• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Vicki: grattis :) vad härligt att han mår bra ändå. När jag låg inne kom en pojke till världen tidigt i v 28 som var väldigt tillväxthämmad, men han andades själv. Bara sondmat och värmebädd. Gick fint hela tiden men klart att de blev kvar ett tag. Låter som Simon hade väldigt bråttom ut! Väntar vi med spänning på bild sen när allt lugnat sig för er :) kram!

• Maximumtaste

Vicki83: oj!! Stort grattis!! Vad skönt allt gått bra!! Vilken liten kämparkille ni har! Fick du föda vaginalt eller blev det snitt?

• vicki 83

tack! han föddes vaginalt! han föddes 50 min efter att jag var öppen knappt 1 cm! så han hade väldigt bråttom ut! Bild kommer imorgon!

• lima76
    vicki 83 skrev 2012-02-17 21:34:59 följande:
    Hej tjejer! vart borta härifrån några dagar!
    Åkte ju in för jag ville kolla i måndags eftersom jag hade mkt sammandragningar! På tisdagen födde jag en helt perfekt liten Simon!!! Han föddes i v 29 plus 3!!
    Allting gick väldigt fort, på tisdagen gick det från att tappen var 1 cm till att han var ute på mindre än 2 timmar!!!
    Helt makalöst!
    Lilla hjärtat väger bara 1390 men är en riktig kämpe som andas själv redan! Jag blev hemskickad redan idag, och han ligger kvar på neonatal och kommer göra många veckor till! kändes fruktansvärt att åka därifrån idag, så nu är mannen uppe hos honom medan jag är hemma med stora killen!
    Det blev verkligen inte som man tänkt sig!!
    Hoppas ni andra mår bra
    oj! först, Grattis till er lilla bebis! Vad duktig han är som andas själv redan! min väninna födde i v 28 förra året, hennes bebis var dessutom tillväxthämmad men allt har gått jättebra och bebisen är helt frisk idag och på god väg att lära sig gå. Tänk på att Sverige har kanske världens bästa neo-vård så din lilla gosse har alla förutsättningar för attt det ska bli bra! men förstår att det är en chock och en pärs. Det finns flera trådar här på FL för föräldrar med prematurbarn, kan ju vara skönt att få prata med andra som varit med om samma sak. Stor kram till dig!
  • Kaosmamma

Plutten då!! Vilken chock ändå! Har du hunnit förstå undrar jag? Men väldigt härligt att han mår så pass bra ändå. Hur mår du nu? Kram!

• vicki 83

nu har jag börjat förstå det,men det tog lite tid, grejen var den att pappan jobbar i usa så han var inte hemma när han föddes utan kom igår, som tur var så hade jag mina 2 närmaste vänner hos mig, och peronalen har vart helt underbar överallt!!!Världens finaste ros till dem!!
    Känns både jobbigt och skönt att vara hemma, man vill ju vara nära honom hela tiden, fast samtidigt behöver min snart 5 åring mig oxå,och för honom blir ju allt lättare när ja är hemma! Men det gäller nog att ta en dag i taget och inte fundera över hur allt är om en vecka! Men samtidigt är det svårt att inte längta tills han väger sådär 3 kilo och är av med alla sladdar och slangar!! Men man får som sagt ta en dag i taget och försöka de de positiva i allt istället!!

• No ordinary love

Många grattis till dig Vicki, vilka glädjande nyheter att allt gått bra :)

En fråga av ren nyfikenhet bara, vet du varför han hade så bråttom ut? 

• Floff

Grattis Vicki83! Hoppas er lille Simon snart är Ryd och go och får komma hem med er Stor kram!

• Poppee
    vicki 83 skrev 2012-02-17 21:34:59 följande:
    Hej tjejer! vart borta härifrån några dagar! Åkte ju in för jag ville kolla i måndags eftersom jag hade mkt sammandragningar! På tisdagen födde jag en helt perfekt liten Simon!!! Han föddes i v 29 plus 3!! Allting gick väldigt fort, på tisdagen gick det från att tappen var 1 cm till att han var ute på mindre än 2 timmar!!! Helt makalöst! Lilla hjärtat väger bara 1390 men är en riktig kämpe som andas själv redan! Jag blev hemskickad redan idag, och han ligger kvar på neonatal och kommer göra många veckor till! kändes fruktansvärt att åka därifrån idag, så nu är mannen uppe hos honom medan jag är hemma med stora killen! Det blev verkligen inte som man tänkt sig!! Hoppas ni andra mår bra

Ja ojj säger jag med.. Stort grattis och kramar i mängder!
  • Floff

"rund och go" ska det stå i mitt senaste inlägg Smartphones är inte alltid så smarta..

Svar på tråden Aprilbebis 2012