• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

För jag mår så dåligt av att ligga inne på sjukhus. Har sån sjukhus fobi så det inte är sant.
    Men nu behöver jag ju tänka på bebis då det är för tidigt att komma redan nu.
    Ska känna efter nu på dagen och se hur det känns, känner jag mycket sd så kommer jag ringa in i eftermiddag.

Får tänka på bebis istället för på mig själv.

• sandraa01

Men herregud, åk in! Vänta inte, som sagt tänk på bebisen. Alla bebisar klarar sig inte lika bra som Vickis så här tidigt

• grästuva

Ja bebis mår bäst av att stanna inne flera veckor till om det är möjligt. Jag förstår att sjukhus inte är lockande men ibland är det nödvändigt ändå, jag hör ju på dina inlägg att du är orolig. Åker du in i tid och en förlossning kan hejdas så blir sjukhusvistelsen betydligt kortare än om den lille kommer redan nu. Jag råder dig till att ringa och höra med dom redan nu men sen gör du helt klart som du själv vill. På verkan av tappen kan gå riktigt snabbt ibland. Vilken vecka är du i?

• Karisma

vicki: Gud såååååå söt han är. :) Han ser ju inte ens ut att vara för tidigt född. :) Åhh längtar ju själv nu. Fast nga veckor till kan jag nog vänta.

Hannis: Vi kommer ha lammskinn i hårdliften. MEN vissa menar att det kan öka risken för plötsligspädbarnsdöd. Jag har alltid haft det till mina små och kommer fortsätta ha det. Även i sommar för att hjälpa bebisen kontrollera kroppstempen. :)

/K

• Kaosmamma

Thelma ja åk in, så de har en chans att stoppa det annars är det ju risk att det går för långt! Jag hatar också sjukhus men fick snällt vara där 10 v, ibland blir det så och som du säger... Bebisen först nu man får sätta sina känslor lite åt sidan. Men gråt och tjura om det behövs för att pysa på bubblan ang fobin. Lycka till nu!!!

• Karisma

I helgen har det varit en helveteshelg för mig. Lillebror (20år) bor hos oss. Han kom upp från sitt rum i källaren och det såg precis ut som han gick i sömnen, vet han gjort det då han var liten. Men han rundade bara hörnet när jag försökte prata med honom och begav sig upp på övervåningen där pojkarna sover. Trots att jag försökte lugna honom hela tiden. Han såg väldigt arg och förvirrad ut. Han skulle absolut in i Olivers rum så jag lät honom och när han står och tittar på Oliver så ser jag plötsligt en panikartad stirrande blick från honom. Varje muskel i hans kropp drog ihop sig och börja krampa, jag hann slita tag i honom innan han flög i golvet där han fortsatte krampa. Jag hade världens panik. Bara skrek efter min make som höll koll på honom, sen sprang jag och ringde 112. Ambulansen kom efter en låååång stund och han blev inlagd över natten. Så nu är funderingen vad som kan ha utlöst detta på en annars helt fullt frisk 20åring. Hoppas inte det är Epilepsi utan bara rejäl stress och sömnbrist. :(

Hans blick när han föll ihop ser jag framför mig hela tiden. :( Vill ju nästan sätta upp kamera i hans rum så jag har full koll om han får ngt sånt där igen. Tror dock inte det skulle vara så populärt. :P

/K

• fjälla

Karisma: Fy så jobbigt! Har varit med och sett både insulinkoma med kramper och epilepsianfall och det ser verkligen fruktansvärt ut. Väldigt svårt att få bort ett så förvridet ansiktsuttryck och panikblick från sin egen näthinna sen... Hoppas att det inte är något allvarligt iaf! Kram

• trollet83
    vicki 83 skrev 2012-02-19 22:08:54 följande:

Här kommer en bild på lilla Simon hos sin pappa!
    Grattis till lillkillen!Otroligt fin!
    Karisma skrev 2012-02-20 09:25:56 följande:
    I helgen har det varit en helveteshelg för mig. Lillebror (20år) bor hos oss. Han kom upp från sitt rum i källaren och det såg precis ut som han gick i sömnen, vet han gjort det då han var liten. Men han rundade bara hörnet när jag försökte prata med honom och begav sig upp på övervåningen där pojkarna sover. Trots att jag försökte lugna honom hela tiden. Han såg väldigt arg och förvirrad ut. Han skulle absolut in i Olivers rum så jag lät honom och när han står och tittar på Oliver så ser jag plötsligt en panikartad stirrande blick från honom. Varje muskel i hans kropp drog ihop sig och börja krampa, jag hann slita tag i honom innan han flög i golvet där han fortsatte krampa. Jag hade världens panik. Bara skrek efter min make som höll koll på honom, sen sprang jag och ringde 112. Ambulansen kom efter en låååång stund och han blev inlagd över natten. Så nu är funderingen vad som kan ha utlöst detta på en annars helt fullt frisk 20åring. Hoppas inte det är Epilepsi utan bara rejäl stress och sömnbrist. :(

Hans blick när han föll ihop ser jag framför mig hela tiden. :( Vill ju nästan sätta upp kamera i hans rum så jag har full koll om han får ngt sånt där igen. Tror dock inte det skulle vara så populärt. :P

/K
    Usch då låter som du haft det tufft!Men läkarna hade inte dem någon förklaring?

Usch o jag har i lördags plötsligt fått ont i vänster hälsena, det kom plötsligt o gjorde mkt ont..undrar om det nu blivit för hög belastning med den ökade vikten..uscha..o nu när jag lämna sonen på dagis gjorde det otroligt ont igen efteråt smärtade mkt av att gå på foten..så lär väl ta det lugnt nu hade gärna tagit en promenad i det härliga o soliga vädret men tror inte jag vågar mig ut nu ifall jag inte tar mig hem..
  • trollet83

Ja är det inte typiskt..ringde Vc för min fruktansvärda smärta i hälen..fick en tid kl.11, så kommer nyss därifrån. Men när jag väl är inne hos läkaren ja då har förstås smärtan släppt så otroligt typiskt..o nu gör det ont igen!Jaja det var bara att avlasta som jag trodde..så nu har man slängt bort 150 kr då..morr..

Svar på tråden Aprilbebis 2012