• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Vronki

Stort grattis Vicki!  Inte läst sen i fredags så missat att du fått en liten Simon!

Han va jättesöt o hoppas han mår bra o växer på sig som han ska. 

• emeilee

Vicki!!! Vilken underbart fin liten pojke ni fått! Glad

• Karisma

Läkarna har än ingen förklaring till det som hände, sen när han vakna till när ambulansen kom och låg på akuten så var pulsen ständigt mellan 105 och 120 vilket är högt. Även fast han bara låg i en säng och sa han mådde bra. De ska utreda om han har Epilepsi men har ingen aning hur det fungerar. Jag har aldrig sett ngn krampa som han gjorde och det gjorde väl mig extra hysterisk. Han är precis som min son då hans föräldrar dog då han var väldigt liten, blir ju nu enormt överbeskyddande. De prata om att ev stress, dåligt med sömn och ätit dåligt kan vara en anledning. (Allt detta stämmer med honom då mga tråkigheter hänt i vår familj nyligen)

Läkaren prata om om att han inte skulle köra bil nu i några månader men vet inte om de tar körkortet eller om de bara menar att han inte bör köra. 

Jag har inte haft jätte mkt sammandragningar, men denna helgen har de ökat rejält, hoppas det lugnar ner sig framöver.

/K  

• Thelma08

Usch lider med dig karisma.

Min sambo har haft 2 ep anfall peppar peppar inte fler och jag har inte själv varit närvarande och sett dessa.

Idag går han på medicin och är frisk förklarad när han tar den.
    Men det var en jobbig period direkt efteråt tyvärr han var av med körkortet i ca 3 månader och vi överklagade gång på gång att han skulle få tillbaka det då dom inte hittade någon orsak till anfallen så sa dom att han själv provocerat fram dom
    Förkylning i kroppen, inte ätit frukost, bakfull, och trött.

Så han får va noga med måltider och sömn nu.
    håller tummarna För er att allt löser sig och skickar styrkekramar

Nu tjejer ska jag ringa fl om mina sd.
    Dom ger inte med sig idag heller...

• godistroll

Vicki, så otroligt fin pojke ni fått!
    Förstår att det blev som en chock att han bestämde sig att komma så fort, men skönt att det verkar gått så bra!!
    All lycka till er.

28 mars kom vår skatt till oss! Vår älskade Molly.
  • vicki 83

tack allihopa!! jo det verkar som vi haft tur med honom, han är en riktig kämpe!! Idag låg han och snuttade vid mitt bröst i flera timmar! så mysigt!!

• Thelma08

Nu är jag hemma från förlossningen.
    Fick en jätte trevlig läkare som kunde förklara läget ordentligt.
    Jag har förvärkar med 3-4 min mellanrum vissa som gör ont andra känns inte alls.
    Tappen är inte påverkad av dessa.
    Så håller det sig så här får jag köra på som vanligt men gör dom mer ont eller jag får en blödning eller vattnet går så ska jag ringa in.
    Så nu kan jag köra på och inte behöva oroa mig för att jag sätter igång det.
    Eller att jag inte hör av mig för att få det
    Kollat.

• vicki 83
    Thelma08 skrev 2012-02-20 19:12:12 följande:
    Nu är jag hemma från förlossningen.
    Fick en jätte trevlig läkare som kunde förklara läget ordentligt.
    Jag har förvärkar med 3-4 min mellanrum vissa som gör ont andra känns inte alls.
    Tappen är inte påverkad av dessa.
    Så håller det sig så här får jag köra på som vanligt men gör dom mer ont eller jag får en blödning eller vattnet går så ska jag ringa in.
    Så nu kan jag köra på och inte behöva oroa mig för att jag sätter igång det.
    Eller att jag inte hör av mig för att få det
    Kollat.
    skönt att inte tappen inte är påverkad!! jag hade bara haft förvärkar/sd i några timmar när tappen var helt borta,sen föddes Simon 1 timma och 20 minuter senare. Så det är ju väldigt olika!!
    Men jätteskönt för dig för då vill ju den lille där inne stanna ett tag till
  • Thelma08

Ja det kan ju gå snabbt också.
    Tur att er lilla Simon mår så bra och är så stark.

Läkaren idag sa att det var en stor bebis som bodde i magen
    Blir väl en 4500g klump denna gången också.

Svar på tråden Aprilbebis 2012