolig. Ringde sjukvårdsupplysningen som direkt skickade mig till förlossningen. Där fick jag prata med en jättetrevlig barnmorska som först ville kolla så bebis var ok, vattenavgång, värkar osv. Fick snällt meddela att det är första bebisen och jag faktiskt inte har någon aning om värkar, sd och liknande.
    Hon sa att jag troligen fått ett blödande magsår och måste ta det lugnt och jag som inte tycker att jag gör annat än detta.

Nu efter en hyffsat bra sömn efter jag pratat med henne så mår jag ungefär som igår. Lite ont i "gången" ner till magen och blodsmak i munnen men inte den brännande känslan. Hoppas detta går över fort. Bebis verkar inte påverkad för den håller på precis som vanligt :)

Suck, sorry för inlägget men behövde skriva av mig...
    vad läskigt, hoppas du kryar på dig!
  • emeilee

Tack snälla Ni! Väntar på samtal från BM då jag läste på packsedeln till järntabletterna att en "vanlig" biverkning kan vara att blodkärlen i magsäcken går sönder vid lång tids användning. Ska kolla om jag kan sluta att ta dem och se om det hjälper magen att läka ihop.
    Har samma ondhet idag men mår inte illa så det känns som om det går åt rätt håll.

Svar på tråden Aprilbebis 2012