• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Nu är jag äntligen hemma. Tappen hade krympt 2 mm men det var godkänt

Men jag fick inte anstränga mig nu på hela helgen och är sjukskriven på halv tid.
    Så nu hoppas vi att förvärkarna håller sig borta.

• Floff

Thelma: Skönt att det gick förhållandevis bra ändå! Hoppas du får en lugn och skön helg nu

• lima76

thelma: skönt att du fick komma hem :)

är det ngn mer än jag som får sammandragningar vid kissnödighet? funderar över om det är normalt eller om man borde klla uvi?

• Kaosmamma

Thelma: skönt :)

Lima: Jag får så och det är normalt :) hade kronisk uvi hela ena grav och då hade jag rejäla sammandragningar konstant. Men ha koll om det blir värre. Jag lämnar urinprov varje gång jag är hos bm, har två veckor mellan besöken.

• emeilee

Skönt Themla att du fick komma hem. Ta det nu lugnt och vila dig!!

Funderar på en sak, Ni skriver ofta om Era sammandragningar osv. Min fråga blir då, hur sjutton känns en sammandragning? Jag har ju hästar och när jag varit igång under en timma i stallet med allt som ska göras så får jag ont under naveln, runt ljumskarna och ibland tom i underlivet. Detta kan även komma när jag bär tvätt osv så det är inte enbart förknippat med hästeriet.
    Varje gång jag ställer mig upp ur soffan har jag någon form av värk i magen och får ont i ryggen, men detta är foglossningar. Kan det andra vara sammandragningar?

• Kaosmamma

Em: det kan ju vara lite kombinerat också ibland med bäcken, molvärk och SD.

Om jag bara förklarar mina SD så blir magen hård, verkligen blir en stenhård kula. Gör lite ont och känns skumt. Får nåt rus genom kroppen. Känns även en del mellan benen då. Inte bäckenet, fast jag har det också, men känns inuti. Får svårt att gå och andningen blir annorlunda. Så det är väl mina SD :p

Sen får jag molvärk ibland också... Särskilt om det är mycket runt dottern. Och då är det som kraftig mensvärk. Diffust men ändå klart... I mage, rygg och mellan benen.

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-02-17 18:25:49 följande:
    Thelma: skönt :)

Lima: Jag får så och det är normalt :) hade kronisk uvi hela ena grav och då hade jag rejäla sammandragningar konstant. Men ha koll om det blir värre. Jag lämnar urinprov varje gång jag är hos bm, har två veckor mellan besöken.
    då är jag inte ensam om det :) jag ska till bm på måndag men hon kollar nog bara en sticka, om jag vill göra en odling får jag ta mig till vårdcentralen (och det orkar jag inte...) min dotter får ju återkommande bakteriella uvi:er och de syns oftast inte alls på stickan utan först vid odlingen så jag litar inte riktigt på stickorna.. men jag har inga andra tecken på uvi så jag köper att det är normalt, bara :)
    Kaosmamma skrev 2012-02-17 18:47:51 följande:
    Em: det kan ju vara lite kombinerat också ibland med bäcken, molvärk och SD.

Om jag bara förklarar mina SD så blir magen hård, verkligen blir en stenhård kula. Gör lite ont och känns skumt. Får nåt rus genom kroppen. Känns även en del mellan benen då. Inte bäckenet, fast jag har det också, men känns inuti. Får svårt att gå och andningen blir annorlunda. Så det är väl mina SD :p

Sen får jag molvärk ibland också... Särskilt om det är mycket runt dottern. Och då är det som kraftig mensvärk. Diffust men ändå klart... I mage, rygg och mellan benen.
    bra beskrivning, så tycker jag också, magen blir stenhård och man tappar liksom luften lite.. jag får också molvärk men har alltid satt den i samband med växtvärk..

hormonerna har farit runt i mig idag och jag har varit rätt ledsen.. nu mest trött.. ser fram emot att sätta oss i tv-soffan och äta lite gott sen en lång mysig nattning med minsta dottern (den stora är på egen begäran utarrenderad ikväll..)
  • Karisma

Thelma: men gud så skönt att du fick åka hem, inge kul att ligga inne. De prata aldrig m heltids sjukskrivning ett tag framöver så du verkligen får vila?

/K

• Thelma08

Nej eftersom tappen var opåverkad så blev det bara 50% och jag mår nog själv bäst av att jobba!!

• vicki 83

Hej tjejer! vart borta härifrån några dagar!
    Åkte ju in för jag ville kolla i måndags eftersom jag hade mkt sammandragningar! På tisdagen födde jag en helt perfekt liten Simon!!! Han föddes i v 29 plus 3!!
    Allting gick väldigt fort, på tisdagen gick det från att tappen var 1 cm till att han var ute på mindre än 2 timmar!!!
    Helt makalöst!
    Lilla hjärtat väger bara 1390 men är en riktig kämpe som andas själv redan! Jag blev hemskickad redan idag, och han ligger kvar på neonatal och kommer göra många veckor till! kändes fruktansvärt att åka därifrån idag, så nu är mannen uppe hos honom medan jag är hemma med stora killen!
    Det blev verkligen inte som man tänkt sig!!
    Hoppas ni andra mår bra

Svar på tråden Aprilbebis 2012