• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Usch va tråkigt att er flicka är dålig igen...
    Hoppas hon kan få bli bättre och komma från sjukhuset.

Det där med rls har jag hört kan på verkas av dåligt järnvärde.

• Vronki

Vi skulle faktiskt till IKEA idag efter jobbet, men vilket plus för denna rabatt! Glad  då blir det ju den sängen! Funderade på en grön först, men inte nu!

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-02-24 07:21:09 följande:
    Ja jag har sovit 40 min inatt.,, är på sjukhuset igen för andra gången denna månad. Känns bokstavligen som någon kört över mig och sen stampat på mig direkt efter. Varför får dottern aldrig må bra? :(

Övrigt från det så kan jag inte sova pga rls som är fruktansvärd just nu, ont i bäcken ich rygg. Sjukhussängarna hjälper ju inte till där... Som att ligga på ett bord ungefär.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    jag har funderat på om F inte mått bra eftersom du inte varit inne och skrivit på ett tag... jättetråkigt att hon inte får vara frisk!  Läste i bloggen och det låter ju som om nya rutinen funkar bra iaf, alltid ngt!

vad är rls?

Hoppas du mår bättre snart! kram.
  • Kaosmamma

Lima: ja tyvärr så blev hon det, men är lite extremt nu. Innan klarade vi en hel del hemma, men tror det kan vara nåt med denna vinter. Och trots att jag är trött idag (men ska snart sova) så är jg som du såg i bloggen glad nu när vi sett resultat! Underbart om man kan bryta det värsta! Rls (restlesslegs syndrome)... Kryper i hela benen. Vidrigt.. Man vill bara ta en ta och shop shop ;) men får över direkt sen :) kikar in sen med mer vila i kroppen :)

• Floff

Jahapp tjejer! Hur många av er tänker döpa sin bebis till Estelle om ni får en flicka?

Kaosmamma: Stackars er lilla kämpe Hoppas det blir bättre snart!!!

En liten fråga till er alla.. Skulle ni våga resa bort till södra Frankrike över en helg med tre veckor kvar till BF? Min man kommer ev. få möjligheten att vara med på en superkul, ganska stor grej där och han vill ju såklart gärna åka - men bara om jag känner att jag kan och vill följa med. Får man ens flyga så sent i graviditeten? Skulle ni vågat? Känner att jag vill att han ska få chansen att vara med om det här samtidigt som jag är livrädd att förlossningen startar på flyget eller att vattnet går på nån gata i Frankrike!

• hemmakatten

Haha, faktiskt var det namnet med i diskussion hos oss länge ända till våra vänner döpte sin dotter till Estelle i januari, då strök vi:) Väldigt fint är det tycker jag!

Ang Frankrike så hade jag nog inte vågat... Han hade fått välja själv om han velat åka men jag hade inte följt med. Vet inte hur det är med flygning men läkarintyg krävs isf garanterat! 

• trollet83
    Kaosmamma skrev 2012-02-24 07:21:09 följande:
    Ja jag har sovit 40 min inatt.,, är på sjukhuset igen för andra gången denna månad. Känns bokstavligen som någon kört över mig och sen stampat på mig direkt efter. Varför får dottern aldrig må bra? :(

Övrigt från det så kan jag inte sova pga rls som är fruktansvärd just nu, ont i bäcken ich rygg. Sjukhussängarna hjälper ju inte till där... Som att ligga på ett bord ungefär.

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    Vad tråkigt!Hoppas hon kryar på sig snart!
    Thelma08 skrev 2012-02-24 07:15:58 följande:
    Tack så mycket

Fattar inte hur jag ska orka denna dag, har inte kunnat sova inatt. Fler som börjat sova dåligt nu?

Idag efter jobbet kör vi till Ikea för att inhandla själsäng och madrass.
    Det va prins och prinsess rabatt köpte man madrassen för 399:- fick man hensvik sängen på köpet värde 599:-...
    Så då passar vi på
    Vilket bra pris!Hade vi inte haft spjälsäng o madrass sedan tidigare hade vi nog med kört på det där..men har ju också en bit till Ikea så inte säkert man hunnit dit iaf..men funderar faktiskt på att köpa en till madrass till sonens resesäng som vi troligtvis kommer ha i gästrummet så vi kan ha bebisen o oss själva där inne som omväxlings skull ibland..som om det blir många vakennätter eller så..
  • Omorfia
    Floff skrev 2012-02-24 12:48:27 följande:
    Jahapp tjejer! Hur många av er tänker döpa sin bebis till Estelle om ni får en flicka?

Kaosmamma: Stackars er lilla kämpe Hoppas det blir bättre snart!!!

En liten fråga till er alla.. Skulle ni våga resa bort till södra Frankrike över en helg med tre veckor kvar till BF? Min man kommer ev. få möjligheten att vara med på en superkul, ganska stor grej där och han vill ju såklart gärna åka - men bara om jag känner att jag kan och vill följa med. Får man ens flyga så sent i graviditeten? Skulle ni vågat? Känner att jag vill att han ska få chansen att vara med om det här samtidigt som jag är livrädd att förlossningen startar på flyget eller att vattnet går på nån gata i Frankrike!
    Det kanske går att hitta ett flygbolag som går med på det, men de flesta som jag tittat på tillåter som mest gravida med 4 veckor kvar till förlossningen att flyga. En del har 8 veckor innan BF som gräns. Efter v 28 kräver många dessutom läkarintyg.

Tror att du får bli kvar hemma faktiskt.
  • Omorfia

Var hos BM idag och har SF-mått 34. Är i 32+3 idag och börjar sticka iväg lite ovanför den övre normalgränsen. Ska tillbaka om 2 veckor och mäta igen. Det är lite tradigt med alla som måste insistera på att det måste vara tvillingar eftersom jag är så stor Obestämd Bebisen ligger på tvärsen i magen och verkar ha mycket plats att röra sig på. Hoppas hon vänder sig nedåt snart.

Annars är allt bra. Alla värden är bra och Hb fortfarande 120 trots att jag inte tar mer än en vanligt multivitamintablett ungefär varannan dag (BM har varit skeptiskt till min vegetariska kost men det verkar som att hon backat lite där nu ). Tycker att jag har sammandragningar hela tiden och nu de senaste veckorna även när jag står still eller ligger ned i soffan och sängen.

Har en lattjo nervinklämning också som gör att huden på ovansidan av magen på höger sida är alldeles bortdomnad och när jag sitter för länge så bränner och värker det där. Har sökt här på sajten och fått reda på att det inte är helt ovanligt och ska inte vara farligt, någon mer som har så? Är riktigt glad över att få vara hemma på heltid så att jag kan lägga mig ned när det börjar göra för ont.

Bäcken-, höft- och ryggsmärtorna däremot är riktigt j-a jobbiga och nu kan jag inte längre ligga på vänster sida och sova för att det gör så ont. Ryggläge funkar inte så bra pga bäckensmärtan och att ligga på höger sida funkar ju stundvis, men jag måste ju få ändra läge när det börjar värka. Blir lite galen nattetid. Jag verkligen längtar efter att kunna få ligga på mage nu.

Åh! Glömde nästan, har fått min första lilla hemorrojd! Känner mig gravid på riktigt nu

Kramar till er alla och särskilt till dig Kaosmamma. {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Aprilbebis 2012