Kaosmamma skrev 2012-02-17 18:25:49 följande:
Thelma: skönt :)
Lima: Jag får så och det är normalt :) hade kronisk uvi hela ena grav och då hade jag rejäla sammandragningar konstant. Men ha koll om det blir värre. Jag lämnar urinprov varje gång jag är hos bm, har två veckor mellan besöken.
då är jag inte ensam om det :) jag ska till bm på måndag men hon kollar nog bara en sticka, om jag vill göra en odling får jag ta mig till vårdcentralen (och det orkar jag inte...) min dotter får ju återkommande bakteriella uvi:er och de syns oftast inte alls på stickan utan först vid odlingen så jag litar inte riktigt på stickorna.. men jag har inga andra tecken på uvi så jag köper att det är normalt, bara :)
Kaosmamma skrev 2012-02-17 18:47:51 följande:
Em: det kan ju vara lite kombinerat också ibland med bäcken, molvärk och SD.
Om jag bara förklarar mina SD så blir magen hård, verkligen blir en stenhård kula. Gör lite ont och känns skumt. Får nåt rus genom kroppen. Känns även en del mellan benen då. Inte bäckenet, fast jag har det också, men känns inuti. Får svårt att gå och andningen blir annorlunda. Så det är väl mina SD :p
Sen får jag molvärk ibland också... Särskilt om det är mycket runt dottern. Och då är det som kraftig mensvärk. Diffust men ändå klart... I mage, rygg och mellan benen.
bra beskrivning, så tycker jag också, magen blir stenhård och man tappar liksom luften lite.. jag får också molvärk men har alltid satt den i samband med växtvärk..
hormonerna har farit runt i mig idag och jag har varit rätt ledsen.. nu mest trött.. ser fram emot att sätta oss i tv-soffan och äta lite gott sen en lång mysig nattning med minsta dottern (den stora är på egen begäran utarrenderad ikväll..)