• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    Poppee skrev 2012-02-21 14:48:26 följande:
    LÄNGTAR till fredag! Rul 2
  • lima76

Åh, min kommentar försvann visst... jag skulle säga här också, fast på måndag :)

• Poppee

Haha :P
    Idag har jag 57 dagar kvar till Bf<3 tiden har gått fort men ändå så långsamt.
    Snart April{#emotions_dlg.flower}

• lima76

jag har haft rätt ont i magen och ibland i ryggen nu några dagar och det har varit ett himlans bökande i magen, funderar över om det är så att bebisen försöker hitta rätt ställning nu för fixering eller om det bara är önsketänkande..  är jättetrött igen och det känns som om jag är förstoppad fast jag varit på toa.. kanske ngt virus i magen mer än ett grav-symptom? Någon som känner igen?

• No ordinary love
    lima76 skrev 2012-02-22 14:55:04 följande:
    jag har haft rätt ont i magen och ibland i ryggen nu några dagar och det har varit ett himlans bökande i magen, funderar över om det är så att bebisen försöker hitta rätt ställning nu för fixering eller om det bara är önsketänkande..  är jättetrött igen och det känns som om jag är förstoppad fast jag varit på toa.. kanske ngt virus i magen mer än ett grav-symptom? Någon som känner igen?
    Jag har jätteont i magen hela tiden, det blev värre när jag började med järntabletterna. Niferex två tabletter om dagen. Jag minskade ganska omgående till en tablett men hade fortfarande ont. Igår när jag var hos min BM ordinerade hon en annan järntablett, Duroferon. Hon bad mig börja med en tablett och öka om det kändes bättre... Jag kan ju säga att jag varit sängliggandes hela dagen idag, dels för magont och sedan huvudvärk och illamående...

Jag är ständigt trött, mitt järnvärde låg igår på 108, men jag känner att jag är hellre trött än att ha magknip från helvetet hela dagen lång.

Jag känner mig förstoppad med, men jag har inga problem att gå på toaletten utan tror snarare att det beror på att barnet tar mer och mer plats.

Barnet låg på tvären igår, vilket BM påpekade var ovanligt, men inte farligt, det är ju som sagt några veckor kvar till BF, hela 51 dagar kvar nu :) 
  • lima76
    No ordinary love skrev 2012-02-22 18:32:08 följande:
    Jag har jätteont i magen hela tiden, det blev värre när jag började med järntabletterna. Niferex två tabletter om dagen. Jag minskade ganska omgående till en tablett men hade fortfarande ont. Igår när jag var hos min BM ordinerade hon en annan järntablett, Duroferon. Hon bad mig börja med en tablett och öka om det kändes bättre... Jag kan ju säga att jag varit sängliggandes hela dagen idag, dels för magont och sedan huvudvärk och illamående...

Jag är ständigt trött, mitt järnvärde låg igår på 108, men jag känner att jag är hellre trött än att ha magknip från helvetet hela dagen lång.

Jag känner mig förstoppad med, men jag har inga problem att gå på toaletten utan tror snarare att det beror på att barnet tar mer och mer plats.

Barnet låg på tvären igår, vilket BM påpekade var ovanligt, men inte farligt, det är ju som sagt några veckor kvar till BF, hela 51 dagar kvar nu :) 
    jag är jätteslarvig med niferexen så jag tror inte att det är den som påverkar mig, har inte tagit ngn tablett på flera dagar nu utan istället druckit lite järnberikad juice och ibland tagit en brustablett med järn och vit c..

min dotter har ngn slags influensa så jag tänker att det kanske är så att jag inte är helt frisk fast jag känner mig inte sjuk.. men om jag fortfarande har ont i morgon ringer jag bm o ser vad hon säger.

har du haft som ont i ryggen också? det är svårt att säga vad som är vanlig foglossning eller ngt annat..

tror en del kan vara stress också, min mormor är på sjukhus sedan ett par dagar och hon är inte inte alls bra..
  • No ordinary love

Tråkigt med din mormor och dotter Lima :(

Jag har foglossning, men det sitter framtill hos mig. Det onda som jag har baktill är små ilningar precis ovanför skinkan, men jag har förstått att det beror på att bebisen förflyttar sig och kommer åt nerver.

Min förra graviditet hade jag enorma problem med ryggen, men vi köpte en tempur säng i samband med att vi fick reda på att vi väntade en till, och det har verkligen gjort susen. Minus 40 000 på kontot men våra ryggar mår bra iaf :) 

Jag funderar på att strunta i järntabletterna och köpa järnberikad juice jag med, vilken sort dricker du? 

• lima76
    No ordinary love skrev 2012-02-22 19:59:22 följande:
    Tråkigt med din mormor och dotter Lima :(

Jag har foglossning, men det sitter framtill hos mig. Det onda som jag har baktill är små ilningar precis ovanför skinkan, men jag har förstått att det beror på att bebisen förflyttar sig och kommer åt nerver.

Min förra graviditet hade jag enorma problem med ryggen, men vi köpte en tempur säng i samband med att vi fick reda på att vi väntade en till, och det har verkligen gjort susen. Minus 40 000 på kontot men våra ryggar mår bra iaf :) 

Jag funderar på att strunta i järntabletterna och köpa järnberikad juice jag med, vilken sort dricker du? 
    tack.. :) med dottern ska det nog bli bra, förhoppningsvis är hon snart över det värsta, är värre med min stackars mormor, hon är över 90 år.. men vi hoppas lite försiktigt att hon börjar bli bättre..

sängen kan göra stor skillnad, vi har också en bra säng och skillnaden mot första graviditeten är enorm.. juicen jag dricker köper jag på vanlig ica eller konsum, inte säker på märket men det står tydligt att den är berikad med järn och folsyra.

jag är i valet och kvalet om jag ska ringa förlossningen ikväll, har täta sammandragningar nu och rätt många av dem känns i ryggen..  badade en stund men det gjorde ingen skillnad. men jag bara orkar inte åka in ikväll... ska lägga mig i soffan en stund och se vad som händer...
  • No ordinary love

Min BM sa att om sammandragningarna inte gör mindre ont när man vilar eller ligger i ett varmt bad så borde man kontakta FL. 

Du kan ju känna efter och välja hur du vill göra, följ magkänslan.

Jag får leta i matbutiken efter en järnberikad juice i morgon :) 

Svar på tråden Aprilbebis 2012