• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • trollet83
    hannisfashionista skrev 2012-02-27 14:08:36 följande:
    Thelma - Samma härmed andfåddheten - känns ibland som att jag inte kan andas, och hög puls för absolut ingenting, lägger också till sammandragningar vid minsta ansträngning, vilket har gjort att jag inte tränat på hur länge som helst. Obestämd 

Pratade med en mamma för någon dag sedan som har en 6-månaders bebis och hon tränade 4 dagar i veckan hela graviditeten igenom - jag förstår inte hur jag skulle klara av det nu? Tar på min höjd en promenad med Sonen ute... Skäms 
    Nej, känner också till en tjej som tränar regelbundet o är gravid..jag orkar heller inte knappt gå en promenad..eller jo det gör jag men det är olika från dag till dag, vissa dagar känns en promenad mkt långt ifrån o jag blir andfådd för minsta lilla..men andra dagar klarar jag mer..men beror väl kanske lite på också hur aktiv man varit innan graviditeten också..jag var inte särskilt aktiv innan..även om jag önskat det..
  • juskus

Jag har faktiskt tränat 4 gånger i veckan tills nu förra veckan i, v34, men verkar ta stopp nu, får väldigt mkt sd, känner mig lagomt rastlös, kan inte ens ta promenader pga en gammal skada......jag längtar efter min bebis nu:)

• Majsan242

Jag går på gravidgympa en gång i veckan och varje gång fattar jag inte hur jag orkar, det är så jobbigt bara att sätta mig i bilen, gå upp för en trappa, ta på mig skorna etc men det går ovanligt bra på gympan ändå... än så länge :) peppar peppar :)

• 4 små

karisma och poppee:

Ja, ibland är det bara för seeeegt med FK. Irriterande till en början sen är det bara rent hopplöst! Skulle ju gärna vilja beställa en vagn nu tex (4v kvar till snitt imorgon), men vill inte göra det förrän jag vet att pengarna är på G. Som det är nu har jag ju väntat i 5v, och innan jag har ett beslut vågar jag inte hoppas på annat än att det tar 5v till... (de hade missat att skicka hem en blankett till mig vilket gjorde att allt drog ut på tiden med 4v från början, och på den vägen är det. Min handläggare har beklagat deras system vilket iof är schysst gjort men det ger ju inte mig mat på bordet (eller en syskonvagn för den delen...)

juskus, trollet, majsan:

Jaa, träning.... får väl bli om ett halvår när snittet är läkt! Som gravid sitter jag i soffan och... drömmer om att kunna träna igen Mitt stackars bäcken strejkar all träning när jag är gravid men det får jag ta igen sen

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • Thelma08

Åå måste va skönt för er som
    Kan och får röra er nästan som vanligt... Pga mina Förvärkar får jag ju inte anstränga mig mer än nödvändigt, och det är jäkligt jobbigt att hålla sig lugn när man är en jäkligt aktiv människa annars. Men det går snabbt till v 35+0 och då stoppar dom inte mina värkar längre så då kanske man vågar leva mer som vanligt igen...

• Poppee

Rör jag mig för mycket får jag hemskt mycket Sd samt så har jag en hemsk foglossning så ingen träning för mig :(

• lima76

Hej allihop Glad
    vårt TUL idag gick jättebra, hon uppskattade bebisen till 2 kilo, huvudet neråt och moderkakan har flyttat sig. Och så fick vi veta att vi väntar en liten flicka till {#emotions_dlg.flower} jag måste erkänna att en liten del av mig blev lite besviken för nu kommer jag aldrig att få uppleva en son och också för jag vet hur mycket min man hade velat ha en liten kille men mest av allt är jag så glad och lättad att allt såg bra ut och det känns helt enormt verkligt nu när vi vet att det är en liten tjej!  Nu är det "hon" som sparkar och hickar istället för "den". Nu är väl den stora frågan om hon också ser ut exakt som sina systrar vid födseln, mina stora tjejer var så lika det bara går när de föddes...

• Miss Giggle

Lima: vad skoj! Vet precis vad du menar när det gäller könet. Tror det är normalt att känns så hade själv samma känslor!

Här knatar allt på. Fogarna gör så himla ont varje dag att jag knappt kan gå eller röra mig men det går bra för det mesta!
    Känner mig även stor som ett hus även om det bedyras från alla håll och kanter att jag är mindre i nu än med förra. Så humöret mitt sviker stundom. Känns precis som att hormonerna har fått ett uppsving senaste veckorna. Fler som upplever det?

• Hemlighet

Jag sjukskrevs den 7/2 av min läkare pga foglossning, i går (27/2)ringde min handläggare och sa att jag fick det godkänt efter att hon pratade med min läkare förra veckan som intygade att jag hade svår foglossning. Pengarna kommer senast torsdag:)
    Jag verkar ha haft tur och fått besked snabbt. Men jag hade nog fått vänta lite till om hon inte fått tag på min läkare vi tele.

• Poppee

Lima76 vad bra att allt såg bra ut och att moderkakan har flyttat sig

Svar på tråden Aprilbebis 2012