• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag är förflyttad till bb nu och ska bli kvar i alla fall denna natten.
    Tappen är inte påverkad den var 45mm lång så det var okej. Men har ett par perioder varje dag som sd/förvärkar kommer var 3-5 min och håller på i 30-60 min.

Nu får jag röra mig lite för att se om det blir värre eller samma eftersom
    Jag gått med dessa sd en lång tid utan att reflektera över att dom kommer så ofta...

Uppdaterar när jag kan
    Man längtar ju inte mindre när man ser alla nyfödda

• Kaosmamma

Thelma: vad skönt att få röra på sig lite! Hoppas det ser bra ut så du får vara uppe lite.

Vet precis känslan :) låg inne 10 v på sjukhus när jag väntade trean, massa nyfödingar man fick se då medan man själv gick och väntande och väntade...

• Poppee
    Thelma08 skrev 2012-02-16 17:42:10 följande:
    Jag är förflyttad till bb nu och ska bli kvar i alla fall denna natten.
    Tappen är inte påverkad den var 45mm lång så det var okej. Men har ett par perioder varje dag som sd/förvärkar kommer var 3-5 min och håller på i 30-60 min.

Nu får jag röra mig lite för att se om det blir värre eller samma eftersom
    Jag gått med dessa sd en lång tid utan att reflektera över att dom kommer så ofta...

Uppdaterar när jag kan
    Man längtar ju inte mindre när man ser alla nyfödda
    de var ju tur att inte tappen var påverkad =)
    hoppas de blir bättre snart iaf så du kan få gå den sista tiden utan besvär
  • Thelma08

Strax dax för dagens första ctg kurva...
    Var precis i fika rummet och käka frukost, kändes sådär när alla nyblivna mammor och pappor bara sa hej och tittade på en som om min bebis var död i magen. Ingen vågade säga nånting...
    Fy för dom som ligger inne med mer komplikationer än en annan som kanske inte vet hur det går för bebisen.
    Vi har ju ändå stor chans till att han överlever om han kommer nu i dagarna.

Hoppas allt är bra med er andra!!

• 4 små
    Thelma08 skrev 2012-02-17 08:33:51 följande:
    Strax dax för dagens första ctg kurva...
    Var precis i fika rummet och käka frukost, kändes sådär när alla nyblivna mammor och pappor bara sa hej och tittade på en som om min bebis var död i magen. Ingen vågade säga nånting...
    Fy för dom som ligger inne med mer komplikationer än en annan som kanske inte vet hur det går för bebisen.
    Vi har ju ändå stor chans till att han överlever om han kommer nu i dagarna.

Hoppas allt är bra med er andra!!
    smaklig måltid

Här är allt bara bra, har dock börjat sova som en kratta på nätterna. Går på nån form av överskottsenergi och känner mig som en överspeedad duracell-kanin. Längtar efter att få sova igenom EN natt, det vore skönt  
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • fjälla

Thelma08: Jobbigt att vara på sjukhus men oj så skönt att tappen är lång och sluten trots så mkt SD. Gör dina sammandragningar ont? Hur känns dem? Jag har ju samma problematik som du fast utan att bli inlagd, bara sjukskriven. Aldrig gjort nån CTG ännu, men har tydligen en lättretad livmoder och så var det något med ligamenten som jag inte riktigt uppfattat. Klockade sd  i bilen under en resa på drygt 2 timmar och de kom med ca 5-8 min mellanrum. De känns men gör inte direkt ont, behöver stanna upp ibland...

• Miss Giggle

Vad bra att se har sån koll på dig ändå thelma! Hoppas allt blir bra!

Är så uttråkad. Sitter hos BM och har druckit glucos. Timmarna känns som dagar!

• Thelma08

Dessa förvärvar (som dom nu kallar det) känns rätt så ordentligt nere i magen.
    Men jag har haft det så här i säkert 4 veckor.
    Men dom tycker att det kommer va svårt för
    Mig att känna skillnad på dom "riktiga" värkarna om dom skulle komma nu. Eftersom dom är kraftiga redan nu.
    Mina kommer med 2-3 minuters mellanrum.

• Vronki

Oj Thelma, hoppas du får åka hem snart och att förvärkarna slutar iaf ett tag till så bebben får växa på sig några v till. Dom är ju så små o känsliga nu även om det mkt väl kan gå bra, men det är inge kul o behöva va kvar på sjukhuset så länge. 

jag tänker inte på när jag har sd, bara när jag är uppe o går, för jag kan knappt gå längre utan att det trycker på som tusan under magen...känns som jag går runt med en kniv i magen hela tin, tills jag sätter el ligger mig ner.

• Thelma08

Ska ner till förlossningen nu och kolla tappen har inte den påverkats så får jag åka hem Håller alla tummar och tår nu.

Min sambo och son är här inne och hälsar på nu. Och sonen som är 3 säger
    -Mamma vi måste ju ta med oss dig hem för vi älskar ju dig... Snacka om att tårarna kom då

Svar på tråden Aprilbebis 2012