• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Poppee

De var helt underbart att se bebisen idag <3 allt såg fint ut och den ligger fortfarande med huvudet nedåt och hon sa att den lär stanna så också<3 beräknad vikt idag var 2023g (vecka 32+1) .. nu längtar man ju ännu mer efter bebisen Hjärta

• Floff

Tack för svaren hörrni. Ja jag misstänker att jag får stanna hemma, både pga flygbolagens regler och för att jag själv tycker det känns lite osäkert. Får övertala maken att det är ok att åka utan mig

• lima76
    Omorfia skrev 2012-02-24 14:36:51 följande:
    Åh! Glömde nästan, har fått min första lilla hemorrojd! Känner mig gravid på riktigt nu
    Grattis... Skrattande
    Poppee skrev 2012-02-24 15:18:53 följande:
    De var helt underbart att se bebisen idag <3 allt såg fint ut och den ligger fortfarande med huvudet nedåt och hon sa att den lär stanna så också<3 beräknad vikt idag var 2023g (vecka 32+1) .. nu längtar man ju ännu mer efter bebisen Hjärta
    skönt att allt var bra! min tur på måndag...

Vi har köpt vagn idag! känns jätteskönt att ha det avklarat.. det blev en emmaljunga duo-vagn, jag tror vi gjorde ett riktigt klipp.. vagnen är rätt stor och kanske lite för klumpig för en del men för oss som bor utanför stan känns den perfekt.. sen köper vi säkert en lättare sittvagn/sulky också när bebisen blivit större.
  • Thelma08

Någon annan som upplever yrsel och hjärtklappning och ofta är andfådd...

Ibland känns det som om hjärtat ska stanna...
    Ska till bm på onsdag får ta det med henne då.

• Kaosmamma

Thelma: ja det är i regel normalt. Men man ska alltid kolla lite extra tycker jag. Har likadant nämligen, från och till hela grav. Särskilt hjärtat och andfåddheten. Nu är det ju virustider osv... Vissa sätter sig just på balansen. Kan ju kanske vara någon kombo? Behöver inte vara en kraftig förkylning för att gå på balansen. Jag var extremt yr med nr 2, och det var inget som var tokigt. MEN man ska ändå inte bara anta att alt är bra, bättre att kolla :)

Hoppas det känns bättre snart!

• 4 små

thelma:

Jo jag känner samma av och till men är rätt säker på att det är blodtrycksfall... Är även extremt åksjuk som gravid så när jag åkte tunnelbana första (och sista) gången den här graviditeten för 1v sen så var jag lite fundersam kring att hela betong-perrongen på t-centralen gungade när jag gick av. Eftersom det är osannolikt att terroristerna slagit till så insåg jag att det nog var mitt eget huvud som snurrade... Men shit vad yr man blir ibland!!! Bara till å sätta sig ned och ta det lugnt när det slår till!

Ska ringa FK idag (igen) eftersom de ännu inte behandlat mitt sjukpenningärende (foglossning) så vi släpar efter med pengar sen i jan (!) F*n vad trött jag blir!!!!

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • Poppee
    4 små skrev 2012-02-27 09:09:16 följande:
    thelma:

Jo jag känner samma av och till men är rätt säker på att det är blodtrycksfall... Är även extremt åksjuk som gravid så när jag åkte tunnelbana första (och sista) gången den här graviditeten för 1v sen så var jag lite fundersam kring att hela betong-perrongen på t-centralen gungade när jag gick av. Eftersom det är osannolikt att terroristerna slagit till så insåg jag att det nog var mitt eget huvud som snurrade... Men shit vad yr man blir ibland!!! Bara till å sätta sig ned och ta det lugnt när det slår till!

Ska ringa FK idag (igen) eftersom de ännu inte behandlat mitt sjukpenningärende (foglossning) så vi släpar efter med pengar sen i jan (!) F*n vad trött jag blir!!!!

Jag fattar vad du menar ska ringa dem idag också faktiskt , är sjukskriven för ischias och foglossning.. dem e ett par sega jävlar på FK rent ut sagt
  • Karisma

Verkar handla om vilken handledare man har turen/oturen att få. De godkände mig samma dag de fick in fortsättningsansökan. (gick från 50 till 100%). Första gången tog det strax under 30dagar att handlägga och godkännamina 50%. Ska ju ta max 30dagar att få ett beslut. :O Hoppas det ordnar sig snabbt för er så pengar börjar rulla in!

Jag ringde AFA förra veckan, tur jag gjorde det för de ville ha ett nytt sjukintyg att jag gått upp på 100% vilket jag inte visste. Hade jag inte hört något under denna veckan så skulle jag ringa dem 5e mars. För det skulle inte behöva ta mer än en vecka att få beslut från dem. Hoppas de andra som jobbar där är lika vettig som killen jag prata med. :)

/K
  • hannisfashionista

Thelma - Samma härmed andfåddheten - känns ibland som att jag inte kan andas, och hög puls för absolut ingenting, lägger också till sammandragningar vid minsta ansträngning, vilket har gjort att jag inte tränat på hur länge som helst. Obestämd 

Pratade med en mamma för någon dag sedan som har en 6-månaders bebis och hon tränade 4 dagar i veckan hela graviditeten igenom - jag förstår inte hur jag skulle klara av det nu? Tar på min höjd en promenad med Sonen ute... Skäms 

• Kaosmamma

Glömde skriva... Man har väldigt ökade blodvolymer som gravid. Så kroppen kör ju på lite extra :) därav lite konstigheter.

Svar på tråden Aprilbebis 2012