vicki 83 skrev 2012-02-17 21:34:59 följande:
Hej tjejer! vart borta härifrån några dagar!
Åkte ju in för jag ville kolla i måndags eftersom jag hade mkt sammandragningar! På tisdagen födde jag en helt perfekt liten Simon!!! Han föddes i v 29 plus 3!!
Allting gick väldigt fort, på tisdagen gick det från att tappen var 1 cm till att han var ute på mindre än 2 timmar!!!
Helt makalöst!
Lilla hjärtat väger bara 1390 men är en riktig kämpe som andas själv redan! Jag blev hemskickad redan idag, och han ligger kvar på neonatal och kommer göra många veckor till! kändes fruktansvärt att åka därifrån idag, så nu är mannen uppe hos honom medan jag är hemma med stora killen!
Det blev verkligen inte som man tänkt sig!!
Hoppas ni andra mår bra
oj! först, Grattis till er lilla bebis! Vad duktig han är som andas själv redan! min väninna födde i v 28 förra året, hennes bebis var dessutom tillväxthämmad men allt har gått jättebra och bebisen är helt frisk idag och på god väg att lära sig gå. Tänk på att Sverige har kanske världens bästa neo-vård så din lilla gosse har alla förutsättningar för attt det ska bli bra! men förstår att det är en chock och en pärs. Det finns flera trådar här på FL för föräldrar med prematurbarn, kan ju vara skönt att få prata med andra som varit med om samma sak. Stor kram till dig!